Unatoč zabranama i dizanja "na sve četiri" na sam spomen nelegalnog i neprimjerenog okupljanja nabrijanih vlasnika i njihovih "režućih" limenih ljubimaca, pogotovo onda kada se dogodi kakva prometna nesreća kao prije koju godinu na parkiralištu trgovačkog centra u Buzinu, u Splitu, kao i obično, na takvo što se gleda kroz prste ili žmiri na jedno oko.
Jedno od tih "car meet" opasnih okupljališta je južna strana gradskog groblja Lovrinac na čijem se parkiralištu svakodnevno u kasnim noćim satima odvijaju bjesomučne jurnjave i turiranje koje često završavaju oštećenjima na uredno parkiranim automobilima.
Počinitelji tih „namjernih“ nezgoda uglavnom su nepoznati pojedinci, dok je vrlo malo onih koji na oštećenom vozilu uredno ostave svoj broj mobitela kako bi ih oštećena strana kontaktira i izgubila minimalno mjesec dana od nekakve procjene štete do isplate od strane osiguravajuće kuće.
One neprimjetne posljedice tandrkanja i tutnjave su neprospavane noći susjeda koji vidom, a posebno sluhom svjedoče neumjesnim rabotama golobradih vozača i njihovih bijesnih automobila najvjerojatnije iz roditeljskog portfelja, iz čijih auspuha pucaju počasni plotuni najvjerojatnije u čast preminulima na lovrinačkom groblju, a škripama, brundanjem i proklizavanjem guma stvaraju dimnu zavjesu koja poput aureole okružuje krošnju visokih lovrinačkih čempresa.
Jer vožnja asfaltiranom cestom može biti veliki užitak, ali pravi izraz slobode je vožnja po "divljim terenima" uz nazočnost oktanima napaljene publike i bez organa gonjenja.
Egzibicije
Radi svega toga, stanovnici Dragovoda i Mejaša više su puta reagirali na automobilske "egzibicije" tik do gradskog groblja, sugerirajući da se barem zbog pijeteta na sve umrle, stane na kraj frustrirajućim skupinama.
Nažalost, umjesto reagiranja gradskih i državnih institucija "zagrijavanje" na Lovrincu se nastavlja najprometnijom splitskom prometnicom, četverotračnom Lovrinačkom cestom koja je od svoje izgradnje prije sedamnaest godina pa do danas, bila poprištem brojnih prometnih nesreća u kojima osim materijalne štete i lakših ozljeda, na svu sreću nije bilo ljudskih žrtava.
I sve to u sitnim noćim satima. Prometnica je to koja u zadnje vrijeme glavno trkalište tih vozača koji, unatoč prometnoj, istina skromnoj, vertikalnoj i horizontalnoj signalizaciji, razvijaju brzine kao na mađarskom Hungaroringu. Uslijed te dinamične vožnje brojni su oni koji izgube nadzor na automobilom pa se "provozaju" tako i po nogostupu u blizini parka za djecu, nerijetko završe na suprotnom kolničkom traku, a njihovi dijelovi među dječjim klackalicama.
Osim te neprilagođene akceleracije, veliku ulogu podebljanju nezahvalne brojke, imaju nepažnja kao i loša izvedba same prometnice u čijih se 560 dužnih metara svojedobno utrošilo enormnih 26 milijuna kuna.
Međutim, umjesto sigurnosti, prometnica je konfigurirana da predstavlja opasnost za pješake, prvenstveno djecu na putu prema školi. Valjda bi to trebao biti dodatni alarm za uzbunu prije nego što se dogodi veće zlo.
Ležeći policajci
Rješenje se vidi u postavljanju "ležećih policajaca" ili nekakve druge signalizacije koja bi bar psihološki mogla djelovati na vozače. Onda bi stanovnici na istoku grada mogli slobodnije prodisati, samo se boje da oni koji bi trebali skrbiti o njihovoj sigurnosti, u takujinu nemaju ni za kisik.
I u kotaru Mejaši su svjesni problema na Lovrinačkoj cesti, pa je predsjednik Toni Piplica prije koju godinu od Grada zatražio postavljanje metalne ograde uz nogostup. U nekoliko navrata reagirala je i policija. Rastjerala bi okupljene i sat vremena nakon bježanije, predstava se nastavila na istom mjestu i s istim akterima.
- Osim toga, siguran sam da i naš gradonačelnik čuje i vidi što se događa na Lovrincu. Često je u šetnji sa svojom gospođom i tim dijelom našeg grada i da je htio, mogao je reagirati. Najjednostavnije i najjeftinije rješenje je postavljanje rampe na ulaz u parkiralište.
Hoće li to napraviti gradska uprava ili uprava groblja, ne znam. Ali netko od njih dvoje mora. Pošto već imamo čuvara na groblju ne mislim da bi mu bilo teško prošetati koji metar niže i u neku razumnu uru zaključati rampu i opet rano ujutro istu otključati. Znači da imamo rješenje problema, ali..., nitko ništa ne poduzima - tvrdi Piplica, pozivajući gradske službe da izvrše pritisak na upravu groblja kako bi se stalo na kraj tom neredu.
Međutim, u Banovini trenutno skrbe o redu odnosno o radnom vremenu. Ne svom, već određenih ugostiteljskih objekata u centru grada. Smeta im buka, pa su ograničili radno vrijeme. U slučaju nepoštivanja odluke, tu su komunalni redari i drakonske kazne za remećenje javnog reda i mira. Dok na drugom kraju tog istog grada, bez komunalaca, redara i policije tutnji tuta-forca. I nikome ništa. Ujeo vuk tovara.