Pretpostavka je da se dijapazon hrvatskih riječi mlađih generacija smanjuje, no splitski učenici dokazali su da to nije točno.
Prema rezultatima Ministarstva znanosti i obrazovanja, pokazalo se kako učenici V. gimnazije “Vladimir Nazor” u Splitu odlično barataju standardnim hrvatskim jezikom, postigavši najviši rezultat u cijeloj Hrvatskoj na ispitu iz hrvatskoga jezika - 4,62.
Ankica Kovač, ravnateljica Škole, ponosna je na kontinuirani uspjeh koji ostvaruju iz godine u godinu.
- Ako bih trebala jednom riječju iznijeti svoj doživljaj, to bi bio - ponos. Ovo nije slučajnost, već je rezultat višegodišnjega rada. Prepoznatljivi smo po hrvatskome jeziku. Na državnim smo natjecanjima postizali i još uvijek postižemo izvanredne rezultate. Evo, i državna matura pokazatelj je pravog uspjeha iza kojeg stoji veliki, kontinuirani rad i veliko zalaganje nastavnika. Blagoslovljeni smo što imamo ovako dobre profesore i kolege - poručila je ravnateljica.
- Očekivala sam odlične rezultate, uvijek su dobri, no konkurencija je žestoka, stoga me jako razveselilo što smo na samom vrhu. U Hrvatskoj postoji mnoštvo škola koje jako dobro rade. Ne samo zagrebačke, već su tu i mnoge splitske škole, škole u Osijeku, Zadru, Čakovcu i diljem Hrvatske... Lijepo je što je škola koja ima najbolji rezultat iz hrvatskoga jezika baš iz Dalmacije! Velik uspjeh ostvaren je i u matematici, naša je škola (opća gimnazija) zauzela visoko sedmo mjesto u konkurenciji s matematičkim i prirodoslovnim gimnazijama.
Ljubav prema jeziku
Znanje, ljubav prema jeziku i adekvatne metode profesorica hrvatskoga jezika, Vilme Lerotić, Diane Vitković i Dijane Mišetić, urodile su plodom.
- Bila bih slobodna reći da smo u posljednjih desetak godina, otkad se vrednuju rezultati državne mature, zaista uvijek među prvih deset škola u Hrvatskoj. Ove godine smo, eto, imali sreću biti prvi, što nas neizmjerno veseli. Znam da će možda zvučati neskromno, no nas ovaj rezultat ne začuđuje. Cijeli aktiv, sve profesorice, ulažu velik, izniman trud uz vrlo vrijedne, ambiciozne i odgovorne učenike i rezultat je tu! - poručila je profesorica Lerotić.
Ključ je njihova uspjeha, rekle su uglas - rad.
- Htjele bismo istaknuti da naši učenici vrlo rijetko pohađaju pripreme iz hrvatskoga jezika, što je posebno važna i kvalitetna informacija za roditelje. Sve što učenici trebaju zaista mogu dobiti unutar škole. Imamo organiziranu izbornu nastavu i pripreme za maturu koje vode naše profesorice Liljana Mlačić-Brakus i Marijana Voloder. Učenici koji imaju interesa i želje itekako se dobro mogu dodatno pripremiti unutar naše gimnazije. Uz to ide i, naravno, vrlo vrijedan i odgovoran četverogodišnji rad koji podrazumijeva jednu lijepu i uspješnu simbiozu učenika i profesora - objasnile su.
Sportski razred
Ukupan prosjek V. gimnazije je 4,62, no iza te brojke kriju se zanimljivi podaci, od kojih neke treba istaknuti.
- Ovo je prosjek svih učenika naše gimnazije, među kojima su i učenici iz sportskog razreda. Njihov uspjeh posebno želimo istaknuti jer oni imaju i druge, gotovo pa profesionalne sportske obveze. Neki su naši razredi na maturi ostvarili prosjek 4,8. Dakle, radi se o samo nekoliko vrlo dobrih ocjena u razredu. I još je jedna zanimljiva informacija: u jednom je razredu bilo čak troje učenika koji su na eseju ostvarili 100 posto. Dakle, zbilja mislim da se ove godine V. gimnazija itekako ima čime pohvaliti - napomenula je profesorica Lerotić.
Kako bi učenje bilo što uspješnije, važno je stvoriti ugodno okruženje.
- Djecu treba poticati, a mi imamo sreću susretati se s učenicima koji vole hrvatski jezik, vole čitati, pisati, glumiti i svakako je to i za nas profesore vrlo poticajno. Želimo da se učenici osjećaju ugodno, da su slobodni reći sve što misle, da nema pogrešnoga i glupog pitanja, nego da znaju kako nam se u svakom trenutku mogu obratiti za pomoć. Mislim da nas zato i poštuju - istaknula je profesorica Mišetić.
Osim toga, bez obzira na jednaki sadržaj koji učenici usvajaju, treba uvažiti i individualnost svakog učenika.
- Neka djeca su jako uspješna u jeziku i gramatici, na natjecanjima ostvaruju jako dobre rezultate.
Netko ne ostvaruje najbolje rezultate na pisanim ispitima, ali je zato rječit, snalažljiv, sudjeluje u radu školske multimedijske, novinarske ili dramske skupine. Učenici imaju različite talente. Sve to treba uvažiti i pomoći im da pronađu svoj put - rekla je profesorica Vitković, dok se profesorica Mišetić prisjetila i nekih konkretnih primjera.
Dvije knjige tjedno
- Imam učenicu koja čita dvije knjige tjedno, pa sad zbrojite koliko je to knjiga u godini. Imamo učenike koje objavljuju zbirke pjesama. Ove godine jedna je učenica napisala dramu. Zaista imamo vrijednu i pametnu djecu vrlo različitih sklonosti.
Ipak, u radu s mladima primijetile su kako opada pismenost, što se vidi po njihovu izražavanju i porukama koje šalju.
- Na tome treba raditi, ne samo mi, nego društvo u cjelini.
Kvalitetna suradnja učenika, profesorica i ravnateljice ove splitske gimnazije dovela je do najboljih rezultata u Republici Hrvatskoj.
- Ravnateljica nam je velika podrška, uvažava sve naše ideje i potiče stručno usavršavanje. Samo motiviran profesor motivira učenike!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....