Ako često putujete gradskim prijevozom, jako vam je dobro poznat scenarij kada nesretni vozači autobusa moraju improvizirati sa stajalištima i zauzimati prometne trake da bi putnici mogli ući ili izaći iz vozila. I sve to zato što su autobusna ugibališta postala privremena parking mjesta za vozače automobila koji se slobodno komodaju i bez trunke obraza krše prometna pravila.
Povodom toga nam se javio i jedan naš čitatelj koji je zgrožen prizorom nagomilanih automobila na nogostupu koji je ionako loše izvedena autobusna stanica.
- Meni nije baš sasvim jasno je li autobusna stanica u Ulici Domovinskog rata ispred vrata ‘Zagrebačke banke‘ baš autobusna stanica ili je to parking za djelatnike i klijente navedene banke i za okolne ležerne stanare? - pita se naš čitatelj i kaže da do toga ne bi došlo da policija i prometni redari rade svoj posao.
- Nisam još vidio da netko od prozvanih piše kaznu ili zove pauk službu. Da su odnijeli koji automobil, ne bi više nitko tu parkirao - tvrdi te dodaje da nitko ne misli na putnike koji se moraju mimoilaziti s automobilima, pržiti se na suncu i stajati mokri do kože na kiši.
Naš je čitatelj otvorio cijelu Pandorinu kutiju, pošto su autobusne stanice postale i zgodna odmarališta za taksiste koji na njima meditiraju dok ne nađu nove putnike. Ugibalištima se nerijetko koriste i privatni autobusni prijevoznici, no zakon vrlo koncizno i jasno navodi kako drugi autobusi prigradskog, odnosno međumjesnog putničkog prometa ne smiju stajati na stajalištima gradskoga prometa.
- Naši vozači se svakodnevno suočavaju s nemogućnošću korištenja autobusnih stajališta koja su predviđena za javni prijevoz. Javni prijevoz uključuje i taksi vozila, ali isključivo u svrhu ukrcaja i iskrcaja putnika, a nikako ne u svrhu parkiranja ili odmaranja, što često zna biti slučaj - objašnjava nam Hrvoje Mlikota, povjerenik Sindikata vozača i prometnih radnika u ‘Prometu‘.
Opasnost za najranjivije skupine
Kako kaže, ovi problemi su posebno izraženi u ljetnim mjesecima kada je promet intenzivniji i zato se prometni redari moraju puno više aktivirati u prometnim žarištima u centru grada.
- Svi smo svjesni da su zahtjevi i izazovi znatno veći nego što je broj prometnih redara, no svakako očekujemo pojačan angažman od njih u smislu preventivnog rješavanja ovog problema koji narušava kvalitetu usluge za naše korisnike. Posebno zabrinjava što ovakve situacije dovode u opasnost najranjivije skupine naših putnika, odnosno djecu i umirovljenike, a našim vozačima otežavaju već dovoljno odgovoran posao - apelira Mlikota.
Za kraj je još jednom upozorio sve sudionike u prometu da je zabranjeno zaustavljati se ili parkirati na autobusnim stajalištima, no pitanje je koliko će njegove molbe zapravo uroditi plodom s obzirom na povećani priljev gostiju i vozila uoči nadolazeće ljetne turističke sezone.