Solin će uskoro dobiti dvije nove željezničke postaje. Iz smjera Splita prema Solinu, nedaleko od cestovnog raskrižja na Širini, kao i kod tvornice cementa "Sveti Kajo", pri kraju je izgradnja nove infrastrukture vezane uz lokalnu liniju Kaštel Stari – Split.
Stajališta, kako se može vidjeti i na već postavljenim pločama, nose službena imena Solin Širina i Sveti Kajo, a kako doznajemo iz Korporativnih komunikacija tvrtke "HŽ infrastruktura", ukupna vrijednost radova iznosi 982.422 eura.
Nakon šest desetljeća
Solin će tako nakon više od šest desetljeća ponovno imati više od jedne stanice, one u Svetom Kaju kod Ininih postrojenja, odnosno ukupno tri, što je više nego u Splitu.
Podsjetimo, i na trasi uskotračne Sinjske rere, na današnjoj administrativnoj granici s Gradom Splitom, sve do njezina ukidanja 1962. godine, bila je stanica nazvana Vranjic-Solin, čija zgrada i danas stoji na izvornoj lokaciji, nedaleko od tvornice "AD Plastik".
- Izgradnjom stajališta Solin Širina i Sveti Kajo namjerava se ubrzati razvitak gradskog i prigradskog prometa na solinskom području i tako doprinijeti gospodarskom razvoju. Završetak radova očekuje se do polovice travnja ove godine, nakon čega slijedi postupak ishođenja uporabne dozvole.
Naposljetku, slijedi ishođenje suglasnosti za puštanje u promet novoizgrađenih stajališta od strane Agencije za sigurnost željezničkog prometa, što se očekuje do kraja 2024. godine - tvrde iz "HŽ infrastrukture" u odgovoru na naša pitanja.
Na postajama se, koliko smo imali prilike vidjeti, obavljaju završni radovi, popločavaju se pristupi, a ravna se i okolni teren kako bi se mogao hortikulturno oplemeniti. Solinjane, a i druge stanovnike, vjerujemo, raduje što će imati postaju i na Širini, koja će biti bliže središtu grada, a time i dostupnija potencijalnim putnicima vlakova, budući da sadašnja u Svetom Kaju i nije baš "na ruku".
Stajališta, kako se može vidjeti na terenu, imaju nadstrešnicu za putnike s klupom, bočni peron, rasvjetu, zaslon s informacijama i putnički razglas. Također je omogućen i pristup osobama s invaliditetom.
Toliko spominjana od strane političara i brojnih čelnika HŽ-a koji su se izmijenili u međuvremenu, željeznička veza između Splita i Kaštel Starog uvedena je još 1993. godine, ali ubrzo je bila ukinuta, nakon samo godinu dana.
Sustav prigradskog željezničkog prometa koji u Zagrebu, Osijeku, Varaždinu, Karlovcu i okolicama normalno funkcionira već godinama, ponegdje i na razini koja bi se mogla osijeniti "europskom", na relaciji Split - Kaštel Stari - Split odvija se s prekidima i reaktiviranjima.
Jer, kada bi se aktivirao u punom smislu i planiranom obujmu građani bi sigurno profitirali kada je riječ o skraćivanju putovanja iz Kaštela i Solina do centra Splita, te u suprotnom smjeru. Izbjegli bi postojeće gužve na cestama, posebno na čvorištu Širina, jer tu od najavljenog premošćivanja i rasterećivanja prometa još nema ništa na vidiku.
‘Splitski metro‘
Naime, konkretni radovi na izgradnji dvaju dvotračnih nadvožnjaka još nisu počeli iako je izvođač formalno uveden u posao prije više od dvije godine. Riječ je o velikoj investiciji "Hrvatskih cesta", za koju je kao izvođač radova izabrana samoborska tvrtka "DiV", kompanija iza koje stoji Tomislav Debeljak, ujedno i vlasnik propalog splitskog škvera.
Reagiranje iz DIV grupe možete pročitati na donjoj poveznici:
Kako smo već ranije pisali vezano uz lokalnu željezničku relaciju kojoj spomenuti političari i HŽ-ovci tepaju da je "splitski metro", tijekom pretprošle godine izgrađeno je i željezničko stajalište Dujmovača, smješteno nedaleko od ulaza u "AD Plastik"
- Vrijednost radova na izgradnji stajališta Dujmovača iznosila je oko 270 tisuća eura. Stajalište je pušteno u promet s voznim redom 2023./2024., dok je za stajalište Rudine sklopljen ugovor za uslugu izrade tehničke dokumentacije i ishođenje potrebnih dozvola u iznosu 31.106 eura.
U studenome 2023. ishođena je građevinska dozvola, a u tijeku je izrada izvedbenog projekta nakon čega slijedi izrada natječajne dokumentacije - navode iz "HŽ infrastrukture" o planiranoj dodatnoj stanici koja će se nalaziti na "vrhu" Rudina, u blizini glavnog cestovnog prijelaza koji od tog dijela Kaštela vode preko pruge prema brdima Trećanici i Oporu, ali i nedaleko od mjesta najveće željezničke tragedije u samostalnoj Hrvatskoj.
Kako su nam već ranije najavljivali iz ove državne tvrtke, učinkovito uključivanje željezničkog prometa u prostornu strukturu Splita i Splitsko-dalmatinske županije, rješavat će se u tri faze:
- U svrhu realizacije zacrtanog cilja izrađena je Studija prostornog i prometnog rješenja željezničkog čvora Split, kojom je rješavanje gradskog i prigradskog prometa grada planirano u tri faze.
Prva obuhvaća uspostavljanje željezničkog prometa od Splita do Kaštel Starog izgradnjom spomenutih novih stajališta na postojećoj željezničkoj infrastrukturi.
Druga faza predviđa izgradnju nove pruge od Kaštel Starog do Trogira, dok se trećom fazom u konačnici (pri)gradski promet planira proširiti na kružni prsten koji ide od Dujmovače preko Stobreča do kolodvora Split.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....