"Je li ovo način da se s nama razgovara?", "Žalosno", "Sramota", "Uvijek nam šalju nekoga s kim ne možemo razgovarat", "To radite namjerno"…
Ovo je tek dio brojnih povika nezadovoljstva kojima su mještani okupljeni na Brcu u Kaštel Kambelovcu, u ponedjeljak dočekali službenicu "Geodetskog zavoda" iz Splita pristiglu sa zakašnjenjem koje je opravdavala riječima kako joj je tek jutros rečeno da treba ići na ovaj skup, jer je u toj tvrtki "zavladala gripa".
Nezadovoljstvo je postalo još veće kad im je odgovorila da neće dobiti informacije "jedan na jedan" što će reći svaki vlasnik parcele ponaosob, uz obrazloženje "To vam u ovoj fazi ne ide tako da svatko ima svoj termin, ali možete doći u Split u ‘Geodetski zavod‘ i dobiti informacije."
A Kambelovčani su se samo odazvali javnom pozivu tog istog Zavoda upućenom vlasnicima parcela izravno povezanih uz trasu buduće spojne ceste od planiranog tunela kroz Kozjak do Jadranske magistrale i onima koje graniče s njima, da dođu na uvid u izrađeni geodetski elaborat.
Svima koji pristupe uvidu u elaborat bit će omogućen uvid u obilježene točke na predmetnim česticama, pisalo je također u pozivu. Inače, "Geodetski zavod" je izradio elaborat za provedbu lokacijske dozvole za izgradnju prometnice od Magistrale u Kambelovcu do autocestovnog čvora Vučevica, na zahtjev "Hrvatskih cesta" kao investitora.
Uzavrela atmosfera
Elaborat, međutim, nije impresionirao 70-ak prisutnih, jer ih je podsjetio na ranije prezentirane dokumente, pa im je službenica s namjerom da ih umiri zamahala pred licima pravomoćnom lokacijskom dozvolom iz 2022. godine uz riječi "ova je posljednja".
Atmosfera je uzavrela u trenutku kad su i predstavnica "Geodetskog zavoda" i okupljeni mještani shvatili da će uvid u elaborat obaviti na - klupi ispred Bratske kuće na Brcu, glavnom mjesnom trgu!?. Službenica je laptop smjestila na klupu, čućnula i balansirala na prstima u pokušajima vladanja tipkovnicom, a okupljeni se priginjali u nastojanju da uopće išta vide na njezinu ekranu.
Ne čudi što su se neki od njih obratili i nama uzvicima: "slikajte ovu sramotu", što bismo naravno svakako učinili jer zorno pokazuje podcjenjivački odnos prema vlasnicima zemljišta na padinama Kozjaka koje će uskoro biti "uzorane" radi cestovnih serpentina.
U međuvremenu, čekajući svoj red na famozni uvid, razlog svojeg dolaska na skup ispričao nam je Ante Bedalov:
- Moja zemlja je iznad Magistrale, usrid polja, oko dvi tisuće kvadrata i tu iman štalu. Neki dan san bija gori i bili su ovi geodeti i mirili su i rekli su mi da će mi sić po‘ te štale – kazao je Kambelovčanin, dodajući da u međuvremenu nije ni s kim razgovarao, jer ni nema s kim, pa je došao na skup u nadi da će konačno nešto doznati.
- Oni su tu trasu koja je bila kroz polje tri puta minjali "gori pa doli, pa doli pa gori" pa je na koncu bilo da je neće uopće bit. Ja san ovi svoj gospodarski objekt - štalu legalizira ka i ljudi svoje kuće koje tu imaju, međutin, sad se ta cesta ponovno pomaknila.
To je najveća ludost na svitu, to ne razumin nikako. Ta je cesta prolazila gori i nikome nije dirala ništa, a sad će doli u Lukšiću mislin još dvi kuće prolazit tako da se ukupno četri-pet kuća ruši zbog te ceste – upozorio je naš sugovornik.
Prisutna gradska vijećnica Meri Bedalov Smoje (Most) ima svoje viđenje ovog projekta.
- Nitko nije protiv proboja tunela i ulaza u Split jer nam to svima treba. Međutim, upitna je prva faza te ceste koja ne spaja tunel sa Splitom nego ide preko Lukšića i Kambelovca i na Magistralu se spaja da bi se stvorio još veći čep nego što je sad.
Sad imamo gužve od Svetoga Kaja do Solina, a kad napravimo spoj sa Kambelovcem na Magistralu onda će bit gužva već od Sućurca. Znači, nema nikakve logične opravdanosti ove trase.
Za dobivanje sredstava iz EU-ovih fondova prikazano je četiri-pet varijanti od kojih je najprihvatljivija ona Građevinskog fakulteta u Splitu koja ide od tunela preko kave u Sućurcu do Splita, preko mosta prema Stinicama, a Kaštela se spajaju kod "Metroa".
To je jedina logična priča koja može opravdati da se ovo zove strateški projekt koji će financirati EU. Ne znam kojim putevima se zapravo ova trasa proglasila strateškom i volila bih da javnost može doznati što je to strateško u ovoj trasi koja prolazi preko pola Kozjaka na Kambelovac i onda se spaja na Magistralu koja je najzagušenija cesta u Hrvatskoj – naglasila je vijećnica.
Brodom u Split
Glasan i jasan u stavovima bio je i Kambelovčanin Teo Kapov, koji također tvrdi da nije protiv ceste iako je mišljenja da baš tu ne treba:
- Grad Kaštila je Kaštila špigeta i oni su to radili prije 20 godin i moraju znat da je prije 20 godin bilo nešto skroz drugo. Oni planiraju da će tu liti proć deset tisuća auta, znate šta je deset tisuća auta dovest u srce Kaštili, na kaštelanski most i onda kad oni okrenu dićedu? Opet svi idu na solinsku Širinu i šta ćedu kad dođu na Širinu?
Bit će čep sve od tunela do Širine, a mi u Split više poć ne moremo, jedino brodon jer će nas toliko zagušit da je to čudo. Tamo ona strana Kozjaka je cila izrovana, zar nije bilo logičnije da okrenu put Sućurca, izađu kroz kavu i direktno su na Širini.
Druga stvar, ovo je jedina cesta u državi, projekt državni koji nije aplicira ništa od Europske unije, znači sve plaćaju svojin parama. Pametnome dosta. Neka se neko od njih popne gori i neka vidi koliko su ljudi gore posadili vinograda, posadili su crljenka koji je autohtona kaštelanska vrsta koja se proslavila u Americi.
Sad to ljudi vraćaju nazad i sade vinograde i masline i sve ćedu to upropastit. Nije mi jasno zašto. Za te pare koje će oni gori prosut mogu cilu rivu kaštelansku od Sućurca do Štafilića sredit i napravit da bude Nica – poručio je Kapov.
Okupljenima je priopćeno da će o ovoj temi biti govora i na sjednici Gradskog vijeća Kaštela, zakazanoj za srijedu, 7. veljače, u 10 sati, i to u okviru vijećničkih pitanja. Stoga su zainteresirani pozvani da dođu na zasjedanje, s tim da svoj dolazak moraju najaviti 24 sata prije početka sjednice.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....