Bura, jugo, kiša, valovi, ljuljanje... Tko te šta pita. Doma moraš doć. Kao da je išta bolje ljeti. Sunce prži, 40 u zraku, hlad ne pomaže, ”čovik na čoviku”. Tako izgleda život otočana ili onih koji eto, na (ne)sreću, moraju posjetiti jedan od ”bisera Mediterana”.
Ljeti je panika danima unaprijed ako moraš negdje otić. Trči kupi karte u luku, čekaj u redu, ako uzimaš online, moliš se da sve prođe u redu, pa onda padne sustav za elektroničko plaćanje. Ajme. A nisi ni krenuo.
Zimi otok postaje nepoželjan. Ide onaj tko mora. Vani ne možeš stat od ladnoće i valjanja, a unutra si ”naslagan” poput srdela. I još uz to, umjesto 50, voziš se po sat vremena. Ako ne i dulje. I to starim, sporim i nedekvatnim trajektima, požalio nam se jedan Bračanin. Znaju Bračani, vode oni o svemu računa. Ono što platiš to i moraš dobit. I to u dogovorenom roku. Jadrolinija u službenom redu plovidbe kaže – 50 minuta je trajanje vožnje. Inače će Bračani reći ”plati ti” umjesto platiti. Evo što nam je rekao:
- Kao stalni putnik najfrekventnije i najprofitablnije linije na cijelom Jadranu, Split-Supetar, još od ljeta na spomenutoj liniji vozi trajekt ”Mljet”. Trajekt je neadekvatan za ovoliki broj ljudi na liniji i za vrijeme trajanja putovanja. Na službenoj stranici Jadrolinije stoji da putovanje traje 50 minuta. Trajekt Mljet vozi u prosjeku sat vremena, a zadnja linija u 23:59 vozi i do sat i 10 minuta. Ljeti kad se mora raditi i zaraditi, svi trajekti voze 50 minuta, izuzev ”Ujevića” koji dolazi za 45 minuta. I u kasnoj sezoni na jutarnjim linijama u 6:30 ljudi su po buri i hladnom vremenu sjedili vani jer unutra nema mjesta.
Kaže nam kako se ovim putem ne žali na posadu i ljude. Poslao nam je sliku s pretposljednje linije u danu koja je krenula u 20:30.
- Temperatura zraka je bila 13 stupnjeva, prosječna putna brzina 9.7 čvorova. Usporedbe radi, ”Ujević” vozi 14 čvorova.
Na službenoj stranici Jadrolinije je navedeno kako "Mljet" ima kapacitet za 616 putnika i 145 vozila te može postići brzinu od 12,5 čvorova. "Tin Ujević" može primiti do 1000 putnika i 200 vozila i prosječna brzina mu je 14 čvorova.
Trajekt ”Mljet” prema Supetru plovi danas, sutra i u utorak u 20:30 i 23:59. Preko dana se izmjenjuju trajekti "Marjan" i "Hrvat" koji primaju više putnika, ali su sporiji i primaju manje vozila od "Tina Ujevića". "Marjan" može postići manju brzinu od "Mljeta" i prima manje vozila, ali zato stane i do 1200 putnika na trajekt. "Hrvat" je brži od "Mljeta" i prima duplo više putnika od njega, ali može primiti manje vozila.
"Ujević" na remontu, nedjeljom dvostruko manje linija nego u sezoni
Iz Jadrolinije su nam odgovorili kako "Mljet" prema redu plovidbe stiže jednako brzo kao i "Tin Ujević". Trajekt koji može postići najveću brzinu na remontu je od 2. studenog, odgovorili su nam:
- Trajekt "Mljet" plovi na relaciji Split - Supetar od 12. srpnja 2023. godine. Izgrađen je u Hrvatskoj 2014. Od 15. lipnja do 15. rujna te od 15. rujna do 26. studenog trajekt Mljet svakodnevno je održavao liniju Split - Supetar, osim kada je zbog kvara broda morao preuzeti liniju Drvenik - Sućuraj u jesenskom periodu.
Od Splita do Supetra trajektu treba 50 minuta prema redu plovidbe kao i trajektu "Tin Ujević". Za vrijeme ljeta i jeseni svakodnevno je održavao liniju Split - Supetar, a od 2.11. je u remontu - kažu iz Jadrolinije.
Na snazi je trenutno izvansezonski red plovidbe uveden 6. listopada i traje do kraja godine. Svakog dana bi prema redu plovidbe trebalo prema Supetru voziti devet linija. Nedjeljom vozi sedam linija jer su linije u 6:30 i 12:15 ukinute. Iste linije su ukinute i blagdanima.
Izvansezonski red plovidbe je vrijedio od Nove godine do 31. ožujka. U visokoj sezoni, od 30. lipnja do 3. rujna, plovi 14 trajekata. Između je niska sezona kada je na snazi 12 linija.
Cijena karte je 4,25 eura, za djecu 2,12 eura. To znači kako je cijena karte jeftinija skoro dva eura za odrasle i euro za djecu. Cijena prijevoza osobnog automobila je 17,52 eura dok je u sezoni cijena 25,06 eura. Otočka karta je 2,26 eura.