Overlay
već je počelo

Ukida se besplatan povrat kupljene odjeće! Veliki modni brendovi najavili naplatu pri vraćanju artikala, mnogi će morati promijeniti komodne navike...

Piše Stil
Foto Depositphotos
29. srpnja 2022. - 13:55

Modna industrija na zlu je glasu kao jedan od najvećih zagađivača, ne samo tijekom procesa proizvodnje nego, nažalost, i po pitanju otpada. Šokantno djeluju fotografije iz čileanske pustinje Atacame u koju "odjeća odlazi umrijeti" (pisali smo vam o tome, podsjetite se ovdje), a još je gora spoznaja da smo za dio te gomile tekstilnog otpada sami krivi.

Zapitajte se samo koliko ste puta vratili ili zamijenili komad odjeće, ne razmišljajući uopće što će se dogoditi s onim kojem ste pronašli zamjerku. Priznajte sebi koliko je tih komada uopće imalo manu, a za koliko njih ste, nakon što vam je splasnuo onaj "shopping high", zaključili da vam "nisu baš". Pa ste ih vratili, bez puno premišljanja. Jer povrat je besplatan. Osokoljeni mogućnošću povrata svi smo se malo previše opustili, da ne kažemo razbahatili, ne razmišljajući o tome da će račun besplatnog povratka odjeće ipak netko na kraju platiti. I pti rome smo nevjerojatno naivni ako mislimo da nam se to sve neće u jednom trenutku obiti o glavu.

Na sreću, stvari se mijenjaju. Besplatni povrat kupljene odjeće odlazi u povijest. Niz velikih lanaca trgovina odjećom, uključujući Zaru, Boohoo, Uniqlo, Next i Sports Direct, najavili su da će kupcima početi naplaćivati ​​povrat artikala kupljenih online. Zara već sada u nekim zemljama naplaćuje povrat oko 2 eura, ali taj iznos može biti i veći ako se vraća više artikala. Motivacija iza ove odluke dijelom je, naravno, i financijska, jer si mnogi proizvođači ne mogu ili ne žele priuštiti troškove slanja odjeće u zemlju podrijetla (koja je najčešće u Aziji, Africi ili Južnoj Americi), osobito nakon što su troškovi transporta vrtoglavo narasli, u nekim slučajevima i do sedam puta u posljednje dvije godine.

Pretjerano ležerni kupci će, nema sumnje, "žugati" na ovakvu odluku, no nadajmo se da će ona utjecati na promjenu potrošačkih navika te, u konačnici, na smanjenje onečišćenja.

Pratite Stil i na Facebooku te Instagramu!

 

30. travanj 2024 12:30