Solinski vijećnici raspravljali su o sve težoj prometnoj zagušenosti na području grada.
Od Mislava Vučkovića, glavnog inženjera "Hrvatskih cesta" (HC), dobili su informacije o stanju prometnica i projekata na području grada iz nadležnosti te državne infrastrukturne tvrtke, a od Nina Vele, predstavnika Županijske uprave za ceste Split (ŽUC), o projektima iz njihove nadležnosti.
Najviše pitanja bilo je usmjereno na pitanje rekonstrukcije križanja na Širini, jednog od najfrekventnijih u Hrvatskoj, gdje bi se trebao graditi nadvožnjak, investicija HC-a vrijedna oko 25 milijuna eura s rokom izgradnje od dvije godine. Ministar prometa Oleg Butković (HDZ) službeno je uveo u posao izvođača, samoborsku "DiV Grupu", prije više od dvije godine, pa je vijećnike, upravo kao i sve vozači, zanimalo kada će konkretno početi i radovi na terenu.
HC-ov predstavnik kazao je kako su se kroz proteklo vrijeme odvijala značajna arheološka istraživanja i kako su se u tri navrata mijenjali arheološki uvjeti. Konzervatori su, kako je rekao, prošlog mjeseca dali svoju "posljednju riječ", a to je djelomična izmjena projekta, odnosno drugačiji raspored nosivih pilota ispod temelja mosta, pa je u tijeku izmjena dokumentacije nakon čega će se tijekom travnja omogućiti nastavak izvođenja radova, o čemu je obaviješten izvođač.
Na pitanja očekuje li se početak radova u travnju, kako je stajalo u HC-ovu izvješću lokalnim zastupnicima uoči sjednice, i hoće li "DiV Grupa" upaliti svoje bagere, Vučković je rekao kako će HC nakon preprojektiranja temeljenja "dati nalog odabranom izvođaču za početak radova".
U raspravu oko prometne problematike, s pitanjima i prijedlozima uključili su se brojni vijećnici poput Mirka Roguljića iz Mosta, HDZ-ovci Renato Prkić i Josip Jurić, zatim čelnik Boljeg Solina Davor Mikas, kao i članovi Nezavisne liste mladih (NLM), Ivana Bikić Tente, Damir Bekavac i Ivan Andabak.
- Ovo je više nemoguće! - kazao je Bekavac, dodavši kako se Solin guši iz svih smjerova - Klisa, Kaštela i Splita.
Ivan Andabak je apostrofirao kako će i teretni promet koji će pristizati kroz planirani tunel "Kozjak" biti dodatno opterećenje za solinsku Širinu, a o njoj je još sve neizvjesno. Vijećnici su od strane predstavnika državne tvrtke izvješteni i o situaciji u još jednom planiranom velikom cestovnom zahvatu koji se odvija dijelom na solinskom području.
Riječ je o projektu izgradnje nove splitske obilaznice, na potezu od Mravinaca, preko TTTS-a, do Omiša. Ukupna procijenjena vrijednost te prometnice s priključcima iznosi 314,69 milijuna eura, s ukupnom duljinom zahvata od 22,5 kilometara.
Kada je riječ o dionici čvor Mravince – čvor TTTS navedeno je kako iz smjera Splita, odnosno Solina, zahvat počinje nedaleko od južnog ulaza u tunel "Mravince" gdje se trenutno gradi istoimeni čvor. Planirani radovi na potezu do TTTS-a, dugom 2,5 kilometra, sa spojnim su cestama podijeljeni u više faza izgradnje, pa su za prvu, drugu i treću ishođene građevinske dozvole, dok se za četvrtu i petu fazu dovršavaju glavni projekti.
Budući da se dio radova obavlja i u zoni brze ceste Solin – Klis, namjera HC-a kao investitora je da se sve dovrši do turističke sezone kako bi se omogućilo nesmetana vožnja na oba kolnika te važne prometnive, ali nakon ljeta bi se taj zahvat nastavio.
Tvrtka "Strabag" kao izvođač je uvedena 7. rujna 2023. i dužna je završiti posao za dvije godine. U tijeku je natječaj za izbor izvođača radova na četvrtoj i petoj fazi, procijenjene vrijednosti oko 46 milijuna eura:
- Stvari se pomiču na bolje, ali dinamikom radova na prometnoj infrastrukturi ne možemo biti zadovoljni. Bojimo se što će se dogoditi kad se uskoro počnu kopati Put Majdana i Ulica don Frane Bulića vezano za projekt "Aglomeracija Split-Solin", odnosno izgradnju vodovodno-kanalizacijskog sustava - kazao je gradonačelnik Dalibor Ninčević (HDZ).
Ninčević je istaknuo kako mu je drago što će barem, prema najavama, uskoro biti gotova "rampa" koja se na obilaznici iz smjera Splita preko kružnog toka na Bilicama gradi kod trgovačkog centra "Salona Mall", a koja će olakšati pristup vozačima do naselja Priko vode i mjesta Mravince i Kučine. Taj je smjer prije šest godina, izgradnjom nadvožnjaka preko splitsko-solinske obilaznice kod "Salona Malla", bio ukinut.
Kako se moglo čuti od HC-ovih predstavnika, radovi na izgradnji spomenute spojnice Jadranske magistrale i Matoševe ulice u Solinu trebali bi biti gotovi do 7. lipnja. Izgradnja je vrijedna oko 2,2 milijuna eura.
- Ovo su bile najvažnije točke, predstavnici HC-a i ŽUC-a su nam detaljno prikazali status prometnica iz njihove nadležnosti na području grada Solina i dinamiku radova, kao i neke projekte koji će se tek u budućnosti realizirati.
Mislim da smo dobili potpunu i cjelovitu informaciju, vjerujemo da rade sve što je u njihovoj mogućnosti i nadležnosti kako bi se ovi trenutni problemi, rekao bih skoro i kaos, na području Solina što bolje i brže riješili - ustvrdio je prof. dr. Zdravko Perko (HDZ), predsjednik Gradskog vijeća.