Turistički tehničar destinacije novo je četverogodišnje srednjoškolsko zanimanje koje Turističko-ugostiteljska škola Split provodi od ove školske godine, a koje je nastalo kroz projekt Regionalnog centra kompetentnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva s ciljem modernizacije kurikuluma strukovnog obrazovanja.
Učenici ovog smjera Miriam Rogošić i Matej Car, složno su izjavili kako im je ovakva vrsta nastave puno zanimljivija od one klasične i kako su sretni što im se pruža mogućnost svim partnerima, turistima i lokalnom stanovništvu predstaviti projekt "Đir po UNESCO-vom gradu", odnosno "Round the city of UNESCO" na kojem su sa svojih dvadesetak kolega iz razreda i osam mentora marljivo radili cijelo polugodište.
- Cilj nam je bio kod učenika razviti poželjni komunikacijski stil koji će im olakšati prvi kontakt s turistom ali i svakodnevnu komunikaciju. Vježbajući tehnike koje im mogu smanjiti tremu pred javni nastup te neverbalnu komunikaciju kojom će ostaviti dobar prvi dojam (halo efekt) na turiste kroz ovaj projekt učenici su dobili i dodanu vrijednost jačanja socijalnih vještina te sam mišljenja kako su projekti učenja temeljenog na radu odličan zaštitni faktor mentalnog zdravlja s obzirom da živimo u vremenu kada sve veći broj učenika izbjegava socijalne kontakte pa čak i razvijaju socijalnu fobiju- objasnila nam je školska psihologinja i jedna od mentorica na projektu Nataša Stefanovski.
- Učenici su aktivno sudjelovali su svim fazama projekta: od smišljanja naziva projekta, loga i vizualnog identiteta, preko ideje da u ulozi "Ambasadora održivog turizma" kroz šetnju po gradskoj jezgri turistima plasiraju informacije o Splitu kao UNESCO-vom gradu bogate materijalne i nematerijalne baštine, Marjanu i ostalim prirodnim lokalitetima, manifestacijama u ljetnoj sezoni, ugostiteljskim objektima koji nude autohtonu gastronomiju. Ovu aktualnu tematiku odabrali smo vođeni "Strategijom razvoja održivog turizma", a imajući u fokusu činjenicu da će ih upravo vrijednosti koje usvoje u svojim formativnim godinama trajno obilježiti u profesionalnom razvoju za budućnost- objasnila nam je profesorica Andrea Bilandžić, mentorica na projektu.
Konačni rezultat projekta je digitalna razglednica koja je uz hrvatski jezik, prevedena na još pet stranih jezika, a koju će turisti i građani moći besplatno preuzimati preko QR coda na javnim oglašivačkim površinama, u turističkim informativnim centrima i prostorima Muzeja grada Splita. Kao partneri i velika podrška u realizaciji planiranog cilja istakli su se: Turistička zajednica grada Splita, Splitsko-dalmatinska županija kroz projekt "Dalmacija storytelling destinacija", Muzej grada Splita, studentica splitske Akademije likovnih umjetnosti Anamarija Kahrić koja je skicirala logo prema idejama učenika, Tanja Drinković iz dizajnerskog studija Yaht Croatia koja je bila zadužena za dizajn vizualnog identiteta te tvrtka Pragmatic za izradu digitalnog rješenja.
Direktorica TZ Alijana Vukšić naglasila je kako je veseli što je realizirana još jedna u nizu uspješnih suradnji s Turističko-ugostiteljskom školom kroz projekt u kojem upravo učenici promoviraju Split kao održivu turističku destinaciju i što TZ ima priliku dati svoj doprinos u njihovom procesu učenja kroz održive prakse za budućnost.
Svoju podršku budućim turističkim djelatnicima iskazao je i dožupan Stipe Čogelja naglašavajući važnost povezivanja projekata u turizmu što u konačnici dovodi do stvaranja dodatne vrijednosti kako za grad Split, tako i za cijelu Splitsko-dalmatinsku županiju kao turističku destinaciju bogatu prirodnim, baštinskim vrijednostima i tradicijom.