Više od 20 stanovnika Kotiške ulice u Makarskoj stalo je pred policiju, zaštitare ‘‘Klemm security‘‘, komunalne redare i kamion ‘‘Makarskog komunalca‘‘ kako bi ‘‘obranili svoju ulicu‘‘, zaustavili najavljeno asfaltiranje i radove pored kuće obitelji Bobanac.
Naime, Grad Makarska i ‘‘Hrvatske ceste‘‘ zadnjih dana rano ujutro započinju radove na postavljanju rubnjaka i pripremi za skorašnje asfaltiranje u sklopu projekta križanja Kotiške ulice s magistralom, s time da su ugrozili kuću obitelji Bobanac kojoj će rubnjak ‘‘pojesti‘‘ skoro pola metra ulaza i pristup parkiralištu, a neće imati odvod za oborinske vode koje će im se slijevati u kuću.
Dan prije dolaska policajaca, komunalaca i zaštitara, članovi obitelji Bobanac – Marin, Mario i Milan svojim su automobilima prepriječili put bageru koji je ravnao makadamski put nasut šljunkom, u pripremi za asfaltiranje.
Tada su radovi zaustavljeni, a na teren su stigli predstavnici ‘‘Hrvatskih cesta‘‘ i nadzora koji su s Milanom Bobancem dogovorili da će im iznaći način kako im ne bi bila ugrožena kuća, ali dan nakon toga, pokazalo se da od usmenog dogovora nema ništa.
Podrška Bobancima
Tako su stanari Kotiške pružili podršku Bobancima, ali više od 10 željeznih ograda je ipak postavljeno, a iza njih se na makadamskom putu koji će biti asfaltiran, nalaze parkirani automobili.
Ovaj potez je čisti atak na stanare Kotiške koji su kulturno i mirno stali u obranu Bobančeve kuće, ali i cijele ulice kojoj slijedi ista sudbina pri spajanju s magistralom čemu se oštro protive.
Makarski policajci poznavajući stanare koji su mirno prosvjedovali, samo su kazali da ne ulaze u konflikte jer je riječ o kulturnim sugrađanima koji ne žele izazivati nered, već mirnim putem riješiti ovaj problem.
Zaštitari će na terenu ostati cijelu večer, a kako doznajemo, ujutro je naručen dolazak pauk službe iz Omiša, a čije će usluge, kao i zaštitarske, biti plaćene novcem poreznih obveznika.
Uz pauk službu koja bi trebala ukloniti parkirana vozila stanara, najavljen je i dolazak interventne policije koja bi ‘‘pobunjenike‘‘ trebala spriječiti u blokadi asfaltiranja.
Kako su nam kazali Makarani koji su došli braniti svoju ulicu i kuću obitelji Bobanac koja je, inače, puna začuđenih gostiju kojima radovi ometaju mir, a cijelo događanje ih je šokiralo što je zbilja žalosno i sramotno za makarski turizam, cijela je ova situacija odigrana jako podlo od strane investitora.
- Očekujemo kaos dolaskom pauk službe čak iz Omiša i sve to plaćamo mi građani kao i zaštitare.
Doći će i interventna policija koja bi kao trebala sve nas privesti dok se ne asfaltira njihov planirani projekt pod svaku cijenu čime se direktno ugrožava kuća obitelji Bobanac i cijela naša ulica.
Ponuđeno rješenje
Grad se skriva iza svih institucija iza kojih se može skriti, a mi smo dobili podršku i policije i zaštitara i redara u ovom cijelom slučaju - kazali su prosvjednici.
Kako pojašnjava Milan Bobanac, investitori Grad i ‘‘Hrvatske ceste‘‘ nude mu rješenje koje mu je dan prije zapravo ponudio nadzornik radova, ali sve to pada u vodu jer je danas potpuno drugačija situacija i dio pored kuće njegove obitelji, opet se planira asfaltirati.
- Nadzornik radova ponudio mi je rješenje u vidu linijske rešetke gdje bi voda sa nogostupa nekontrolirano tekla prema našoj kući što po zakonu ne može i ne smije. Međutim, sada se svi prave kao da nismo jučer razgovarali i i pronašli kompromis i ovo je zbilja očaj.
Ne mogu vjerovati da gradonačelnik nema nimalo empatije pri ugrožavanju tuđih kuća.
Samo dan prije nego li su donijeli ograde i doveli zaštitare, redare i policajce, iz ‘‘Hrvatskih cesta‘‘, Grada i nadzora radova su mi obećali da se asfaltiranju pored naše kuće neće pristupiti pa su ponudili da će cesta ostati na ovoj sadašnjoj kvoti i da će dobetonirati ulaz na moj parking i napraviti kanal kojim bi tekla oborinska voda koji bi mi trebali doslovno ‘‘hvatati‘‘.
Druga solucija je bila spuštanje nivelete ceste kako bih mogao sa svog parkinga izaći na kolnik kako izlazim cijeloga života tako da bi na taj način imao pad prema nogostupu i cesti, a ne obrnuto.
Ovo je najbolje tehničko rješenje i to oni i znaju, ali je problem što se pojavljuju dodatni radovi što znači da bi sada morali ukloniti ivičnjak koji su napravili i to netko mora platiti izvođaču, odnosno Grad mu treba platiti i sada je to igra jer bi oni najradije to obišli i na silu sve asfaltirali i ugrozili nam kuću.
- Cestu su sagradili 35 centimetara višu od ulaza na moje parkirno mjesto, a u kući je podrumski zid visok oko 4 metra koji će teško izdržati vibracije 15 tona valjka, za što bi trebali imati mišljenje statičara.
Namjera im je asfaltirati što prije dio ceste pa bi onda naknadno rješavali problem pored naše kuće što je suludo, a nismo mi krivi što je cesta krivo projektirana - kazao je Bobanac, kojem su dan prije pobune, kazali da će obustaviti radove pored zgrade HEP-a te da će naknadno asfaltirati dok Grad ne donese odluku o načinu rješavanja problema.
- Grad se može praviti blesav i narediti nastavak radova ili će donijeti odluku o njihovoj obustavi i spuštanju kvote ceste, ali vidimo što su naumili - rekao je Bobanac koji je inače projektant i nije laik jer radi u građevinskom sektoru.
- Ogorčeni smo ponašanjem cijele gradske uprave i mi smo na civiliziran način prošle zime potpisali peticiju protiv spoja Kotiške s magistralom i ponudili smo im rješenja koja su izradili stručnjaci, a po kojima bi se magistrala trebala spojiti s obližnjom Ulicom Petra Perice. Međutim, na kraju nismo uspjeli i pokazali su da su elementarno nesposobni i ovo je poraz cijele struke.
Ovakvo nešto nikada ne bi napravio pokojni gradonačelnik Ante Novak koji bi popričao sa svojim građanima i odmah praktično riješio problem, a ne bi na Makarane poslao zaštitare i asfaltirao ulicu bez projekta i plana odvodnje oborinskih voda – kazali su nam stanari Kotiške ulice.
Dva dana prije prosvjeda u Kotiškoj ulici iz Grada su nam kazali da su trenutno u tijeku radovi na spoju Kotiške ulice, a kako im je potvrđeno, u tijeku je postavljanje rubnjaka, te tamponiranje i nabijanje, postavljanje slivnika i pripremanje za asfalt te radovi na parkingu kod Kotiške ulice i HEP-a gdje se trenutno izvode potporni zidovi kod parkinga.
- Što se završetka spomenutih radova, točnu informaciju možete dobiti od investitora (Hrvatskih cesta), a Grad Makarska informacije vam može proslijediti nakon sljedeće gradilišne koordinacije sa nadzornim inženjerima, izvođačem te predstavnicima ‘‘Hrvatskih cesta‘‘ - kazali su nam iz Grada.
Potpisali peticiju
Potom smo dobili i odgovor ‘‘Hrvatskih cesta‘‘ iz kojih kazuju da su radovi ‘‘Rekonstrukcije križanja Ulice Put Bilaja i državne ceste DC8 u Makarskoj‘‘ zajednički projekt ‘‘Hrvatskih cesta‘‘ i Grada Makarska, a isti se privode kraju.
- Do kraja tjedna će se izvršiti radovi na ugradnji završnog sloja asfalta na državnoj cesti DC8 (Jadranska magistrala).
Radovi 2. faze - spoj s Kotiškom ulicom (sufinanciran od strane Grada Makarska) također se privode kraju.
Navedeni spoj će se pustiti u promet po uspješnom tehničkom pregledu, odnosno ishođenju uporabne dozvole - rekli su iz ‘‘Hrvatskih cesta‘‘.
Inače, vrijednost ovog projekta je 759.733,80 eura bez PDV-a, a investitori su ‘‘Hrvatske ceste‘‘ i Grad Makarska koji sufinancira otprilike šestinu vrijednosti radova koji se odnose na spoj budućeg četverokrakog raskrižja na DC8 sa Kotiškom ulicom.
Krajem prošle godine 140 stanovnika Kotiške ulice potpisalo je peticiju kojom su od Grada zahtijevali da se njihova ulica ne spaja s magistralom, već susjedna Ulica oca Petra Perice koja se spaja na kružni tok i koja, za razliku od Kotiške, ima nogostupe za što postoji i nacrt glavnog projektanta Rade Gusića.