Stanovnicima grada na Cetini i svim korisnicima Jadranske magistrale na tom području dobro će doći informacija da se uređenje ove prometnice ne odnosi samo na obnovu starog mosta.
U sklopu projekta izgradnje luke u Omišu predviđena je, naime, i rekonstrukcija dijela državne ceste kroz samo središte grada, najavljuju iz Hrvatskih cesta (HC).
Riječ je zapravo o trećoj od četiri faze projekta, za koju je HC izradio projektnu dokumentaciju, pa se uskoro očekuje objava javnog natječaja za izbor izvođača radova, koji će za građenje imati rok od sedam mjeseci od trenutka uvođenja u posao. Procijenjena vrijednost radova je 2,38 milijuna eura.
Kolokvijalno nazvana rekonstrukcija “S” krivine Magistrale ispred nekadašnje tvornice tjestenine “Cetina” i vatrogasnog doma obuhvaća radove na prometnici u duljini od oko 560 metara. Na početnom dijelu trase (zapadni dio) ispravlja se postojeći zavoj, s tim da se u nastavku trasa izmješta prema moru, omogućavajući prostor za parkiranje kao i za prikladniju pješačku zonu.
Prema riječima Marija Šimundića, voditelja splitske ispostave HC-a, predviđena su tri parkirališta s oko 70 parkirnih mjesta, kao i dvije autobusne stanice za gradski i međugradski promet, te dodatno ugibalište za potrebe turizma i slično. Cijelom dužinom dionice planira se izgradnja nove oborinske kanalizacije te izvedba nove javne rasvjete s nogostupima.
Budući da su jedna od faza projekta uređenja luke, izvođenju najavljenih radova na državnoj cesti pristupit će se nakon završetka rekonstrukcije i dogradnje pomorskog dijela, što bi se prema planu trebalo dogoditi u ožujku sljedeće godine. Imajući na umu podatak da su započeli u jesen 2021., to bi značilo da će uređenje novog porta biti realizirano u zacrtanom roku.
– U travnju bi se obavio tehnički pregled i ishodila uporabna dozvola – kazao nam je Domagoj Maroević, ravnatelj Lučke uprave Splitsko-dalmatinske županije, naglašavajući da je do ovog trenutka obavljeno 80 posto radova, i to uglavnom onih složenih podmorskih, koji su se odvijali na dubini većoj od 30 metara, gdje se nalazi tvrdo tlo.
Maroević nije zaboravio istaknuti kako se radovi odvijaju bez zastoja zahvaljujući podršci lokalne vlasti, koja je omogućila da se nastave i tijekom ljeta.
Projekt uređenja omiške luke, podsjetimo, realizira se na obali u duljini od 298 metara, na površini od oko 8500 kvadrata, od čega će najveći dio, oko 8000 četvornih metara, biti popločan, a ostatak će biti uređeno zelenilo.
Financijska vrijednost investicije je nešto više od 13 milijuna eura, s tim da je sedam milijuna eura povučeno iz fondova Europske unije, a preostali dio su sredstva Županijske lučke uprave.
Tako će, mišljenje je Marija Šimundića, Omiš dobiti reprezentativnu obalu s rekonstruiranom prometnicom koja će se nasloniti na rekonstrukciju starog mosta, za koju je raspisana javna nabava za odabir izvođača radova, i izgradnju novog kružnog toka koji će se nalaziti neposredno nakon mosta u smjeru Splita, za koji je već sklopljen ugovor za izvođenje radova.
– Time bismo zaokružili priču rekonstrukcije državne ceste 8 u gradu Omišu – kazao je Šimundić. •