StoryEditorOCM
Zagoradokle više?

Mladić ozlijeđen u nesreći na ‘cesti smrti‘ u Dicmu bori se za život, mještani očajni: ‘Ova dionica nalik je groblju‘

Piše Vijesti SD
7. kolovoza 2024. - 09:39

Prometna nesreća koja se dogodila jutros oko četiri sata na državnoj cesti Split-Sinj u mjestu Dicmo, iz smjera Sinja i Brnaza, nedaleko od križanja glavne prometnice s cestama prema kamenolomu Čemernica i dicmanskom naselju Sičane, podsjetnik je kako je riječ o jednom od najopasnijih pravaca u državi. Ovoga puta, vozilo je sletjelo izvan kolnika i ukupno četiri osobe su prevezene na pružanje liječničke pomoći od kojih se jedna bori za život. Kako se neslužbeno doznaje, riječ je o četiri muškarca mlađe životne dobi. 

U teškoj prometnoj nesreći u Dicmu ozlijeđene četiri osobe, jedna zadobila po život opasne ozljede; velike su kolone

U samo nekoliko mjeseci krajem prošle godine na toj je dionici DC1 preminulo nekoliko osoba, a crni niz u ovoj je godini samo nastavljen. Posljednja tragedija je iz svibnja kada se Audi zabio u automobil i tako skrivio nesreću u kojoj su preminule četiri osobe, među kojima i jedno dijete, a pet je osoba s teškim ozljedama prevezeno i hospitalizirano u KBC-u Split. 

image

Mjesto nesreće u Brnazama

Tom Dubravec/Cropix

‘Stalno se gine...‘

Ništa manja nije ni tragedija koja je prošle godine u lipnju potresla Hrvatsku. Strahota se odigrala tog 9. lipnja 2023. kada je na automobil kojim je upravljala jedna od sestara naletio Mercedes kojim je upravljao 19-godišnjak. Djevojke u dobi od 21 i 24 godine, sestre Petra i Jelena Kelam, su poginule dok je mladić zadobio lakše ozljede.

- Umjesto za vjenčanje, peglao sam košulje za sprovod, a njihova mater je umisto vinčanice kupila dva bila kapsila. Da vidim kako bi se ponaša neko od ovih glavešina kome bi dva bila kapsila izašla iz kuće - ogorčeno je tada pričao Bruno Bilandžić, Petrin zaručnik. 

image

Spomen stradalim sestrama na mjestu tragedije

Tom Dubravec/Cropix

- Na ovom mistu stalno se gine. E sad san reka da je više dosta. Ova dionica je nalik groblju, svako malo križ ili sviće, pa dokad - pita Bruno pa zato stotinu dana gotovo svaku noć satima stoji parkiran autom uz cestu. Iz obližnjeg je Krušvara pa je ionako, kaže, za tu cestu vezan. Upali pozicijska svjetla pa vozači misle da je policijska patrola i odmah smanjuju brzinu koja je ovdje najčešće razlog tragedija. Al‘ nekima niti strah od policije ne diže nogu s gasa. On je puno toga u tri mjeseca dokumentirao pa slao nadležnima.

- Neka mi netko pokaže dionicu od pet, šest kilometara neke državne ceste u Hrvatskoj na kojoj je poginulo više ljudi - pozivao je nadležne. 

image

Državna cesta D1

Tom Dubravec/Cropix

Što se događa na cesti smrti u Dicmu? U tri mjeseca otišla su tri mlada života; ‘Jedna dionica posebno je opasna...‘

Samo tri mjeseca ranije, okolica je također bila zavijena u crno. Policija je tada objavila kako je 44-godišnji vozač osobnog vozila upravljao vozilom pod utjecajem alkohola te je vozilom prešao suprotnu kolničku traku i udario u drugo osobno vozilo u kojem su se nalazile tri ženske osobe, a među njima i 18-godišnja rukometašica Maja Zorica koja je tada i preminula. 

Ipak, nakon toliko smrti, u svibnju ove godine izgledalo je kao da stvari idu na bolje. Usvajanjem Prostornog plana Općinsko vijeće Dicma otklonilo je posljednju administrativnu pretpostavku da se pokrene postupak pripreme nastavka izgradnje brze ceste Križice – Kukuzovac.

Ovo su najsmrtonosnije dionice stare ceste Split-Zagreb! Podaci su zastrašujući, najviše je stradalih nedaleko od Splita

Izmjenama i dopunama svojega prostorno-planskog dokumenta općina Dicmo usuglasila je planove cestovne infrastrukture sa županijskim prostornim planom i tako poslije punih 15-ak godina otklonila prepreku na kojoj je svaki početak razgovora o nastavku izgradnje četverotračne brze ceste od Križica prema Sinju, koja će ujedno biti i obilaznica Dicma, odmah i završavao.

Kako je u županijskom prostornom planu, a na prijedlog Hrvatskih cesta, definirana korigirana trasa buduće brze ceste Križice – Kukuzovac, a ona ide od Križica preko Prisoja, zaobilazi Kraj i spaja se na postojeću trasu DC1 kod ulaza u kamenolom Čemernice, dakle bez tunela, u Dicmu su tu obilaznicu shvatili i prihvatili kao izlaz od svakodnevne prometne more te su pokrenuli postupak izmjena i dopuna svojega Prostornog plana čije je donošenje okončano nedavnim usvajanjem na zasjedanju Općinskog vijeća.

Sad čekamo. 

Dalmatinskoj općini dosta je prometne noćne more, pala zapreka za brzu cestu prema Sinju; Miro Bulj: ‘Mora se graditi‘

Marušić: Treba postaviti vibracijske uspornike

Vodeći prometni stručnjak u Hrvatskoj Željko Marušić jako je dobro upoznat s tragičnim prometnim nesrećama u Dicmu.

“Riječ je očigledno o dobroj cesti gdje vozači otpuste brzinu, a mnogi tuda voze i pod velikom količinom alkohola. U Dicmu se radi o tome da tu dionicu vozači smatraju zonom komfora u kojoj se ne kažnjava puno. Dakle, riječ je o problemu male izvjesnosti od kažnjavanja i zato vozači i voze brzo, a dosta njih je i pijano.

Ne mora tu biti kontrolni punkt policije, kako vi navodite kao problem. Dovoljno je na toj cesti postaviti vibracijske blage uspornike i pet kućica, a pravu kameru rotirati u jednoj od tih kućica.

Tko je kriv? Kriv je sustav koji to dopušta jer svi su ljudi isti. Zašto naši tako ne voze u Ljubljani, na primjer, ili zašto se stranci u našoj zemlji tako opuštaju, a to neće kod sebe?

Baš zbog visine kazni. Sustav kažnjavanja mora biti jači, a mora se i više ulagati u sve ono što doprinosi mirnom odvijanju prometa.

Evo, ovo što sam nabrojio nisu veliki troškovi, a siguran sam da bi mnogo života bilo spašeno”, rekao je Marušić ranije našem Marku Didiću. 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. studeni 2024 16:31