Iz Grada Splita su odlučili u građanina pobuditi biciklističke ambicije podsjećajući ih na blagodati korištenja sustava javnih bicikli. Ironično, grad potpuno neprilagođen ugodnoj vožnji bicikle promovira - vožnju bicikle.
Na službenoj Facebook stranici Grada Splita javili su kako je u siječnju oboren rekord od milijun najmova gradskih bicikla te u nastavku naveli brojčane podatke.
- Činjenice su da je sustav javnih bicikala u Splitu u rad je pušten u srpnju 2019. godine, do danas broji preko 72.000 korisnika, da je odbicikliran 101.81 krug oko Zemlje, da su bicikle u najmu ukupno bile 272.012 sati, da su u 2023. godini oboreni svi rekordi - ostvareno 345.234 najmova, da su najpopularnije postaje u 2023. godini - Riva, Pazar, Zvončac, Sukoišanska te Spinut Teslina te da 2024. godini Split parking planira nabavku dodatnih bicikli i dodatnu optimizaciju i organizaciju sustava.
Biciklirajte odgovorno i oprezno te čuvajte bicikle i postaje! Idemo po sljedeći milijun! - pohvalili su se u Banovini podijelivši i prigodni, promotivni TikTok video.
- Mare ima svoj đir. Petkom ide na pilates i umisto auta koristi sustav javnih bicikli. Topla splitska klima joj omogućava da vozi biciklu cilu godinu. Izbjegava prometne gužve i ne ovisi o voznom redu busa. Godišnjom pretplatom od 26 eura ima neograničen broj vožnji do po ure.
A u tih po ure dođe s jednog kraja grada na drugi. Brojne biciklističke postaje po cilom gradu joj omogućavaju da uzme i ostavi biciklu na raznim mistima. I to u samo nekoliko sekundi. Mare ima svoj đir. Imaj i ti svoj i điraj uz sustav javnih bicikli - govori glas u videu.
Građani su im u komentarima skrenuli pažnju na neke činjenice koje su očito zaboravili spomenuti. Skrenuli pažnju na to da Hrvatska nije Nizozemska, predvodnik ovog trenda, koja ima izrazito razvijenu biciklističku infrastrukturu.
- Kako ću điravat kad neman normalnu stazu za đirat, na po staze stane i eto me na magistrali i to mi je iduća staza do Carstva Nebeskog!
- A biciklistička infrastruktura? - pitaju se i ostali.
- Ali mi nemamo dovoljno biciklističkih staza?? Ako odeš vozit‘ na traku di su auti, garantiran ti je Lovrinac - piše M. koja usput podsjeća kakva ludnica vlada u cestovnom prometu (tome svjedočimo svakodnevno).
L. se pita zašto su stavili animaciju umjesto pravih kadrova našeg lipog grada, a N. je na dobrom tragu.
- Al Maru do sljedeće postaje mlatne auto jer nema di vozit biku, a da ne ugrozi svoj život - napisala je. Drugim riječima, Mare nije stvarni lik jer bi, u suprotnom, prilikom snimanja vjerojatno završila ispod auta. I ona i snimatelj.
Nadalje, usporedili su iznos godišnje pretplate u susjednoj Sloveniji.
- U Sloveniji (Mb i Lj) godišnja pretplata na javni bicikl je 3 eura! Da imamo takvu cijenu, možda bi se i više ljudi vozilo biciklom.
Žale se i na manjak bicikli.
- Nać električnu biciklu je teška srića i rijetkost da je na tvojoj stanici.
- Još par stanica da ima koje IMAJU bicikle i to je to onda.
- I samo 3 bicikle po cijelom Splitu s dječjom sjedalicom. (Do nedavno je bila 1)
- Je, pa van ne rade električne... - ističu još jedan problem.
Simpatični animirani lik u ovom videu je Mare koja ide na pilates, vozi javnu biciklu i ne upada u gužve i - ima svoj đir. Ali, ljudi ko‘ ljudi, vole komentirat i ono šta je tema i ono šta nije...
- Mare treba dobar grudnjak.
I tako su i nedužnoj Mari uspjeli pronaći neki razlog da joj se izrugaju jer... Splićani.
Šalu na stranu, vožnja bicikle pozitivno utječe na psiho-fizičko zdravlje čovjeka i na okoliš, no ne i u ovom gradu u kojem uglavnom izaziva samo stres.