Nedavno smo pisali o stanovnicima splitskog kvarta koje izluđuje buka iz Marjanskog tunela.
- Vezano za Vaš članak o ventilaciji u Marjanskom tunelu slobodan sam primijetiti da je gradska komunala na vaš osvrt dala više nego banalan odgovor - napisao je Ivo Grubić u e-mailu poslanom na redakcijsku adresu.
Da podsjetimo, iz Odsjeka za promet i komunalno održavanje rekli su kako "zbog povećanog broja vozila koja u posljednje vrijeme svakodnevno prometuju tunelom i nepovoljnih vremenskih uvjeta dolazilo je do povećanog zadimljavanja u samom tunelu te smo slijedom toga bili prisiljeni povećati brzinu vrtnje samih ventilatora koji rade u kombinaciji prve i druge brzine (maksimalna brzina je četiri)".
- Taj model rada trajao je do prije nekoliko dana kada je ponovno vraćen prijašnji režim, a sve radi smanjenja povećane buke - odgovorili su iz Grada.
U daljnjem tekstu prenosimo argumentirani Ivin odgovor:
- Ventilatori su, kao, uključeni (nakon desetak godina mirovanja kada, valjda, prometa nije ni bilo?!) ”zbog povećanog broja vozila”. Dobro jutro, znali smo to i bez njih, ali bez njih ne znamo zašto ista ventilacija u “drugoj brzini” (?) radi i noću, tuli iz petnih žila, a da prometa uopće nema. I za razliku od dnevnog režima (upali/ugasi) radi neprekidno cilu noć. A kad ujutro promet krene ventilatori stanu?!? Kakva li se to enigma odvija sa ventilacijskim sustavom u Marjanskom tunelu? A i ove, 40 godina stare-prastare ventilatore, što su ih nedavno samouvjereno pustili u pogon, jesu li ih barem prethodno servisirali, poboljšali im karakteristike? Jer ako su na njima, ovakvima kakvi jesu, a dobri nisu, vlasti odlučile bazirati budućnost pročišćavanja arije u dotičnom tunelu gadno nam se piše, i nama u kvartu a bome i šire.
- Ponavljam krucijalno pitanje: zašto ventilatori rade noću, kada nema prometa? - pita se iznervirani Ivo koji u nastavku piše svoj komentar.
- Možda da ponudim moj maliciozni odgovor: rade zato da stanari okolnih kuća ne spavaju nego isključivo razmišljaju o gradskim moćnicima.