Trgovina rabljenim automobila u Hrvatskoj posebna je priča, a da tu nema previše milosti s bilo čije strane dokazuje i ovaj slučaj.
"Glavni junak" priče je djelatnik Postaje granične policije (PGP) Imotski koji, kako tvrdi naš sugovornik, prodaje rabljene automobile posredstvom društvenih mreža i specijalizarnih internetskih portala. Na njega je u potrazi za vozilom koje je htio kupiti kćeri, također zaposlenici Ministarstva unutarnjih poslova, ali u PGP-u Vrgorac, "naletio" vrgorski obrtnik i hrvatski branitelj.
U nadi da je pronašao pravi automobil, Vrgorčanin se s kćeri zaputio do benzinske postaje kod Imotskog kako bi s prodavateljem dovršio posao. Kad je vidio kupca, Imoćanin mu je rekao da ga poznaje, jer je jedno vrijeme radio u Tinovu gradu.
U takvoj atmosferi počela je priča i o stanju Volkswagen Golfa IV. koji je bio ponuđen. Dogovorili su cijenu od 2400 eura. Mlada policajka provozola je auto, a kada je njezin otac predao dogovoreni iznos, zaputili su se kući, ali tek tada su vidjeli da na kupoprodajnom ugovoru nije bio naveden identitet imotskog policajca nego potpuno druge osobe - iz Solina.
Prema riječima vrgorskog obrtnika, već na povratku su primijetili i tehničke probleme s vozilom.
- Prodao je automobil svojoj kolegici, a nije spomenuo da ima problema s motorom. Tijekom vožnje do kuće upalila nam se lampica za nedostatak vode.
Sutra sam ga nazvao i rekao da je motor u kvaru, odnosno da troši vodu i da ću vozilo odvesti na pregled kod mehaničara. Nakon što je majstor pregledao Golfa, kazao je kako "miješa ulje i vodu". O tome sam obavijestio prodavatelja, a on je rekao kako će snositi troškove popravka.
Zatim sam ga odveo kod autoeletričara da mu popravi centralnu bravu, a kad sam to završio, mehaničar mi je rekao da motoru treba "generalka"! Krenuo sam ponovno zvati čovjeka od kojeg sam uzeo vozilo kako bismo se dogovorili o trošku, no shvatio sam da me je blokirao na mobitelu.
Drugi put sam ga nazvao sa suprugina broja, a on mi je zaprijetio da ga ne zovem, jer je "on policajac" i najavio je "da ćemo se vidjeti na sudu" - ističe obrtnik koji je Općinskom državnom odvjetništvu u Metkoviću podnese kaznenu prijavu zbog prijevare.
- "Zalomio" me je za najmanje 600 eura, jer je prešutio kvarove. Ponudio sam mu da mu vratim vozilo, a on meni novac.
No, on je to odbio, čak sam mu bio spreman oprostiti trošak od 100 eura kod autoelektričara. Nažalost, Općinsko državno odvjetništvo odbacilo je kaznenu prijavu, a da me nije ni pozvalo na razgovor. Zar to nije žalosno? Kome se obratiti za pomoć - pita se naš sugovornik.
Kako doznajemo, DORH je u svojem obrazloženju, među ostalim, istaknuo kako osim činjenice da sporni automobil ima problema s motorom, podnositelj kaznene prijave nije naveo ni jednu činjenicu iz koje bi proizlazilo da je imotski policajac znao da na motoru postoji ozbiljan kvar i da je to prešutio kupcu, s namjerom da se time okoristi.
Pri tome su naveli kako je "općepoznata činjenica da stara vozila s toliko prijeđenih kilometara mogu u svakom trenutku imati neki problem ili kvar". Iz tužiteljstva su dodali kako se "zbog toga u kupoprodajnom ugovoru uvijek navodi da je kupac pregledao vozilo, odnosno da ga kupuje u stanju u kakvom jest te da nema prigovora".
Sasvim je jasno, ističu u Državnom odvjetništvu, kako automobil s 400 tisuća prijeđenih kilometara ima istrošen motor te da kupac vrlo brzo može očekivati popravak ili dodatno ulaganje. Kada kupac želi da mu prodavatelj jamči za ispravnost vozila određeno vrijeme, onda traži i kupuje vozila s garanacijom.
- Kupac treba angažirati stručnu osobu koja će detaljno pregledati vozilo i utvrditi stanje ili ugovoriti s prodavateljem rok u kojem ima pravo raskinuti kupoprodajni ugovor ako se na vozilu pokaže ozbiljan nedostatak - navodi se u DORH-ovu obrazloženju.
Imotski policajac u svojem je iskazu naveo kako je "u Solinu kupio spomenutog Golfa ‘četvorku‘, jer je njegov automobil bio u kvaru te da je bilo sitnih nedostataka, što je uobičajeno za vozilo od 23 godine starosti". Kazao je kako je vrgorskom obrtniku rekao da mu je neispravna brava na stražnjim lijevim vratima, kao i da pozove bilo kojeg automehaničara da pregleda ulje i vodu, a na što mu je Vrgorčanin odgovorio kako se on razumije u to, a da su kći i supruga bile zadovoljne autom.
Tvrdi kako ga je nakon mjesec i pol nazvao kupac i rekao da motor gubi vodu, a on mu je poručio da s tim nema nikakve veze, posebice zbog proteka vremena. Tada mu je imotski policajac kazao kako se možda radi o neispravnom brtvilu glave motora, a iako je smatrao da to nije dužan, ponudio je kupcu 150 eura u sufinanciranju troška.
No, Vrgorčanin s tim nije bio zadovoljan, tražio je da mu vrati sav novac plaćen za vozilo, što je on odbio i blokirao ga na mobitelu. Policajac je istaknuo kako nije imao namjeru prevariti kupca.