Ovaj grad je premalen za sve taksiste. Kako nam se žali jedan splitski vozač taksija F. V., odnosi između prijevoznika ponovno su u kritičnom stanju.
U Splitu ih trenutno ima oko 7000 i jedan drugome su velika konkurencija u odrađivanju što većeg broja vožnji i dolaska do što veće zarade. No, iako nekima od njih ta konkurencija ne predstavlja toliki problem, neki od njih ne gledaju na to toliko prijateljski.
Kako nam navodi naš sugovornik, grupica taksista prije neki dan zauzela je javno gradsko taksi stajalište u trajektnoj luci nedaleko autobusnog kolodvora i u njega pušta samo određene vozače.
- Blokiraju ulaz svojim vozilima i onda biraju koga će pustiti, a koga ne. Puste svoju ekipicu prijatelja i onda nama ostalima ne daju da uđemo tamo di nam je zakonski dopušteno - govori nam naš sugovornik, koji im je poslao i videozapis iz splitske luke.
Tako im, kaže, preostaje jedino na nesiguran način iskrcavati putnike nasred ceste i nelegalno parkirati posvuda po trajektnoj luci stvarajući još veče gužve u centru grada.
- Tko su oni, pa da mogu određivati tko smije na stajalište, a tko ne? Jesu li oni jači od zakona? - pita se naš sugovornik.
No, nije to sve. Kako im očito nije dosta samo zabranjivanje ulaza, ova grupica, navodi, također drugim kolegama nasilno odvodi mušterije.
- Dođu vam njih petorica dok dogovarate vožnju i onda se dvojica počnu derati na vas i unositi vam se u lice dok ostali odvode vašu mušteriju. Ja razumijem da oni žele zaraditi, ali i ja imam obitelj za koju želim zaraditi bez da se brinem da će me netko istući - govori nam zabrinuto.
Što kaže šef Ceha?
Nakon što smo čuli sve ove ozbiljne optužbe kontaktirali smo Milivoja Topića, predsjednika Ceha prijevoznika pri Obrtničkoj komori Splitsko-dalmatinske županije koji nam je odmah na početku kazao kako su to "priče za malu djecu koje sluša iz godine u godinu".
- Ma dajte, o čemu pričamo... Split ima oko 7000 prijevoznika, a samo 80 parking mjesta i sad će se meni netko žaliti da njemu netko zabranjuje parking. To su priče koje se ponavljaju svake godine.
Mi dobijemo dnevno desetke takvih pritužbi kao ta o kojoj pričate, ali kako mi to možemo kontrolirati, pa danas bilo tko može doći, dobiti taksi licencu i voziti po gradu za desetke različitih taksi službi. Ima ih svakakvih, ali previše da mi sve kontroliramo- govori nam Topić i naglašava kako kako bi po njemu prije dobivanja taksi licence svatko trebao proći psiho test.
- Vidite, ja bih najradije da svi oni, kao uvjet za dobivanje taksi licence, moraju proći psiho test. To bi bar malo poboljšalo stvar. Tako bi bili sigurni da su svi koji rade kao prijevoznici psihički sposobni - naveo je.
Naš se sugovornik zbog ovog problema obratio i Gradu Splitu gdje mu je iz komunale stiglo pojašnjenje kako se "sukladno naputku Ministarstva mora i infrastrukture, taksi stajališta koriste isključivo za ukrcaj i iskrcaj korisnika s maksimalnim zadržavanjem do tri minute, a nikako kao stajanke na kojima se čeka nova vožnja".
Možda da se provode psiho testovi ne bismo iz godine u godinu slušali priče o borbama za mušterije te svađama taksista koje nekada završe i fizičkim obračunima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....