“Godinama smo radili kao vozači pod okriljem platformi poput Ubera i Bolta. Znamo kakve su posljedice kad se cijene smanjuju bez objašnjenja, kada nam konkurencija postaje nepravedna, a egzistencija neizvjesna. Posljednjih mjeseci smanjenje cijena prijevoza doseglo je nevjerojatnih 30 do 40 posto. To nije samo brojka, to su računi koje ne možemo platiti, obitelji koje podržavamo, a ugrožene su”, rečeno je na predstavljanju Sindikata vozača platformi Hrvatske održanom u kaštelanskoj sali za vjenčanja “AdriAna”. Predstavljanju sindikata odazvalo se pedesetak vozača, koji su imali priliku iz prve ruke čuti za što će se boriti njihovi predstavnici.
Pred poslodavce će, rečeno je, istupiti s jednostavnim zahtjevima, ali ključnim za opstanak vozača, koji posluju preko digitalnih platformi.
“Tražit ćemo minimalnu i maksimalnu cijenu po kilometru. Cijena po kilometru mora odražavati stvarne troškove života i rada. Vrijeme je da naš rad bude pravedno plaćen”, kažu u Sindikatu vozača platformi Hrvatske dodajući kako će se zalagati za transparentnost platformi (“sve više nalikuju crnim kutijama”) i zaštitu od nelojalne konkurencije.
“Više ne možemo dopustiti da dampinške cijene uništavaju našu egzistenciju. Potrebno je regulirati kvote radnih mjesta za imigranate i otkloniti situacije u kojoj nam cijenu rada ruše ljudi dovedeni kao nelojalna konkurencija. Nemamo ništa protiv ljudi koji se bore za svoj opstanak pri čemu ih, valja i to reći, poslodavci drže u često nehumanim uvjetima. ali imamo protiv toga da se njihova muka iskorištava za rušenje cijene rada u Hrvatskoj”, istaknuto je na predstavljanju Sindikata vozača platformi Hrvatske.
Pozvano je i na oprez prema uvođenju umjetne inteligencije (AI) u vožnju - u Sindikatu ne žele da Hrvatska bude eksperimentalni poligon za uvođenje takvog tipa vožnji na europskom tlu.
“Uvođenje autonomnih vozila, potpomognutih AI tehnologijom, u sektor taksi prijevoza u Hrvatskoj nam je ozbiljna prijetnja. Ove tehnologije, financirane kroz EU projekte i implementirane putem tvrtke Rimac, nisu prošle odgovarajuće provjere na tržištima koja su vodeća u automobilskoj industriji, poput Njemačke, Francuske ili Italije. Zašto bi Hrvatska trebala biti poligon za ovakve eksperimente”, pitaju iz Sindikata vozača platformi Hrvatske navodeći kako je “naša zemlja već predugo igrala ulogu tržišta na kojem se testiraju inovacije na štetu radnika”.
“Umjesto da smo prvi na redu za napredne standarde zaštite radnih prava i sigurnosti na cestama, postajemo laboratorij za tehnologije čije posljedice još nisu dovoljno jasne. EU nije odlučila financirati implementaciju autonomnih taksija u zemljama s jakom automobilskom industrijom kao što su BMW, Peugeot ili Mercedes, već u Hrvatskoj, čime se direktno ugrožavaju naša radna mjesta”, kažu u Sindikatu.