StoryEditorOCM
ŠibenikŠibenik

Već godinama uzalud negoduju stanari Preradovićeve ulice: Vratite nam stari prometni režim!

5. ožujka 2018. - 17:03

Već godinama negoduju stanari Preradovićeve ulice u kvartu Baldekin 2 zato što gradske službe nisu promijenile dvosmjerni tok prometa iz Triglavske i vratile dugogodišnje jednosmjerno prometovanje sa zabranom skretanja udesno iz Triglavske u Preradovićevu. Sada je pješacima i vozačima najteže duž 30-ak metara od 10-katnog Ražinskog nebodera do izlaza poprečnog na Triglavsku ulicu s prednošću prolaza.


Privremeno rješenje


Dvosmjerni promet određen je iz nužde, kao privremeno rješenje dok se prije nekoliko godina asfaltirao dio Triglavske ulice u pravcu Sportske dvorane na Baldekinu i tako je ostalo do danas, tvrde stanari Ražinskog nebodera žaleći se na ovaj problem, a potvrđuje i Tomislav Juras, predsjednik Vijeća gradske četvrti. Iz Triglavske se do Preradovićeve dolazilo isključivo nešto dužim putem Peričićevom ulicom oko stambenog bloka, bez sadašnjih glavobolja za sve sudionike u prometu na tome nevelikom dijelu Preradovićeve.

Ne samo stanarima ulice iz bloka zgrada gdje je i poznati Draženov koš, nego i prolaznim vozačima prolazak tim nevelikim dijelom Preradovićeve često je neugodno iskustvo, jer se zbog vozila parkiranih sa strane ne mogu mimoići s onima koja skreću iz Triglavske. Pješacima je i gore, jer se u pravilu uklanjaju automobilima s puta, a gužva postaje još veća kada, obično u ranijim jutarnjim satima dostavni kamion zakrči ulicu kod Ražinskog nebodera dok se ne iskrca pošiljka za vrlo posjećenu kvartovsku trgovinu u prizemlju zgrade.

Odvojak naime, nema nogostupa, jednako ni Triglavska u tome dijelu i nikome nije ugodno, djeci naročito, naći se ukliještenim između parkiranih i automobila koji se ne uspijevaju mimoići, objašnjava jedan stanar Ražinskog nebodera. Izgleda da njemu i svima drugima osim grintanja ništa drugo nije preostalo. Kako stvari stoje, privremeno rješenje kao da je postalo trajnim.

Nije pomoglo što je Vijeće gradske četvrti na čelu s Jurasom, predsjednikom od 2015., na to upozorilo gradske službe odmah po konstituiranju. Taj su jeftini zahvat od svega dvije tisuće kuna – koliko košta prometni znak - istakli među važnije za olakšanje svakodnevice u tom dijelu četvrti i stavili ga na popis investicija za Baldekin 2 još u prijedlogu proračuna za 2016.

- Neopravdanost dvosmjernog prometovanja vidi se i po tome što se vožnjom unatrag s puta najčešće uklanjaju vozači koji iz Triglavske žele skrenuti u Preradovićevu, premda su na prometnici s prednošću prolaza. Njima je naime, lakše voziti unatrag - napominje Tomislav Juras. U nekoliko je navrata na to podsjećao gradske službe, uvijek odlazio s obećavajućim odgovorima, ali ništa nije provedeno.

- Zahtjev da se prometna regulacija vrati na staro ponovio je i krajem 2016., na razgovorima o proračunu za iduću godinu no, kako onda, tako i danas. Došlo mu je u nekoliko navrata, govori, da kupi znak svojim novcem i promijeni ga. Toliko je naime malo novca, vremena i stručnosti potrebno da se promet vrati na staro i prekriži dio svakodnevnih problema na ulici - kaže Juras.
U međuvremenu su gradski prometni stručnjaci procijenili da je sadašnja prometna regulacija povoljnija od prethodne unatoč svim navedenim argumentima za koje je teško reći "da ne drže vodu" i to je posljednja informacija s kojom raspolaže.


Prometni kolaps


Područje Baldekina 2 s oko 4,5 tisuće stanovnika i inače je dosta problematično u pogledu prometa, naročito Mostarska i niže položena Mariborska ulica. Nominalno su dvosmjerne, no u naravi, zbog velikog broja parkiranih automobila vožnja je moguća samo u jednom smjeru. Otpočetka je nova prometna regulacija tih ulica prioritet broj jedan Vijeća gradske četvrti, no gradske službe još uvijek nisu izradile obveznu prometnu studiju koja iziskuje 70 tisuća kuna.

- U tim ulicama je stalni prometni kolaps i postalo je nepodnošljivo. Na svakodnevnoj su muci zbog toga i vozači vozila javnih služba, poput Hitne pomoći i "Čistoće", jer nikad ne znaju kada će zaglaviti u kaotičnom prometu. No, zasad ništa od cjelovitog rješenja, napominje Juras. U ovoj godini uspjet će od Grada isposlovati sredstva za nekoliko uspornika – sve ostalo je na čekanju.

26. travanj 2024 12:57