StoryEditorOCM
Obalasamo za brze

Ovo je ‘najluđi‘ semafor u Šibeniku: dogradonačelnik otkrio trik kako prijeći zebru bez straha da će vas pokupiti auto

Piše Ana Petrić
10. siječnja 2024. - 14:30

Ukoliko želite prijeći pješački na semaforu kod kazališta na šibenskoj Poljani, ljeti po suncu i vrućini, a zimi po kiši i buri zeleno ćete svjetlo pričekati dobrih 70 sekundi. I kad se upali, svijetlit će vam samo osam sekundi - nekima dovoljno, no, većem broju Šibenčana ipak nedovoljno za siguran prelazak.

- Malo je to vremena, pogotovo kad prelazim s malim djetetom. Kad sam sama još je i u redu, ali s djetetom je zaista osam sekundi premalo, uvijek nas uhvati crveno na pola pješačkog – kazuje nam u prolazu mlada Šibenčanka, taman žureći stići na zeleno svjetlo.

image
Nikolina Vuković Stipaničev/Cropix

I stariji građanin u prelasku zebre nam veli da je osam sekundi premalo. Njemu je, kaže, još i dovoljno, no što je s nekim tko se otežano kreće uz pomagala? Uzgred rečeno, u neposrednoj blizini nalaze se socijalne ustanove, gradska uprava, škole, autobusne stanice, vrtić - objekti kojima dnevno migrira velik broj građana. 

- Nama je dovoljno, no starijim ljudima sigurno nije. Ali opet, kakva je prometna situacija u drugim gradovima, mi možemo bit‘ sritni. Sigurno vam tih osam sekundi nije malo kad ste vozač i idete iz ulice Petra Grubišića desno pa morate propustit sve pješake. Onda izgleda k‘o vječnost jer je i vama zeleno kratko. Više mi to smeta nego osam sekundi na pješačkom, tu je trebalo staviti dopunsko zeleno za vozače – predlaže prometna rješenja mlađi sugrađanin.

Šibenski dogradonačelnik Danijel Mileta, pak, tvrdi kako pješaci nemaju osam sekundi za prijeći pješački, već 16. Kako, pitate se?

- Dakle, osam sekundi je pješački prijelaz otvoren, osam sekundi traje zeleno svjetlo kada možete krenuti prelaziti, a onda imate još osam sekundi kad vam se upali crveno svjetlo jer je tih osam sekundi crveno i automobilima, a što je ukupno 16 sekundi za prijeći pješački – pojašnjava Mileta, dodavši kako semafor funkcionira na način na koji funkcionira jer su prometni stručnjaci takvo rješenje ocijenili kao najsigurnije i kao optimalan broj sekundi za zeleno i crveno svjetlo, obzirom da je riječ o ‘žili kucavici‘ grada. 

image
Nikolina Vuković Stipaničev/Cropix
image
Nikolina Vuković Stipaničev/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. studeni 2024 00:13