stdClass Object ( [id] => 68046 [title] => HAJDUK POSTAJE TVORNICA NOVCA: Samo od reklama 200 milijuna kuna! [alias] => hajduk-postaje-tvornica-novca-samo-od-reklama-200-milijuna-kuna [catid] => 275 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>
Mogu reći da nedvojbeno imamo golem potencijal, kaže Cicarelli o planu koji mijenja sve: od novih sponzorskih paketa i medijske strategije kluba, do samostalne izrade suvenira, sređivanja ugostiteljske ponude, komercijalnog korištenja stadiona i aktivnijeg odnosa sa ‘širom zajednicom’

Otimačina Hajdukova originalnoga grba, koji kao svoje intelektualno vlasništvo pokušava registrirati stanoviti Jurica Pečnik iz sela Donja Pušća kod Zagreba, u splitskom klubu nije ništa novo: najvrjedniji hrvatski sportski “brand” i jedan od rijetkih preostalih simbola koji povezuju cijelu Dalmaciju, naime, ionako se čerupa već godinama.

Hajdukovo ime, grb, simboli, šalovi, dresovi i suveniri prodaju se doslovce na stotinama štandova diljem Hrvatske, na svakom boljem gradskom buvljaku ili seoskom vašaru, pa i na splitskoj tržnici.

Neslužbena klupska maskota u vlasništvu je glasnogovornika. Najljepši stadion u zemlji najčešće je prazan i neiskorišten, a već se – pomalo zapušten i oronuo – pretvara u trošak koji je sve teže servisirati.

Klub je, istina, konačno dobio pristojnu web-stranicu na domeni hajduk.hr, no onu globalnu − hajduk.com – još davno zauzeli su ljudi spretniji i pametniji od Hajdukovih dosadašnjih direktora.

Mizeran prihod od posla s ‘Umbrom’

Iako je “vječni” Fredi Fiorentini ovoga tjedna objavio da se konačno povlači – što se, s obzirom na njegovu žilavost, treba uzeti sa zadrškom – tragikomični tragovi njegova direktorovanja tek bi se trebali otkrivati. Kao, recimo, ugovor s dobavljačem sportske opreme “Umbrom”: u cijelom aranžmanu oko prodaje dresova, majica, lopti i sličnih rekvizita, naime, Hajduku pripada mizernih pet (brojkom: 5!) posto ukupnog prometa... A Fredi je isti ugovor nedavno produljio...

Nadzornom je odboru Hajduka (ovom trenutačnom, ali dok je još bio u punom sastavu i dok je klubom vladao Mate Peroš) u svibnju predstavljena vizija Hajduka kao “tvornice novca”: od novih sponzorskih paketa i medijske strategije kluba, do samostalne izrade suvenira, sređivanja ugostiteljske ponude, komercijalnog korištenja stadiona i aktivnijeg odnosa sa “širom zajednicom”.

Zakučasti marketinški termini i prezentacija prepuna tablica, indeksa, vrijednosti i izračuna ostali su skriveni javnosti, a projekti su – nakon Peroševa egzodusa s Poljuda – u ladici dočekali Joška Svagušu.

Realizirao se samo jedan mali dio, onaj o novom sustavu prodaje pretplata za utakmice, i to relativno uspješno – oko tri tisuće “komada”. A Hajduk bi, kako su pokazali stručni i relevantni izračuni, ako se realizira sve predloženo, komotno i lagodno mogao živjeti samo od korištenja svoga branda.

Prema vrlo konzervativnoj procjeni, rađenoj po standardima Međunarodne sponzorske udruge i uz pomoć agencije “Hopla”, dijela svjetski priznatog BBDO-a, godišnja vrijednost reklama na Poljudu i na dresovima Hajduka (dakako, uz efekt pojavljivanja na televiziji i u tisku) iznosi čak 200 milijuna kuna!

Napravljene su usporedbe sa španjolskom i nizozemskom prvom ligom, indeksi su prilagođeni hrvatskom tržištu, pa se došlo do zaključka da sponzori splitskoga kluba već danas – a pogotovo u slučaju zapaženijih rezultata u Europi – ostvaruju znatno veći učinak od uloženoga.

Godišnji proračun Hajduka od desetak milijuna eura samim tim ne bi trebalo biti problem ostvariti, čak ni u globalnoj krizi, a tu su još i drugi prihodi – od stadiona, ugostiteljstva, pa dresova i suvenira...

Za posve neuobičajen proplamsaj stručnosti i vizije na Poljudu zaslužan je friški šef marketinga kluba Pavle Cicarelli. Mladi je stručnjak došao u Hajduk iz Karlovačke pivovare, gdje je, među ostalim, realizirao projekt “Karlovačko korner”, a na novom radnome mjestu očito se dobro potrudio: marketinško-promotorski projekti za klub već su pobudili popriličan interes u poslovnim krugovima.

Danas se, međutim, čeka konačan ustroj Hajdukove organizacije, zatim skupština kluba i novi nadzorni odbor, a i Svaguša će se uskoro o svemu izjasniti.

Zasad se, kako nam je kazao ovog četvrtka, “nije dovoljno spremio”, zamolivši da se razgovor na ovu temu odgodi za koji dan. Cicarelli također nije želio previše komentirati svoje prijedloge, uz dodatak da se “odluka o njima najprije mora donijeti unutar samog Hajduka”.

− Mogu reći da nedvojbeno imamo golem potencijal i da ćemo, nakon što se stvari poslože, aktivno raditi i donijeti novu kvalitetu navijačima i sponzorima, ali i široj zajednici, dakle Dalmaciji – kaže Cicarelli.

− Osim toga, bitno je i našim sponzorima dokazati da je Hajduk respektabilan partner, klub u kojemu sve funkcionira od vrha do dna, te da svaki ulagač zauzvrat dobiva vrlo mjerljiv i učinkovit povrat − dodaje on.

A sve se ovo, kaže, radi samo kao uvod u proslavu stotog rođendana kluba, koji će se obilježavati dugo, bučno i sa stilom...

Deset milijuna od prodaje imena stadiona

Nova strategija Hajdukova odnosa sa sponzorima samo se djelomično već pojavila u javnosti – viješću o “prodaji” naziva stadiona.

Sponzor koji bi platio da se naziv njegove tvrtke spominje uz Poljud u paketu bi dobio i dio reklama na stadionu te niz ostalih prilika za promociju, a sve za sedam do deset milijuna kuna godišnje. Zainteresiranih, tvrdi se, već ima...

Osim toga, Hajduk bi ubuduće trebao imati i jednog generalnog sponzora, pet “glavnih sponzora”, dva “top sponzora” te još tri manja. Kategoriziranje, dakako, ovisi o uloženom novcu, ali i zahtjevima poslovnih partnera – neki traže samo reklame na dresu, neki i na stadionu, nekima su zanimljivi drugi načini oglašavanja...

Uglavnom, Hajduk je konačno razradio sve svoje sponzorske pakete i pred ulagače izlazi s jasnom ponudom i konkretnim i stručnim procjenama marketinškog efekta. Preduvjet za ostvarenje plana jest tek neznatna reorganizacija oglasnog prostora na stadionu, uz minimalna ulaganja.

Iće i piće u režiji kluba

Redoviti posjetitelji Hajdukovih utakmica svu gastronomsku ponudu na Poljudu i oko njega znaju napamet: kiosci s ćevapima ispred stadiona, točeni sokovi i bezalkoholno pivo na malenim štandovima “u prstenu”, te kikiriki, kokice i sladoledi kod “letećih prodavača”.

Osim sjeverne, navijačke tribine, gdje nema doslovce ničega. Oskudna i nereprezentativna ponuda, koja ne odaje blistav dojam ni u pogledu higijene, Hajduku ne donosi praktički ništa: uoči utakmice vlasnici štandova uplate po 500 ili tisuću kuna u klupsku blagajnu, a zauzvrat uzmu kompletan profit.

Nova vizija radikalno mijenja stvari: predlaže se nabava tipiziranih štandova s Hajdukovim i sponzorskim obilježjima, šira ponuda i bolja usluga, te dizanje na znatno višu razinu – sve do konačnog cilja, da se na Poljud dolazi i nekoliko sati uoči utakmice i uživa u koncertima i atmosferi na platou ispred stadiona.

Koncerti pop zvijezda

Najljepši stadion u Hrvatskoj prošlog je ljeta ugostio tek “Iron Maiden”, premda ima sve uvjete za održavanje koncerata i najvećih svjetskih zvijezda, pogotovo ljeti.

Poljud je prošle godine i službeno prešao u Hajdukove ruke na rok od 30 godina, pa će klubu ići i sva zarada od eventualnih događanja – ali će imati i potpunu kontrolu i brinuti se da najbitniji dio stadiona, nogometni teren, ne trpi oštećenja.

Interes za ulazak na hrvatsko tržište upravo preko Splita već je neslužbeno izrazila druga najveća svjetska promotorska tvrtka AEG, koja ima dugoročne ugovore o suradnji s nizom izvođača – od “Pet Shop Boysa” ili “Killersa” do Bon Jovija i Britney Spears.

Dresovi, tange i šalice

Dresovi, šalice, odjeća za djecu i - tange u suradnji s Konzumom i Tommyjem “Za moj Hajduk” naziv je već dizajnirane palete proizvoda kojom bi Hajduk pokrio tržišni segment između skupljih “Umbrovih” i jeftinih, najčešće falsificiranih majica koje se prodaju po ulicama i tržnicama.

Računa se da bi se vrlo brzo dokinulo crno tržište i znatno povećao klupski prihod. Interes za distribuciju cijele serije, od uobičajenih nogometnih rekvizita do tangi, šalica ili odjeće za djecu, već su potvrdila dva velika trgovačka lanca (Konzum i Tommy). Odluka tvrtke Željka Keruma još uvijek se očekuje...

Berlin zove Poljud

− Razgovarao sam nekoliko puta s predstavnicima Hajduka i čekam njihovu odluku, vrlo sam zainteresiran za suradnju – potvrdio nam je jedan od kandidata za novog klupskog partnera, Nijemac hrvatskih korijena Donald Karas.

U Berlinu Karas već deset godina vodi “Columbia Halle”, jedan od atraktivnijih koncertnih prostora, a ima i višegodišnju suradnju upravo s promotorskom tvrtkom AEG.

Dakako, dolazak u Split dogodio bi se samo pod strogo preciziranim uvjetima u kojima bi od početka bilo jasno tko što ulaže i kakva je korist za obje strane. Hajduku nudi suradnju na bilo koji način – osnivanjem zajedničke tvrtke za vođenje ugostiteljstva ili preko postotaka od zarade, što bi bila stvar pregovora.

Karas predlaže: posao ću voditi stručno i na svjetskoj razini, a Hajduku će se višestruko isplatiti... Naravno, odluči li se Hajduk na svojevrsnu koncesiju za ugostiteljstvo, zabavu i organiziranje koncerata na Poljudu, nije isključeno ni pojavljivanje brojnih drugih zainteresiranih tvrtki...

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Prema vrlo konzervativnoj procjeni, rađenoj po standardima Međunarodne sponzorske udruge i uz pomoć agencije ‘Hopla’, dijela svjetski priznatog BBDO-a, samo godišnja vrijednost reklama na Poljudu i na dresovima Hajduka (dakako, uz efekt pojavljivanja na t [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ZAHVALJUJUĆI MLADOM PAVLU CICARELLIJU, U POLJUDU JE nAČINJEN AMBICIOZNI MARKETINŠKI PLAN KOJI KLUBU OSIGURAVA IZNIMNE PRIHODE, ČAK I U DOBA RECESIJE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2009-09-18 20:36:55 [created_by] => 35 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2009-09-19 14:09:10 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2009-09-19 15:26:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 15654 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 275 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti o Hajduku. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, sport, hajduk [secure] => 0 [page_title] => Hajduk [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2009/09/19/sport/CIC00.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "350x250" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 275 [name] => Hajduk [alias] => hajduk [description] => [parent] => 255 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"255","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7918655 Threads: 6 Questions: 1585330047 Slow queries: 4840523 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 112159378 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 33 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /sport/hajduk ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /sport/hajduk/hajduk-postaje-tvornica-novca-samo-od-reklama-200-milijuna-kuna-68046 [printLink] => /sport/hajduk/hajduk-postaje-tvornica-novca-samo-od-reklama-200-milijuna-kuna-68046?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Prema vrlo konzervativnoj procjeni, rađenoj po standardima Međunarodne sponzorske udruge i uz pomoć agencije ‘Hopla’, dijela svjetski priznatog BBDO-a, samo godišnja vrijednost reklama na Poljudu i na dresovima Hajduka (dakako, uz efekt pojavljivanja na t [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ZAHVALJUJUĆI MLADOM PAVLU CICARELLIJU, U POLJUDU JE nAČINJEN AMBICIOZNI MARKETINŠKI PLAN KOJI KLUBU OSIGURAVA IZNIMNE PRIHODE, ČAK I U DOBA RECESIJE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => HAJDUK POSTAJE TVORNICA NOVCA: Samo od reklama 200 milijuna kuna! [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-17-22-53-10-35 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2009/09/19/sport/CIC00.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2009/09/19/sport/CIC00.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}
Mogu reći da nedvojbeno imamo golem potencijal, kaže Cicarelli o planu koji mijenja sve: od novih sponzorskih paketa i medijske strategije kluba, do samostalne izrade suvenira, sređivanja ugostiteljske ponude, komercijalnog korištenja stadiona i aktivnijeg odnosa sa ‘širom zajednicom’

Otimačina Hajdukova originalnoga grba, koji kao svoje intelektualno vlasništvo pokušava registrirati stanoviti Jurica Pečnik iz sela Donja Pušća kod Zagreba, u splitskom klubu nije ništa novo: najvrjedniji hrvatski sportski “brand” i jedan od rijetkih preostalih simbola koji povezuju cijelu Dalmaciju, naime, ionako se čerupa već godinama.

Hajdukovo ime, grb, simboli, šalovi, dresovi i suveniri prodaju se doslovce na stotinama štandova diljem Hrvatske, na svakom boljem gradskom buvljaku ili seoskom vašaru, pa i na splitskoj tržnici.

Neslužbena klupska maskota u vlasništvu je glasnogovornika. Najljepši stadion u zemlji najčešće je prazan i neiskorišten, a već se – pomalo zapušten i oronuo – pretvara u trošak koji je sve teže servisirati.

Klub je, istina, konačno dobio pristojnu web-stranicu na domeni hajduk.hr, no onu globalnu − hajduk.com – još davno zauzeli su ljudi spretniji i pametniji od Hajdukovih dosadašnjih direktora.

Mizeran prihod od posla s ‘Umbrom’

Iako je “vječni” Fredi Fiorentini ovoga tjedna objavio da se konačno povlači – što se, s obzirom na njegovu žilavost, treba uzeti sa zadrškom – tragikomični tragovi njegova direktorovanja tek bi se trebali otkrivati. Kao, recimo, ugovor s dobavljačem sportske opreme “Umbrom”: u cijelom aranžmanu oko prodaje dresova, majica, lopti i sličnih rekvizita, naime, Hajduku pripada mizernih pet (brojkom: 5!) posto ukupnog prometa... A Fredi je isti ugovor nedavno produljio...

Nadzornom je odboru Hajduka (ovom trenutačnom, ali dok je još bio u punom sastavu i dok je klubom vladao Mate Peroš) u svibnju predstavljena vizija Hajduka kao “tvornice novca”: od novih sponzorskih paketa i medijske strategije kluba, do samostalne izrade suvenira, sređivanja ugostiteljske ponude, komercijalnog korištenja stadiona i aktivnijeg odnosa sa “širom zajednicom”.

Zakučasti marketinški termini i prezentacija prepuna tablica, indeksa, vrijednosti i izračuna ostali su skriveni javnosti, a projekti su – nakon Peroševa egzodusa s Poljuda – u ladici dočekali Joška Svagušu.

Realizirao se samo jedan mali dio, onaj o novom sustavu prodaje pretplata za utakmice, i to relativno uspješno – oko tri tisuće “komada”. A Hajduk bi, kako su pokazali stručni i relevantni izračuni, ako se realizira sve predloženo, komotno i lagodno mogao živjeti samo od korištenja svoga branda.

Prema vrlo konzervativnoj procjeni, rađenoj po standardima Međunarodne sponzorske udruge i uz pomoć agencije “Hopla”, dijela svjetski priznatog BBDO-a, godišnja vrijednost reklama na Poljudu i na dresovima Hajduka (dakako, uz efekt pojavljivanja na televiziji i u tisku) iznosi čak 200 milijuna kuna!

Napravljene su usporedbe sa španjolskom i nizozemskom prvom ligom, indeksi su prilagođeni hrvatskom tržištu, pa se došlo do zaključka da sponzori splitskoga kluba već danas – a pogotovo u slučaju zapaženijih rezultata u Europi – ostvaruju znatno veći učinak od uloženoga.

Godišnji proračun Hajduka od desetak milijuna eura samim tim ne bi trebalo biti problem ostvariti, čak ni u globalnoj krizi, a tu su još i drugi prihodi – od stadiona, ugostiteljstva, pa dresova i suvenira...

Za posve neuobičajen proplamsaj stručnosti i vizije na Poljudu zaslužan je friški šef marketinga kluba Pavle Cicarelli. Mladi je stručnjak došao u Hajduk iz Karlovačke pivovare, gdje je, među ostalim, realizirao projekt “Karlovačko korner”, a na novom radnome mjestu očito se dobro potrudio: marketinško-promotorski projekti za klub već su pobudili popriličan interes u poslovnim krugovima.

Danas se, međutim, čeka konačan ustroj Hajdukove organizacije, zatim skupština kluba i novi nadzorni odbor, a i Svaguša će se uskoro o svemu izjasniti.

Zasad se, kako nam je kazao ovog četvrtka, “nije dovoljno spremio”, zamolivši da se razgovor na ovu temu odgodi za koji dan. Cicarelli također nije želio previše komentirati svoje prijedloge, uz dodatak da se “odluka o njima najprije mora donijeti unutar samog Hajduka”.

− Mogu reći da nedvojbeno imamo golem potencijal i da ćemo, nakon što se stvari poslože, aktivno raditi i donijeti novu kvalitetu navijačima i sponzorima, ali i široj zajednici, dakle Dalmaciji – kaže Cicarelli.

− Osim toga, bitno je i našim sponzorima dokazati da je Hajduk respektabilan partner, klub u kojemu sve funkcionira od vrha do dna, te da svaki ulagač zauzvrat dobiva vrlo mjerljiv i učinkovit povrat − dodaje on.

A sve se ovo, kaže, radi samo kao uvod u proslavu stotog rođendana kluba, koji će se obilježavati dugo, bučno i sa stilom...

Deset milijuna od prodaje imena stadiona

Nova strategija Hajdukova odnosa sa sponzorima samo se djelomično već pojavila u javnosti – viješću o “prodaji” naziva stadiona.

Sponzor koji bi platio da se naziv njegove tvrtke spominje uz Poljud u paketu bi dobio i dio reklama na stadionu te niz ostalih prilika za promociju, a sve za sedam do deset milijuna kuna godišnje. Zainteresiranih, tvrdi se, već ima...

Osim toga, Hajduk bi ubuduće trebao imati i jednog generalnog sponzora, pet “glavnih sponzora”, dva “top sponzora” te još tri manja. Kategoriziranje, dakako, ovisi o uloženom novcu, ali i zahtjevima poslovnih partnera – neki traže samo reklame na dresu, neki i na stadionu, nekima su zanimljivi drugi načini oglašavanja...

Uglavnom, Hajduk je konačno razradio sve svoje sponzorske pakete i pred ulagače izlazi s jasnom ponudom i konkretnim i stručnim procjenama marketinškog efekta. Preduvjet za ostvarenje plana jest tek neznatna reorganizacija oglasnog prostora na stadionu, uz minimalna ulaganja.

Iće i piće u režiji kluba

Redoviti posjetitelji Hajdukovih utakmica svu gastronomsku ponudu na Poljudu i oko njega znaju napamet: kiosci s ćevapima ispred stadiona, točeni sokovi i bezalkoholno pivo na malenim štandovima “u prstenu”, te kikiriki, kokice i sladoledi kod “letećih prodavača”.

Osim sjeverne, navijačke tribine, gdje nema doslovce ničega. Oskudna i nereprezentativna ponuda, koja ne odaje blistav dojam ni u pogledu higijene, Hajduku ne donosi praktički ništa: uoči utakmice vlasnici štandova uplate po 500 ili tisuću kuna u klupsku blagajnu, a zauzvrat uzmu kompletan profit.

Nova vizija radikalno mijenja stvari: predlaže se nabava tipiziranih štandova s Hajdukovim i sponzorskim obilježjima, šira ponuda i bolja usluga, te dizanje na znatno višu razinu – sve do konačnog cilja, da se na Poljud dolazi i nekoliko sati uoči utakmice i uživa u koncertima i atmosferi na platou ispred stadiona.

Koncerti pop zvijezda

Najljepši stadion u Hrvatskoj prošlog je ljeta ugostio tek “Iron Maiden”, premda ima sve uvjete za održavanje koncerata i najvećih svjetskih zvijezda, pogotovo ljeti.

Poljud je prošle godine i službeno prešao u Hajdukove ruke na rok od 30 godina, pa će klubu ići i sva zarada od eventualnih događanja – ali će imati i potpunu kontrolu i brinuti se da najbitniji dio stadiona, nogometni teren, ne trpi oštećenja.

Interes za ulazak na hrvatsko tržište upravo preko Splita već je neslužbeno izrazila druga najveća svjetska promotorska tvrtka AEG, koja ima dugoročne ugovore o suradnji s nizom izvođača – od “Pet Shop Boysa” ili “Killersa” do Bon Jovija i Britney Spears.

Dresovi, tange i šalice

Dresovi, šalice, odjeća za djecu i - tange u suradnji s Konzumom i Tommyjem “Za moj Hajduk” naziv je već dizajnirane palete proizvoda kojom bi Hajduk pokrio tržišni segment između skupljih “Umbrovih” i jeftinih, najčešće falsificiranih majica koje se prodaju po ulicama i tržnicama.

Računa se da bi se vrlo brzo dokinulo crno tržište i znatno povećao klupski prihod. Interes za distribuciju cijele serije, od uobičajenih nogometnih rekvizita do tangi, šalica ili odjeće za djecu, već su potvrdila dva velika trgovačka lanca (Konzum i Tommy). Odluka tvrtke Željka Keruma još uvijek se očekuje...

Berlin zove Poljud

− Razgovarao sam nekoliko puta s predstavnicima Hajduka i čekam njihovu odluku, vrlo sam zainteresiran za suradnju – potvrdio nam je jedan od kandidata za novog klupskog partnera, Nijemac hrvatskih korijena Donald Karas.

U Berlinu Karas već deset godina vodi “Columbia Halle”, jedan od atraktivnijih koncertnih prostora, a ima i višegodišnju suradnju upravo s promotorskom tvrtkom AEG.

Dakako, dolazak u Split dogodio bi se samo pod strogo preciziranim uvjetima u kojima bi od početka bilo jasno tko što ulaže i kakva je korist za obje strane. Hajduku nudi suradnju na bilo koji način – osnivanjem zajedničke tvrtke za vođenje ugostiteljstva ili preko postotaka od zarade, što bi bila stvar pregovora.

Karas predlaže: posao ću voditi stručno i na svjetskoj razini, a Hajduku će se višestruko isplatiti... Naravno, odluči li se Hajduk na svojevrsnu koncesiju za ugostiteljstvo, zabavu i organiziranje koncerata na Poljudu, nije isključeno ni pojavljivanje brojnih drugih zainteresiranih tvrtki...

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/sport/hajduk/hajduk-postaje-tvornica-novca-samo-od-reklama-200-milijuna-kuna-68046 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=2a5fd133f399aa6ba97cec025b93e40df872e85e [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=HAJDUK+POSTAJE+TVORNICA+NOVCA%3A+Samo+od+reklama+200+milijuna+kuna%21&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsport%2Fhajduk%2Fhajduk-postaje-tvornica-novca-samo-od-reklama-200-milijuna-kuna-68046 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsport%2Fhajduk%2Fhajduk-postaje-tvornica-novca-samo-od-reklama-200-milijuna-kuna-68046 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Prema vrlo konzervativnoj procjeni, rađenoj po standardima Međunarodne sponzorske udruge i uz pomoć agencije ‘Hopla’, dijela svjetski priznatog BBDO-a, samo godišnja vrijednost reklama na Poljudu i na dresovima Hajduka (dakako, uz efekt pojavljivanja na t [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ZAHVALJUJUĆI MLADOM PAVLU CICARELLIJU, U POLJUDU JE nAČINJEN AMBICIOZNI MARKETINŠKI PLAN KOJI KLUBU OSIGURAVA IZNIMNE PRIHODE, ČAK I U DOBA RECESIJE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
HajdukZAHVALJUJUĆI MLADOM PAVLU CICARELLIJU, U POLJUDU JE nAČINJEN AMBICIOZNI MARKETINŠKI PLAN KOJI KLUBU OSIGURAVA IZNIMNE PRIHODE, ČAK I U DOBA RECESIJE

HAJDUK POSTAJE TVORNICA NOVCA: Samo od reklama 200 milijuna kuna!

Piše PSD.
19. rujna 2009. - 17:26
Mogu reći da nedvojbeno imamo golem potencijal, kaže Cicarelli o planu koji mijenja sve: od novih sponzorskih paketa i medijske strategije kluba, do samostalne izrade suvenira, sređivanja ugostiteljske ponude, komercijalnog korištenja stadiona i aktivnijeg odnosa sa ‘širom zajednicom’

Otimačina Hajdukova originalnoga grba, koji kao svoje intelektualno vlasništvo pokušava registrirati stanoviti Jurica Pečnik iz sela Donja Pušća kod Zagreba, u splitskom klubu nije ništa novo: najvrjedniji hrvatski sportski “brand” i jedan od rijetkih preostalih simbola koji povezuju cijelu Dalmaciju, naime, ionako se čerupa već godinama.

Hajdukovo ime, grb, simbo...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. svibanj 2024 00:53