StoryEditorOCM
Splitodržan panel

Ovo ljeto splitske ugostitelje očekuju češći i stroži inspekcijski nadzori. Doznali smo što će se posebno provjeravati

Piše Split SD
19. ožujka 2025. - 18:46

U prostorijama Obrtničke komore Splitsko-dalmatinske županije održana je panel rasprava između ugostitelja, turističkih djelatnika i predstavnika nadležnih institucija. Panel raspravu otvorio je predsjednik županijske komore Hrvoje Biošić, istaknuvši važnost suradnje između obrtnika i inspekcijskih službi. Moderatorska uloga pripala je Anti Matiću, predsjedniku Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika, koji je naglasio da su edukacija i dijalog ključni za uspješno poslovanje ugostitelja, posebno u svjetlu strožih inspekcijskih nadzora koji ih očekuju.

Među glavnim temama rasprave bile su fiskalizacija, izdavanje računa, inspekcijski nadzori te zapošljavanje stranaca. Predstavnici nadležnih institucija dali su svoje viđenje aktualne situacije te odgovorili na ključna pitanja ugostitelja. O nadzorima i fiskalizaciji govorio je Ante Kević, voditelj službe za nadzor Porezne ispostave Split, dok su ispred Carinske ispostave Split sudjelovali Zorana Deljanin Matenda i Mislav Vuko. O izazovima vezanim uz tržište rada i zapošljavanje izlaganje je održala Jelena Gogić, predstojnica Hrvatskog zavoda za zapošljavanje.

image

Panel rasprava

Hrvatska Obrtnička Komora/

Predstavnici institucija upozorili su da će ovog ljeta nadzori biti intenzivni i sveobuhvatni, s naglaskom na pravilno evidentiranje prometa i uredno vođenje dokumentacije. Porezna i Carinska uprava provodit će redovite kontrole fiskalizacije i izdavanja računa, dok će se zapošljavanje sezonskih radnika i angažiranje stranaca provjeravati kroz detaljnije inspekcijske postupke. Ugostiteljima je savjetovano da prije otvaranja lokala provjere svu papirologiju, kako bi izbjegli kazne i neugodne situacije tijekom kontrole.

Sudionici su kroz otvorenu raspravu postavljali brojna pitanja vezana uz razlike između obrtnika u sustavu PDV-a i paušalista, pojednostavljenje administrativnih procedura te izazove pri zapošljavanju radnika iz inozemstva. Predstavnici institucija odgovarali su na konkretne slučajeve iz prakse te pokušali pronaći optimalna rješenja za probleme koji najčešće muče poduzetnike.

Zaključak sastanka bio je da inspekcijske službe nisu neprijatelji ugostitelja, već partneri u osiguravanju zakonitog poslovanja. Dobra informiranost i pravovremena priprema mogu smanjiti broj kazni i olakšati poslovanje, a ovakvi sastanci ključni su za bolje razumijevanje regulativa i zahtjeva koje država postavlja pred poduzetnike.

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. travanj 2025 21:41