Splitđir po splitu

Oni su uspješni, vole putovati, imaju novca za hotele, ali odsjedaju u hostelima. Nije u pitanju škrtost

Piše T. Ga.
1. svibnja 2024. - 17:23

Izgledao bi to kao još jedan običan dan u centru Splita u kojem su šušur pomalo počeli stvarati turisti. Onda su Rivom, pa dalje Marmontovom ulicom krenule mažoretkinje različitih uzrasta uz promenadni koncert Gradske glazbe "Stjepan Radić" iz Žrnovnice, u povodu 1. maja, Međunarodnog praznika rada.

Turisti su ih pratili do Trga Gaje Bulata. Tamo smo susreli bračni par turista iz Züricha, Katarinu Hagena, inače ugostitelje kojima je ovo prvi posjet Hrvatskoj.

Proslava Praznika rada u centru Splita

Joško Šupić/Cropix

– Praznike provodimo po cijelom svijetu i sada je na red došao Split. Jedan smo dan ovdje, drugi dan idemo na izlet na Brač, treći dan u Trogir. Kada se usporedi sa Švicarskom, ovdje nam cijene nisu skupe. To su za nas normalne cijene, možda čak i malo jeftinije, no mi živimo u najskupljem gradu na svijetu. Na riblji ručak za nas i dvoje djece u restoranu u Splitu potrošimo od 100 do 120 eura – govori nam bračni par iz Züricha.

Cijene u Splitu su za nas normalne, no mi dolazimo iz grada koji je najskuplji na svijetu - kazali su nam Katarina i Hagen.

Joško Šupić/Cropix

Tu je i 28-godišnja djevojka Manami iz Japana, programerka koja izrađuje aplikacije, i koja putuje – sama.

I njoj je, kaže nam, ovo prvi posjet Splitu, a došla je zbog Dioklecijanove palače.

Njoj su, dodaje, ovdje cijene pomalo skupe jer je u Japanu sve jeftinije.

Joško Šupić/Cropix

Manami nije jedina osoba koja putuje sama, a koju smo u srijedu ujutro susreli. Na splitskom Pazaru upoznali smo Petera (33) iz Londona, Ellu (27) iz Amsterdama, te Mirtu (24), također iz Nizozemske. Njih troje, također, ovom prilikom, putuju svijetom sami, a upoznali su se u hostelu u Splitu jer odsjedaju u istoj sobi.

Programerka Manami iz Japana

Josko Supic/Cropix

– Kad putujem s prijateljima odsjedamo u hotelima, a kad putujem sam, a ovo mi je drugi takav put, onda radije biram hostele kako bih upoznao druge ljude. Dobro je pitanje zbog čega ovdje nisam prije došao. Puno sam putovao Portugalom, Španjolskom i Grčkom. No sad kad sam ovdje znam da ću ponovno doći jer je prekrasno. Cijene hrane su razumne, ali došao sam u predsezoni pa su sada možda nešto niže nego tijekom ljetnih mjeseci – kaže nam Londončanin koji radi u prodaji tehnologije za banke.

Joško Šupić/Cropix

Ella, koja u Amsterdamu radi kao nastavnica, također ističe kako odsjeda u hostelima kako bi upoznavala ljude.

Ni njoj cijene hrane u Splitu nisu skupe.

– Nama koji dolazimo iz Amsterdama i drugih europskih gradova ovdje nije skupo, već je čak malo jeftinije – veli Ella, dok Mirta dodaje da je tek diplomirala i da je sama krenula na put kako bi proslavila diplomu.

– Tek sam došla u Split, u planu mi je ići na izlete na otoke te povijesne ture u Splitu. Nemam dovoljno novca da bih svaki dan večerala vani, pa ću dva dana jesti vani, a jedan ću nešto spremiti u kuhinji hostela – kaže nam Nizozemka.

Joško Šupić/Cropix

Na Pazaru se prodaje tek na nekoliko banaka, a cijene su sljedeće: kilogram blitve je 4 eura, orasi 12 eura, a breskve čak 10 eura po kilogramu.

Prodavač na štandu nam kaže da je to uvozna roba i da je zato skupa, da će biti jeftinije za 15 dana. Mjerica jagoda košta 4 eura, kilogram lubenice 3 eura. Puno više stranci kupuju, ali dolaze i oni domaći – susretljivo će.

U Splitu ću potrošiti koliko god bude trebalo - rekao nam je Gian iz Pariza.

Joško Šupić/Cropix

U Hrvojevoj ulici potom susrećemo Ingrid (39) dok ju je mobitelom fotografirao partner Gian (36). Ta medicinska sestra i trgovac u kompaniji koja se bavi proizvodnjom kave žive u Parizu, a u Split ih je doveo – kruzer.

– Potrošit ću koliko god bude trebalo. Ali je 1. svibnja i problem je što je sve zatvoreno osim ugostiteljskih objekata – rekao nam je Gian.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?