StoryEditorOCM
SplitNA RODNOJ GRUDI

Moćni splitski HDZ-ovac službenim autom išao u BiH u privatno lobiranje: ‘Ceste u Dalmaciji se raspadaju, a on tamo...‘

Piše Sandra Barčot
31. kolovoza 2024. - 16:14

Što bivši saborski zastupnik, a aktualni ravnatelj Županijske uprave za ceste Split (ŽUC), ustanove čiji je osnivač Županija splitsko-dalmatinska, ima s Bosnom i Hercegovinom, s peticijom građana i borbom protiv izgradnje vjetroparka?

Upitali su to mnogi vidjevši na konferenciji za novinare održanoj u Tomislavgradu, i Petra Škorića (HDZ), poznatog dalmatinskog političara, sada agilnog i tijekom konferenciji za medije nazvanoj "5 do 12 za očuvanje buškoblatskog i zavelimskog kraja".

image

Konferencija u Tomislavgradu - lokacije budućih vjetroparkova

Čitatelj

No, brojni su odmah komentirali kako je političar iz druge države, doduše rodom iz BiH, iz mjesta Vinica, ali i sudionik Domovinskog rada u odori Hrvatske vojske, na susret s novinarima stigao službenim automobilom županijske institucije.

Pa su počele kalkulacije kako s novcem hrvatskim obveznika, korištenjem službenog vozila i goriva, vodi "bitku" u susjednoj državi, kako je vjerojatno uzeo i dnevnicu za odlazak preko granice, dok probleme cestogradnje koja je njegova službena dužnost u njegovoj "prvoj" državi – zapinje.

image

Radovi u Ulici kardinala Alojzija Stepinca u Trogiru kasne i rok za završetak se produžava do daljnjeg - gradonačelnik Ante Bilić, Jozo Rako iz Cestara i Petar Škorić iz ŽUC-a

Nikola Vilić/Cropix

- Škorić došao sa ŽUC-ovim vozilom u Tomislavgrada, a nije u stanju okončati prometni kaos u Trogiru gdje obnova ceste od niti 700 metara i već devet mjeseci probija zadane rokove izgradnje. Nisu riješili ni prometnicu kroz Tugare, koja je sada glavna prometnica nakon omiškog mosta i tunela, da ne pričamo o drugim zagušenjima.

Zato je on došao u Tomislavgrad pisati peticije, boriti se protiv svega onoga za što se u Hrvatskoj zalagao, svih onih projekata koje je gurao u Splitsko-dalmatinskoj županiji – dojavljuju nam čitatelji iz susjedne države, a sve je i objavljeno u lokalnim medijima, pa smo tragom cijele priče upitali i Škorića, o kojem se projektu radi, koji je cilj peticije, kao i da pojasni tvrdnje oko korištenja službenog automobila za privatne svrhe.

Bivši predsjednik splitskog HDZ-a nam je posao objavu s konferencije za medije u BiH, u kojoj se među ostalim navodi i ovo:

image

Konferencija u Tomislavgradu - Petar Škorić

Čitatelj

- Inzistiramo da se ponište rješenja koje je Općinsko vijeće Tomislavgrada donijelo vezano za izgradnju vjetroparka na lokacijama Vinica i Liskovača i tražimo da se te lokacije trajno izbace iz plana – glavna je poruka sa konferencije na kojoj su sudjelovali predstavnici mjesta Grabovica, Roško Polje, Vinica, Rašeljke i Kazaginac. 

Članovi inicijative "Stop vjetrenjačama u buškoblatskom i zavelimskom kraju" govorili su o svojim naporima kako bi se zaštitio jugozapadni dio općine Tomislavgrad od planirane izgradnje energetskih pogona. Na konferenciji su medije sudjelovali Marija Krolo, pravnica, Ivan Beljan, diplomirani inženjer biologije i ekologije, brigadir HV-a i predsjednik ekološke udruge "BUG", Mijo Gačić, predsjednik Mjesne zajednice Roško Polje, predstavnici Rašeljaka odnosno Mila Ćirko, predstavnici Kazaginca iz Udruge mladih u čije ime je govorio Stipe Ćavar te Petar Škorić u ime Zavičajnog društva "Zavelim".

image

Konferencija u Tomislavgradu

Čitatelj

- Danas smo ovdje da zaštitimo svoj dom. U prethodnih devet mjeseci pokušavali smo ishoditi poništenje rRješenja Općinskog vijeća o davanju prethodne suglasnosti za koncesije na ovim lokacijama i osigurati njihovo trajno izuzimanje iz općinskog Prostornog plana.

Naša inicijativa formirana je kao odgovor na odluku Vijeća, donesenu bez prethodnog savjetovanja s javnošću, a koja ozbiljno ugrožava naš kraj – riječi su Škorića koji je dodao:

- Izgradnja spornih vjetroelektrana podrazumijeva niz negativnih utjecaja na okoliš i zdravlje. To uključuje uništavanje staništa i uznemiravanje životinjskog svijeta, štetne utjecaje na podzemne vodotokove i Buško jezero, eroziju tla te ekološke probleme povezane s otpadnim vodama.

Štetni utjecaji na ljudsko zdravlje uključuju visoku razinu buke, potencijal za izazivanje fotosenzitivne epilepsije i smetnje u telekomunikacijskim sustavima, što može dodatno povećati izloženost štetnim zračenjima.

Objašnjeno je što se događalo u protekloj godini po pitanju ove inicijative i odnosa općinske vlasti prema peticiji koju je potpisalo 1038 mještana ovoga kraja. Naposljetku su istaknuli kako se osjećaju izdano, ali neće posustati u svojoj borbi.

image

Dovršena izgradnja dionice županijske ceste Pučišća-Povlja, ravnatelj ŽUC-a Petar Škorić

Tom Dubravec/ Cropix

Što se dodatnih informacija tiče, u cijelom slučaju "brisanja" vjetroparka iz Prostornog plana važno je napomenuti kako su 6. listopada zakazani lokalni izbori u BiH, pa će biti zanimljivo pratiti tko (ne)će poslušati vapaj građana i zahtjev iz peticije - nova vlast ili možda ova stara ako opet dobije povjerenje birača.

Škorić: ‘Podmeću mi, nikad nisam tražio dnevnice‘

Odgovor na našu upit i o samoj inicijativi, ali i službenom vozilu, dobili smo i od Petra Škorića, kojeg prenosimo u cijelosti:

 - Kao ravnatelj ŽUC-a, aktivno sudjelujem u pripremi i realizaciji nekoliko prekograničnih projekata koji će osigurati bolju prometnu povezanost našeg naroda s obje strane granice. Za taj angažman nikada nisam tražio dnevnice niti bilo kakav drugi oblik naknade, a posebno nisam koristio ništa što mi po zakonu ne pripada. 
Kao predstavnik zavičajne udruge, na tiskovnoj konferenciji kojoj sam prisustvovao, koristeći dan godišnjeg odmora, jasno sam izrazio svoj stav o zaštiti toga kraja.  Stoga, odbacujem sve optužbe i insinuacije neimenovanih izvora i interesnih skupina kojima smeta moja potpora mještanima buškoblatskog i zavelimskog kraja u zaštiti od devastacije zbog prekomjernog broja vjetrenjača oko Buškog jezera.

Umjesto da se bave neutemeljenim napadima, bolje bi bilo da mještanima i javnosti pruže odgovore na pitanja o interesima koji stoje iza pokušaja postavljanja vjetrenjača mimo javne rasprave i volje mještana iskazane peticijom. Područje oko Buškog jezera već je kroz proteklih 50-tak godina dalo značajan energetski i financijski doprinos široj zajednici, te ne smije biti dodatno devastirano, pogotovo kad je pogodno za druge održive oblike razvoja koji nisu kompatibilni s vjetrenjačama.

Ujedno je Škorić decidiran što se dnevnica tiče.

- Kao ravnatelj ŽUC-a rijetko kada uzimam dnevnice iz ustanove. Za obilazak gradilišta u županiji nikada, tek ponekad kada idem u Zagreb. Što je sve lako provjerljivo kroz dokumente u mojih deset godina na čelu ŽUC-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. rujan 2024 07:56