Zračna luka Split objavila je zapisnik o provedenom postupku davanja 120 koncesija za korištenje taksi stajališta na prostoru aerodroma. Riječ je o jednoj od najboljih lokacija u državi, stoga je bilo očekivano da ni ova dodjela koncesija neće proći u tišini. Veliki profit, mnogo taksista, sezona pred nama.
Podnesena su 602 zahtjeva, od čega je razmotreno njih 265. Javni poziv je objavljen 26. veljače, a zahtjev se mogao podnijeti računalnom prijavom od 4. ožujka u 9 sati ujutro do 6. ožujka u 12. Odobrenja su dijeljena po modelu ”najbrži prst”.
Već prvog dana natječaja dobili smo poruke upozorenja kako je sustav pao i da zbog prevelikog broja zahtjeva taksisti ne mogu pristupiti tenderu, kao 2021. Neprilagođena i tehnički neispravna stranica, kazao je Kaštelanin poput velikog broja onih koji su odlučili izaći u medije. Tada smo dobili birokratski odgovor od Zračne luke kako će sve znati nakon objave zapisnika.
Dan nakon, više od 60 od ukupno čak 1000 licenciranih kaštelanskih taksista prosvjedovalo je ispred Gradske uprave tražeći poništenje natječaja i raspisivanje novog s jednakim uvjetima za sve, tvrdili su. Gradonačelnik Denis Ivanović (HDZ) ih je tada primio i obećao sastanak s vodećim ljudima Zračne luke.
Kako nam je kazao Željko Bandić, predsjednik Ceha prijevoznika pri Udruženju obrtnika Kaštela, Ivanović je poslao zahtjev kao i Hrvatska obrtnička komora za sastankom na koji iz Zračne luke nisu odgovorili.
Za vrijeme postupka bilo je i onih koji su kazali kako nikakvih problema s prijavom za koncesiju nije bilo te da je među prijavljenima, ali i među prosvjednicima bilo i taksista koji su podržavali vođu jednog klana kaštelanske taksi mafije koji je s još sedam taksista ”pao” 2021. zbog sumnji u pretvaranje Zračne luke u svoj teritorij godina prije: krađa mušterija, sprječavanje drugih u obavljanju svog posla, sprječavanje dokazivanja, davanje lažnog iskaza i drugo.
Neki od njih su viđeni prošlog ljeta u trajektnoj luci u Splitu nakon proširenja koncesije na atraktivne lokacije u trajektnoj luci u Splitu kada su ponovili iste scenarije.
Razgovarali smo s Bandićem koji nam je kazao kako su sastavili ”WhatsApp grupu” te će više znati kroz par dana:
- Dio starijih taksista i hrvatskih branitelja nije dobio i ne pronalazi se rješenje za njih. Štufani su, skupa su radili. Čovjek od 62 godine nije baš za najbrži prst, osobito, ako mu nedostaje tri godine do mirovine - kazao je Bandić.
Pri tome je poslao jedno važno upozorenje:
- Neki koji su sada dobili odobrenja su oni isti čiji su računi završavali u medijima kao visoke cijene preplate i to od par stotina eura. Njih treba provjeriti i pitati odgovorne - rekao nam je Bandić.
Od 602 zahtjeva, razmotreno je 265 njih, dakle većina njih nije. Zašto, pitali smo:
- Toliko su uzeli u obzir i od njih su ih odabrali 120. Vjerojatno će jedan dio njih pravnim putem pokušati tražiti pravdu - odgovorio je Bandić.
Što je s prosvjednicima?
- Veći dio njih nije dobio koncesiju.
Do 2021. su taksisti u Zračnoj luci često punili medijske stupce. Kako komentirate dvogodišnju koncesiju?
- Zadnje tri godine nikako nismo zbog negativnih stvari završavali u medijima, sada ćemo vidjeti kako će biti.
Ima li među koncesionarima osoba koje su surađivale ili podržale vođu klana?
- To ne bih komentirao - odgovorio je Bandić.
Odobrenje je izdano za razdoblje od 23. ožujka 2024. do 20. ožujka 2026. Svaki će taksist odobrenje platiti 3000 eura.