StoryEditor
BiznisIma i toga

'Brodosplit' odbijen na javnom natječaju za gradnju kontejnerskog terminala u Rijeci jer su bili prejeftini!?; 'Iznenađeni smo odlukom, a obrazloženje naručitelja u najmanju je ruku neuvjerljivo'

5. veljače 2019. - 18:14
Darko Pappo: Dali smo sve tražene papire, kao i bankarske garancije

Iz DIV Grupe vlasnika Tomislava Debeljaka jučer su nam najavili žalbu na odluku Luke Rijeka i HŽ Infrastrukture da se gradnja novog kontejnerskog terminala Zagrebačko pristanište u riječkoj luci povjeri slovenskoj tvrtki "Železničko gradbeno podjetje".

Riječ je o nadmetanju za posao vrijedan 205 milijuna kuna, koji su naručitelji povjerili slovenskoj tvrtki, iako je DIV Grupa ponudila 17 milijuna kuna jeftiniju gradnju od pobjednika natječaja.

Naručitelji su ponudu DIV Grupe odbili s obrazloženjem da DIV, kako se navodi u pripadajućoj odluci, nije na zadovoljavajući način objasnio nisku predloženu razinu cijene.

- Iznenađeni smo odlukom Luke Rijeke i HŽ Infrastrukture u ovom slučaju, moramo je još detaljno proučiti radi predstojeće žalbe, ali već sada mogu kazati da je tvrdnja naručitelja da smo odbijeni jer nismo dovoljno obrazložili našu ponudu najblaže rečeno neuvjerljiva – kazao nam je član Uprave DIV Grupe Darko Pappo.

Ističe da je DIV Grupa uz ponudu priložila tražene bankarske garancije za sam iznos ponude i dovršetak naručenih radova.

- Naručitelji su od nas u procesu koji je trajao čak sedam mjeseci u nekoliko navrata tražili određene dopune koje smo im dali, tako da nas je konačna odluka zatekla – napominje član Uprave DIV Grupe, koja je bila spremna izgraditi spomenuti terminal u riječkoj luci za 182 milijuna i 146 tisuća kuna.

Iz HŽ Infrastrukture su nam na upit tek kratko odgovorili kako nemaju što dodati svojoj odluci, te ostaju pri razlozima koji su navedeni u odluci o izboru ponuđača.

I pobjednik ovog natječaja, kao i ostalih pet ponuditelja na njemu, dali su jeftinije ponude od iznosa koji su Luka Rijeka i HŽ Infrastruktura tražili. "Železniško gradbeno podjetje" ponudilo je cijenu od 199 milijuna kuna i 402 tisuće kuna i bilo drugo najjeftinije nakon DIV Grupe, dok je najveći iznos bio u ponudi "Swietelskog", 248 milijuna i 310 tisuća kuna. Sve spomenute cijene su s PDV-om.

Prema važećem Zakonu o javnoj nabavi, pri odabiru najboljeg prednost ima ekonomski najpovoljnija ponuda unutar koje je najniža cijena pretežiti, ali ne i jedini kriterij.

Nezadovoljni spomenutom odlukom Luke Rijeka i HŽ Infrastrukture, žalbu mogu podnijeti Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave unutar deset dana od primitka odluke naručitelja.

Osim DIV Grupe, Luka Rijeka i HŽ Infrastruktura su odbili i ponude španjolske "Comse" i slovenskog "Kolektor Kolinga". Kod njih je bila sporna nepotpuna dokumentacija o zatraženim jamstvima.

Gradnju novog terminala u riječkoj luci s 85 posto udjela u investicijama sufinancira Europska unija, a radovi bi trebali početi ove godine s rokom dovršetka 2021.

Uz spomenute slovenske tvrtke, "Comsu", DIV Grupu i "Swietelsky", ovaj posao pokušali su dobiti i "Strabag" te hrvatska ispostava francuske građevinske kompanije "Colas".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. listopad 2022 01:37