“Po našem mišljenju, strateški interes ovog područja je da mu se udahne dodatni smisao uz obnavljanje nekadašnjih djelatnosti, očuvanje prirodne i kulturne baštine, umjesto dovođenja sadržaja koji se mogu nalaziti i na drugim područjima.”
Poruka je to Građanske inicijative “Spasimo Kozjak i Kaštela” (GI SKK) nakon u više navrata traženog sastanka s predstavnicima Hrvatskih cesta, konačno održanog ovih dana u Splitu na temu izgradnje tunela Kozjak i pristupne ceste do Kaštel Kambelovca, projekta koji je jedan od glavnih razloga formiranja grupe građana koja je u posljednje vrijeme sve brojnija i glasnija u iznošenju svojih ideja.
Zbog ranije zakazanih obveza sastanku se nije odazvao kaštelanski gradonačelnik Denis Ivanović, stoji u priopćenju Građanske inicijative koja je Ivanoviću i uputila poziv.
Troškovi nisu fiksni
Iz podužeg priopćenja može se zaključiti da sastanak nije urodio plodom, odnosno da su Hrvatske ceste i predstavnici Kaštelana nezadovoljnih projektom ostali pri svojim ranijim stajalištima.
Primjedbe GI SKK-a vezane su za same začetke ovog projekta, za način provođenja ideja vezanih za projekt, način donošenja odluka vezanih za njegovu realizaciju a da se od strane vladajućih struktura nikada nije otvoreno razgovaralo s građanima i pokušalo naći rješenja s vlasnicima parcela koje se planira izvlastiti.
Usprkos stajalištu Hrvatskih cesta da su svi postupci provedeni u skladu sa zakonima RH i stavljani na uvid javnosti, u GI-ju su mišljenja da se osim netransparentnosti procedura, radi i o drugačijem poimanju prostora, njegovih vrijednosti, kao i kulturne, prirodne i tradicijske baštine koju on predstavlja.
Članovi GI-ja ostali su na sastanku bez odgovora o financijskoj vrijednosti projekta, ne baš zadovoljni obrazloženjem druge strane da ne raspolažu konkretnim podacima. Pri tome su komentirali: “Ono što je sigurno jest da ni u kojem trenutku ovaj projekt neće dobiti financijsku potporu kroz EU fondove.
Također, budući da se radi o vremenskom rasponu od minimalno sedam godina, koliko će u najboljem slučaju trajati projekt, za sada procijenjeni trošak nije fiksan s obzirom na veliko variranje cijena nekretnina i građevinskog materijala”.
Građansku inicijativu nije se dojmila tvrdnja iz HC-a da je potrebno sagledati projekt u cjelini, a ne “točkasto”, tj. ne samo ovaj dio vezan za tunel, nego koncept građenja prometne infrastrukture na području Trogir – Kaštela – Split – Omiš kao cjelinu koja će sigurno donijeti boljitak i veću sigurnost na cestama.
Sama pomisao na povećanje broja sudionika prometa na već ionako pretrpanim prometnicama u Kaštelima, za članove GI SKK-a izgleda nespojiva i kontradiktorna s pojmovima sigurnosti i poboljšanja situacije. Pri tome se pozivaju na struku, uz riječi da “kao izlaz iz prometnog kaosa na ovom području nitko od struke ne vidi u ulaganjima u putničke prijevoze”.
Sućuračka trasa
U svakom slučaju, Studija utjecaja na okoliš za fazu 2 projekta tek je u izradi, pa se uskoro očekuje njezin javni uvid, što je svakako zanimljivo za stanovnike Kaštel Sućurca jer se radi o sućuračkoj trasi od tunela ispod Cemexova tupinoloma, potom mostu preko zaljeva.
Komentar HC-a kako vide da bi i na tom području moglo doći do pobune, nije prošao nezapaženo kod GI SKK-a, koji, kažu, sasvim sigurno nastavljaju svoju misiju obrane Kozjaka i Kaštela.