Notice: Undefined property: stdClass::$video in /var/www/f04-2024.slobodnadalmacija.hr/web/components/com_ocm/models/item.php on line 775

Notice: Undefined property: stdClass::$video in /var/www/f04-2024.slobodnadalmacija.hr/web/components/com_ocm/models/item.php on line 775
StoryEditorOCM
Otocijadrolinija laže

Naš stručnjak već je svjedočio nesreći trajekta ‘Lastovo‘: ‘Rampa je pala i prije, udarac je odjeknuo poput bombe‘

Piše Ivica Marković
12. kolovoza 2024. - 11:21

Nikada nije bilo problema s tim brodom.... - odgovorio je, među ostalim, David Sopta, predsjednik Uprave "Jadrolinije", na pitanje televizijske novinarke vezano uz tragediju u Malom Lošinju, gdje je pad hidrauličke rampe za ukrcaj i iskrcaj vozila s trajekta "Lastovo", u nedjelju poslijepodne usmrtio trojicu pomoraca, dvojicu iz okolice Splita i jednog sa zadarskog područja, a jednog je teško ozlijedio.

image
Damir Škomrlj/Cropix

Je li ikad ranije s tim brodom bilo kakvih problema, bilo je pitanje koje je i njezina kolegica postavila Darku Glažaru, lučkom kapetanu iz Rijeke u čijem je djelokrugu i Mali Lošinj.

- Ne, ovakvih posebice ne - odgovorio je kapetan Glažar.

No, "Slobodna Dalmacija" je došla u kontakt sa Splićaninom Leom Jeričevićem, diplomiranim inženjerom brodogradnje, koji je svoj cijeli dosadašnji radni vijek proveo na moru, kao brodski inspektor i po škverovima diljem svijeta.

Naš sugovornik tvrdi da je na trajektu "Lastovo" svjedočio incidentu vrlo sličnom onom koji je jučer u smrt odveo trojicu pomoraca - padu brodske rampe. Nezgoda kojoj se su Jeričević i njegov kolega bili neposredni svjedoci dogodio se u Veloj Luci.

image

Leo Jeričević

Privatni album

- Ne znam točno koja je bila godina, 2014. ili 2015., ali zasigurno znam da je u pitanju bio zimski mjesec, jer je u Veloj Luci bilo strahovito hladno. Dakle, kolega iz Nizozemske i ja smo na Korčulu došli u inspekcijski nadzor i kada se trebalo vratiti u Split, došli smo na pristanište u Veloj Luci.

"Lastovo" je na vrijeme doplovilo s Lastova te se prilikom pristajanja krmom uz obalu dogodila nezgoda jer mislim da je pala krmena rampa (u Malom Lošinju je pala pramčana rampa, op.a.), bez da je ikoga ozljedila, jer nikog nije bilo ispod nje niti u blizini.

Mi smo se nalazili u obližnjem kafiću i čuo se strašan udarac, kao da je bomba pala - ističe Jeričević.

Slijedilo je čekanje putnika ispred broda.

- Čekali smo sat vremena na ukrcaj. Bilo je strašno hladno, pa smo se kolega i ja odlučili ukrcati na brod, odnosno ući u salon. I u salonu smo bili oko sat vremena, a tada je preko razglasa rečeno da se putnici moraju ukrcati u autobus za Korčulu i Ston, koji je čekao ispred broda, kako bi se preko Neuma vratili u Split, budući tada još nije bilo Pelješkog mosta.

Dok smo se kolega i ja spustili do autobusa, jer je bila velika gužva, autobus je otišao, a mi smo ostali noćiti u hotelu u Veloj Luci. Kako su nam rekli, navodno je bio problem s hidraulikom krmene rampe koji se nije mogao brzo riješiti pa je i "Lastovo" ostalo noćiti u Veloj Luci. Sve bi to trebalo biti zapisano u brodskom dnevniku - naglašava naš sugovornik.

Inače, kako smo već pisali, trajekt "Lastovo" jedan je od najstarijih brodova u "Jadrolinijinoj". Izgrađen je 1969. godine u Japanu, a hrvatska kompanija preuzela ga je 1978., dajući mu novi život i ime "Partizanka".

image

David Sopta, predsjednik ‘Jadrolinijine‘ Uprave

Joško Ponoš/Cropix

Već iste godine, trajekt je preimenovan u "Lastovo I", a 1998. godine dobiva svoj današnji naziv – "Lastovo".

Tijekom svoje dugovječne službe, trajekt je svjedočio mnogim događajima, uključujući i incident iz 1993. kada je izbio požar u strojarnici na blagdan Velike Gospe, 15. kolovoza, u srcu turističke sezone, uzrokujući evakuaciju putnika i posade.

Iako su oštećenja bila značajna, a brodu je prijetilo rezalište, "Lastovo" je spašen i vraćen u službu zahvaljujući upornosti i trudu "Jadrolinije", ugrađeni su mu novi strojevi i pouzdano je služio cijelo vrijeme.

Inače, kako se tijekom nedjelje moglo saznati "Lastovo" se pripremalo za redoviti odlazak na remont.

Što će biti s trajektom i hoće li otići na remont ili u rezalište odlučit će vodeći ljudi državne tvrtke. Kako je ovaj brod sada dobio prefiks "ukleti", a budući su pomorci vrlo praznovjerni ljudi, za očekivati je da se brod proda u neko rezalište. Još više s obzirom na njegove godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
01. studeni 2024 02:31