Srpanj je pred nama, jasno je što to znači za (prometnu i svaku drugu) infrastrukturu grada Splita. Zaustavimo se ovaj put samo na gužvama na cestama, s posebnim naglaskom na onih nekoliko ‘udarnih‘ vikenda, od kojih barem dva, ako ne i tri, pri smjenama gostiju, pripadaju upravo sedmom mjesecu u godini.
Stresno je tad pogotovo u trajektnoj luci, kao i na prilazima – ove godine, dok čekamo izvođenje petlje preko željezničkog kolodvora i tunela koji će izbiti negdje oko zgrade policije na Bačvicama, odustalo se od jednosmjernog prometa kroz Zvonimirovu i trajektnu luku – jer se bilježe deseci tisuća putnika prema otocima. I tisuće vozila, u oba smjera, s otoka i na otoke.
Zbog svega, ima tome već koju godinu, Jadrolinija je kao državni brodar koji drži brodske i trajektne linije prema otocima, uvela i mogućnost online kupovine karata. Ali to za neke linije znači i rezervaciju mjesta za vozilo i putnike na trajektu u određeno vrijeme polaska!
Naglašavamo za neke linije, ne za sve. Recimo, kupnja online ‘ši‘, ali rezervacija mjesta na onom trajektu koji iz Splita ‘parti‘ za Supetar u dva i ‘kvarat‘, ne!
Provjerili smo s "Jadrolinijom", iz središnjice su nam sve fino pojasnili. Posebno smo bili zabrinuti po pitanju informiranosti lučkih redara koji brinu o ‘stivavanju‘ vozila u odgovarajuće prometne trake u luci.
Hoće li oni voditi računa da je baš, eto, sad prispio Nijemac u BMW-u ili Varaždinac s obitelji u Fordu, gosti koji su dva dana ranije fino online kupili karte za trajekt iz Splita za Rogač na Šolti u 11.45 sati i očekuju da će biti na tom trajektu. Hmmm, nekako kao da ih čujemo kako mrmljaju u bradu kako će ‘svi stat, a i da ne stanu, ima uvik idući trajekt‘...
Iz Jadrolinije nas uvjeravaju da nema straha po tom pitanju.
- Dolazak u trajektnu luku 45 minuta prije polaska na ovim je linijama određen upravo zbog olakšavanja rasporeda ukrcaja Lučkoj kapetaniji te su lučki redari o pravilima ukrcaja na linijama s rezervacijom dobro upoznati - kažu odgovorni iz državnog brodara.
Linije na kojima je moguća rezervacija, odnosno kupnja karte za određeno vrijeme polaska trajekta te garantira mjesto na brodu, a samim time smanjuje gužve u lukama i vrijeme provedeno u čekanju ukrcaja svake godine su sve brojnije, dodaju iz Jadrolinije, i to su:
Valbiska – Lopar,
Zadar (Gaženica) – Rivanj – Sestrunj – Zverinac – Molat – Ist,
Zadar (Gaženica) - Ist - Olib - Silba- Premuda - Mali Lošinj,
Zadar (Gaženica) - Brbinj (Dugi otok),
Zadar (Gaženica) - Bršanj - Rava - Mala Rava,
Šibenik - Zlarin - Obonjan - Kaprije – Žirje,
Split – Vis,
Trogir (Soline) - Drvenik Mali - Drvenik Vel
Split - Stari Grad (Hvar),
Split - Rogač (Šolta),
Split - Vela Luka (Korčula) - Ubli (Lastovo),
Sumartin (Brač) – Makarska
te brodska linija Dubrovnik - Koločep - Lopud - Suđurađ (Šipan).
Dobro, mora se doći najmanje 45 minuta prije ‘partence‘, a o kartama s rezervacijom iz Jadrolinije dodaju:
- Kupnja karata za linije s rezervacijom dostupna je putem web stranice "Jadrolinije", mobilne aplikacije mJadrolinija te na prodajnim mjestima. Prilikom kupnje karte, bilo online ili na prodajnom mjestu, jasno je istaknuto je li riječ o liniji s rezervacijom.
Kod ovih je linija nužna kupovina karte prije putovanja putem jednog od navedenih kanala te ukrcaj na brod nije moguć bez predočenja kupljene karte. U slučaju online kupovine, kartu se može predočiti na zaslonu mobilnog uređaja ili na papiru, printanjem potvrde koja je pristigla na mail - navodeu "Jadroliniji".