Koliko ste puta čuli za izreku "ono si što jedeš"?
Za potrebe ovoga članka modificirat ćemo je i pitati vas: Jesu li ljudi ono što voze?
‘Ima spušteno auto sigurno je gaser, ajme vozi crni Audi, može bit da je diler, vozi Golfa, a đikan je, to je onaj krkan s BMW-om....‘ Lista je to bez kraja, priznali mi to ili ne, u nas su utkani razni stereotipi i predrasude.
Primijetio je to i Jan-Erik Lönnqvist, profesor socijalne psihologije. U svojem istraživanju na uzorku od 1892 vlasnika automobila zaključio je sljedeće.
U svijetu luksuznih automobila, novac nije jedini čimbenik koji vodi odabiru. Egocentrični, tvrdoglavi muškarci često preferiraju njemačke automobile visoke klase poput Audija, BMW-a ili Mercedesa.
Ljudi često odabiru marke koje jasno signaliziraju njihov društveni status. Tako, osim što demonstriraju uspjeh, vozeći određenu vrstu automobila, šalju poruku.
No, razlikuju li se teorija i praksa? U nastojanju da to provjerimo, pitali smo Splićane koju marku automobila voze najbahatiji vozači. Ovoga puta u potrazi za odgovorima uputili smo se na Kampus.
Naše prve sugovornice, Božena i Klara nisu dvojile ni sekunde:
- BMW. Da, to je očito BMW - s osmijehom su zaključile.
Da je prijateljstvo jedna duša koja živi u dva tijela potvrdili su nam naši sljedeći sugovornici veseli Domagoj i Luka:
- BMW - rekli su uglas.
Na mostu smo pronašli Ninu koja nam je rekla:
- Mislim da je odgovor jako očit, to je BMW.
Upravo kada smo izgubile nadu u proširenje uzorka, pojavile su se prijateljice Lara i Ena:
- BMW, BMW, složno su definirale iz jednog pogleda.
Anketu smo zaključili s posljednjom damom, upečatljivog stila:
- Najčešće Mercedes ili BMW, kazala nam je.
Razlozi za predrasude mogu biti razni, a je li u pitanju obrana ega ili ‘gdje ima dima, ima i vatre‘, ostavljamo vama na izbor.