StoryEditorOCM
Splitsvjetski trend

Najveseliji dućan u Splitu je u Bosanskoj: ‘Govorili su da ćemo propast, a prodamo toliko kuglica da pokrijemo najam‘

Piše Vanna Šiško
12. ožujka 2025. - 19:41

"Last Christmas" na repeat, ludilo svjetlucavih kuglica, raj ukrasa i magije... Dobro došli u Christmas shop Split. Mjesto gdje Božić ne završava, barem dok netko odluči da je vrijeme za još jednu kuglicu. Jer tko kaže da je vrijeme za božićne ukrase samo u prosincu?

image
Saša Burić/Cropix

Trend "travel tree" trend poharao je svijet, a onda stigao i u Split. Cure koje rade u božićnoj trgovini u Splitu izgleda imaju najzanimljiviji posao na svijetu. Cijele godine žive Božić. Sredina je ožujka, pripreme su za Uskrs, a one su još u "Christmas moodu", i ne prestaju. Niti planiraju prestati. Jer, kako kažu, svi su bili u šoku s izborom posla. Odmahivali su rukom, rugali se i tvrdili da neće zaživjeti. Ali one su dokazale suprotno. I, ne, Božić im nije dosadio.

image
Saša Burić/Cropix

– U početku je bio šok, posjetitelji bi se rugali i smijali, određeni čak i snimali, i prijateljima je bilo presmiješno, ali sad su se već svi naviknuli – objašnjava nam Ana Ivanović, direktorica Christmas shopa Split. Koja ovaj posao jednostavno obožava.

image
Saša Burić/Cropix

Jaja, uskrsne košare i veliki zečevi nisu njihov stil. Ali zato kuglice s hrvatskom šahovnicom i dalmatinskim simbolima idu kao blesave. Ideja prodaje božićnih kuglica tijekom sezone, ali i tijekom uskrsnih praznika možda zvuči suludo, ali bit će tu i mali asortiman za one željne uskrsnih specijaliziranih darova.

– Postojimo zahvaljujući trendu "travel tree". Trendu koji postoji odavno u svijetu, a odnosi se na to da ljudi koji putuju skupljaju božićne kuglice zemlje u kojoj su bili. Ono što kupci najčešće kupuju razlikuje se ovisno o godišnjem dobu, pa tako i mi sukladno tome prilagođavamo ponudu.

Naša ponuda uglavnom se temelji na Božiću, ali imamo određeni asortiman u smanjenom obujmu i za Uskrs. A božićni asortiman bolje prodajemo ljeti nego zimi. Ideja da Christmas shop u Splitu ne radi tijekom uskrsnih praznika ili tijekom ljeta ne postoji – navodi Ana, koja ističe da bez problema prodaju količinu kuglica da mogu pokriti troškove najma prostora u centru grada.

image
Saša Burić/Cropix

Posao obožavaju i dok je drugima neobično da se još uvijek vesele Božiću, njima zabava ne prestaje.

– Privilegij ovog posla je osmijeh. Kada ljudi ovdje uđu, ne mogu biti ljuti. Uvijek se nešto mijenja, repertoar, asortiman, ukrasi... Božić mi još uvijek nije dosadio, dapače, obožavam taj blagdan. Imam najljepše drvce u cijelom Splitu, najveseliji smo dućan u cijelom gradu – objašnjava nam Dajana Mlinarević, voditeljica Christmas shopa, koja kaže da su im se na početku uglavnom podsmjehivali Splićani, dok su stranci na ponudu ovakvog tipa odavno naviknuti.

– Naši ljudi još se uvijek pomalo srame ući, uglavnom ulaze s rezervom često uz rečenicu: "Mi bismo samo malo pogledali" – smije se Dajana. 

image
Saša Burić/Cropix

Ručni rad s prosječnom cijenom od oko 13 eura postao je hit. Ovdje je sve u božićnom duhu pa je i voditeljica na visini zadatka, uvijek u crvenom božićnom izdanju. Za ovaj posao zaista bi bilo teško odabrati ljude koji toliko vole Božić. Ali izgleda da su njih dvije pun pogodak.

– Svima je Uskrs, a ja prodajem božićne kuglice. U vlastitom domu kitim bor već krajem listopada. Tolika je ljubav prema božićnim praznicima. Mora u domu biti svjetla i kuglica. I kada putujem izvan Hrvatske, prva destinacija mi je Christmas shop u gradu u kojem se nalazim – objašnjava nam Dajana, koja već četiri godine radi u božićnom dućanu.

image
Saša Burić/Cropix

Prvi dani bili su im šokantni i prepuni predrasuda. A anegdota imaju i na bacanje.

– Gospođa iz Amerike bila je ovdje i uzela je košaru za kupnju. I nakrcala ju je. A mi smo se pitali kako će sa svim kuglama. U jednom trenutku došla je do nas i pitala nas je hoćemo li joj to poslati u Ameriku. Zapravo je cijelo drvce jedno s dalmatinskim i hrvatskim motivima prodano u humanitarne svrhe – navodi nam Ana, koja se ne srami priznati da su, osim kupaca, najveće predrasude imali upravo njezini prijatelji.

– Rekli su mi da nađem neki pametniji posao, da će ovo brzo propasti, ali mi smo se dokazali – zaključila je Ana.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
25. ožujak 2025 09:08