Godina i pol trebala je proteći od prve najave kaštelanskih političara da će aktualna HDZ-ova vlast u gradu pod Kozjakom, u suradnji s "Hrvatskim cestama" (HC), priznati grešku svojih davnih prethodnika i pokrenuti promjene na kritičnim točkama Jadranske magistrale. Doslovno govoreći, životno važne promjene.
Ne tako davno, prije samo dva mjeseca, u bezumnoj vožnji brzom cestom kroz Sućurac, motociklist s Klisa je ugasio vlastiti život, ali i onaj mlade majke iz Kaštela, dok su njezina sinčića iz plamtećeg automobila spasili hrabri građani koji su se u tom trenutku našli na jednom od dvaju besmislenih semaforčića u "glavnom gradu" Kaštela.
Bili su to građevinski alibiji lokalne, a posljedično i državne politike koje su svojim životima plaćali nevini. Jer, zbog navodne skupoće, potrebe za rušenjem niza ilegalnih (i prije ili kasnije legaliziranih) objekata i još nekoliko potpuno iracionalnih razloga, tijekom moderniziranja Magistrale nikada nisu izgrađene takozvane lokalne sabirne ceste, dodatni nadvožnjaci i svi ostali zahvati koji bi smanjili broj (i)legalnih bočnih priključaka na glavnu prometnicu, kao i križanja na istoj razini, sa ili bez semafora.
Upravo zbog lokalne i državne kvazialibi politike i dokazivanja pred susjedima i (potencijalnim) biračima, Sućurac je tada, uz glavno i potpuno potrebno veliko semaforizirano raskrižje kod Vatrogasnog doma, dobio i još dva manja, kao jedina takva na 20-ak kilometara Magistrale u Kaštelima.
Zapadni sućurački semaforčić, onaj na skretanju prema Dragočevu i Strinji, odnosno "Jadranovu" nogometnom igralištu", od četvrtka bi trebalo otići u povijest. Takvu informaciju potvrdili su nam u HC-u:
- U četvrtak, 23. svibnja, u 10 sati obavljat će se radovi na uspostavi nove regulacije prometa na raskrižju državne ceste (Jadranske magistrale, op.a.) s Putom Strinje i Ulicom Tamunić u Kaštel Sućurcu.
Prema novouspostavljenoj regulaciji, promet će se odvijati bez semaforskog načina rada (trepćuće žuto svjetlo) dok će skretanja na Put Strinje i Tamunić biti onemogućena i zatvorena za sav promet. Promet s tih ulica bit će usmjeren na raskrižje državne ceste Ulice satnije Putalj (najveće "petlje" u Kaštelima i glavne prometnice koja povezuje Magistralu i staru Kaštelansku cestu).
Molimo sudionike u prometu da se pridržavaju postavljenih uvjeta nove regulacije prometa na državnoj cesti - naglašavaju iz "Hrvatskih cesta".
Riječ je o najopasnijoj dionici nekadašnje "ceste smrti" kroz Kaštela, jer kako je prije godinu i pol pisao kolega Jakov Žarko, tijekom 12 godina prije otvaranja proširene, četverotračne Magistrale pod Kozjakom, a mnogi je i danas pamte po dva kolnička traka, uglavnom u potpunom mraku i sa stotinama (ne)legalnih priključnih putova, živote je izgubilo više od 110 ljudi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....