
Fotografija žutog ulickanog fiće ST registracija oduševila je veliku sljedbu Facebook stranice Prometne zgode i nezgode. Još uvijek mami ženske poglede..., napisao je admin uz fotografiju žene koja promatra kultnog Fiću, odnosno Zastavu 750, kakvog su mnogi vozili osamdesetih u Splitu i u cijeloj bivšoj državi.
Komentari su se samo nizali:
- Za vjenčani dar smo dobili žutoga fiću (1983.) Predivna vremena
- Nikad manjeg auta, a da je veći problem
- Nisam siguran da bi i jedna duck face dugonoktićka sjela u njega
- A vidi staroga manekena
- Ima sam ga i ja, govnu brat
Kako piše Nacional, Fiat 600, kod nas je slavu doživio kao jugoslavenska verzija Zastava 750, popularno zvani Fićo, a do 18. studenog 1985. proizveden je u 923.487 primjeraka.
Zastava 750 se koristila u brojnim službama bivše države: policiji (miliciji), autoškolama, auto klubovima (pomoć na cesti), serviserima (sa sandukom za alat i dijelove na mjestu stražnjih sjedala.
Izvedenica od ‘maleni Fiat’ označavala je model Zastava 600/750, koji se po licenci Fiata 600/600 proizvodio u Kragujevcu.
Proizvodio se i u Španjolskoj, kao Seat 600. Tanjug, informacijska agencija bivše države, 18. listopada 1955. objavio je da je u tvornici Crvena zastava u Kragujevcu proizveden i testiran prvi licencno proizvedeni primjerak Fiata 600, novog talijanskog aduta koji je službeno predstavljen 5. ožujka 1955.
Jedan od najslavnijih talijanskih auta svih vremena, kao licencni Fićo (Zastava 600/750), od 18. listopada 1955. do 18. studenog 1985., kragujevačka je Crvena Zastava proizvela u 923.487 primjeraka.
A priča o najslavnijem autu s ovih prostora počela je ovako: u kolovozu 1954. Fiat i Crvena Zastava potpisali su ugovor o tehnološkoj suradnji, te su Fiatovi modeli 1400 i Campagnola u dijelovima dopremani u Jugoslaviju, gdje su od njih sastavljani gotovi automobili. No ta su vozila bila namijenjena državnim službama i vojscii.
Tek će Fiat 600, koji će gotovo odmah dobiti i nadimak ‘Fićo’, čije je sklapanje počelo samo nekoliko mjeseci nakon starta proizvodnje u Italiji, otvoriti put do automobila i običnim ljudima, te postati vozilo koje će motorizirati tada jednu, a danas čak sedam država na istom prostoru, piše Nacional.
Komentari (0)
Komentiraj