StoryEditorOCM
ObalaSVI VEĆ GUBE ŽIVCE

Svi gube živce zbog prometnog kolapsa u Solinu,a Ninčević najavljuje radikalne poteze. U HC-u kažu: ‘Radimo dan-noć...‘

Piše Mia Sesartić
4. veljače 2025. - 07:22

U Solinu se grade ili uređuju prometnice, obavljaju se iskopi za poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture, radovi su skoro pa na svakom koraku, što je dobro i pohvalno, ali građani se sa svojim vozilima često nađu u velikim prometnim gužvama. Ne stiže se na posao, u školu, na pregled, trening..., voze se dionice od samo kilometra po više od pola sata, stanovnici se žale, posebno kada nisu, kako nam kažu, bili upućeni u takvu regulaciju prometa.

image

Ovako je to izgledalo proteklih dana na Širini

Ante Čizmić/Cropix

Nije više zastoj samo na Širini, već i na raskrižju Bilankuša, kreću kolone već od granice s Klisa, a potencijalni obilazni pravci su također zatvoreni. Radilo se ili se radi i na projektu poboljšanja vodno-komunalne infrastrukture aglomeracije Split - Solin, faza po faza, čiji je investitor "Vodovod i kanalizacija" (ViK) iz Splita. Gradi se tako infrastruktura na Putu Majdana i u Ulici don Frane Bulića u Svetome Kaju, kopa se u Kaštelanskoj ulici...

image

Ovako je to izgledalo proteklih dana na Širini

Ante Čizmić/Cropix

Međutim, proteklih nekoliko dana nastao je pravi kolaps jer je još pored spomenutih radova bio zatvoren jedan prometni trak na raskrižju Širina, gdje se gradi nadvožnjak koji će premostiti Jadro.

Radilo se, koliko smo vidjeli, i tijekom vikenda, da se što prije završi, a radovi bi, na sreću Solinjana, i svim onima koji gravitiraju ovom raskrižju prema onome što saznajemo iz "Hrvatskih cesta" (HC), investitora radova na Širini, trebali su u međuvremenu završiti.

image

Kolona s Bilankuše prema Širini

Ante Čizmić/Cropix

Naime, na Širini se radi o ugradnji pilota objekta na rekonstrukciji raskrižja državne ceste.

- Zbog tehnologije izvođenja radova na ugradnji pilota na projektu rekonstrukcije raskrižja, uspostavljena je privremena regulacija prometa na način da se u smjeru Klis - Split (središnji pojas) na kolniku državne ceste DC8 zatvorio krajnji desni  prometni trak dok se promet odvija lijevim prometnim trakom. Za vrijeme radova promet se državnom cestom DC8 u zoni radova odvija usporeno (smjer Klis - Split) uz postavljenu privremenu regulaciju prometa.

image

Radovi se odvijaju u svim smjenama, dakle i noću tijekom vikenda, kako bi se završilo u što kraćem vremenskom roku, vele iz ‘Hrvatskih cesta‘

Ante Čizmić/Cropix

Predmetni radovi se odvijaju u sve smjene, dakle i noću, te su se vršili tijekom subote i nedjelje, a sve kako bi se s njima završilo u što kraćem vremenskom roku - ističe nam, među ostalim, u svom odgovoru Tamara Pajić iz Ureda za odnose s javnošću "Hrvatskih cesta".

image

Radovi se odvijaju u svim smjenama, dakle i noću tijekom vikenda, kako bi se završilo u što kraćem vremenskom roku, vele iz ‘Hrvatskih cesta‘

Ante Čizmić/Cropix

Da podsjetimo, novi most sa svojim spojevima na postojeću trasu Magistrale sastojat će se od dva odvojena kolnika s po dva prometna traka, dok bi raskrižje na Širini zadržalo svoju funkcionalnost. U planu je i njegova rekonstrukcija, a predviđena je i obnova dvaju sadašnjih mostova preko Jadra, koji se nalaze na Magistrali. Investicija je to HC-a, ugovorene vrijednosti oko 25 milijuna eura s rokom izgradnje od 24 mjeseca, koja bi, prema zadnjim najavama, u ljeto 2026. trebala rasteretiti promet na sadašnjem raskrižju, jednom od najfrekventnijih u Hrvatskoj.

image

Rok za izgradnju nadvožnjaka je 24 mjeseca

Ante Čizmić/Cropix

Velike gužve u Solinu nisu sjele ni gradonačelniku Solina Daliboru Ninčeviću, koji je napisao na Facebooku sljedeće:

"Svima nam je jasno da ako se išta infrastrukturno želi poboljšati da se moraju odvijati radovi i da će to imati utjecaja na svakodnevne navike.

Međutim, zadnjih godina Solin je postao doslovno rob raznoraznih infrastrukturnih prometnih projekata koji su u pravilu iz nadležnosti drugih institucija.

Podržavam sva poboljšanja, veselim se svakom metru kanalizacije ili ceste koja će poboljšati život u Solinu, ali nikako ne podržavam ovakvu nekoordinaciju u izvođenju radova, traljavost u poslu, kašnjenja, lošu pripremljenost i pravovremeno neinformiranje javnosti.

Nakon brojnih mailova koje sam uputio, održanih sastanaka i upozoravanja prema nadležnim institucijama vezano za dinamiku i način izvođenja radova, kako na rekonstrukciji raskrižja Širina, tako i radova kroz projekt Aglomeracije, sa žaljenjem moram konstatirati kako pomaka nema. I dalje imamo svakim danom sve veći i gori prometni kolaps.

Građane ne zanima je li nešto u nadležnosti Hrvatskih cesta, Županijske uprave za ceste, Vodovoda i kanalizacije ili pak Grada Solina, s razlogom očekuju brže izvođenje radova, veću koordinaciju među svim dionicima (HC, ŽUC, ViK, izvođači radova, prometna policija, Grad...) kako bi se ako ništa, bar preveniralo ili ublažilo nesnosne gužve.

Jučer je, zatvaranjem dijela prometnice na Širini bez adekvatne najave i prethodne koordinacije, i to u trenutku kad ljudi idu na posao, učenici i studenti u školu i na fakultet, sve ovo došlo do vrhunca, a kako vidimo ni danas, iako je neradni dan, stanje nije ništa bolje, gužve kroz Solin ne prestaju.

Sugrađani, i svi vi koji prolazite kroz Solin, znam da ste svi s razlogom jako nezadovoljni i nervozni, mogu vas jedino zamoliti za strpljenje, ovakva prometna regulacija na Širini bi trebala kratko trajati.

No, ako se ništa nakon svih redovnih apela ne promijeni, na red će doći radikalniji potezi."

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. ožujak 2025 14:15