StoryEditorOCM
ŠibenikMuke po mukti prijevozu

Pročelnik Mišura: Besplatni autobusi u - idućem mandatu; Gradonačelnik Burić: Žuri mi se, Šibenčani će ih imati u ovom!

Piše Davorka Blažević
4. listopada 2021. - 12:52

Pravu revoluciju u javnom prijevozu najavio je nedavno šibenski gradonačelnik Željko Burić izjavom da će građani uskoro imati potpuno besplatan komunalni prijevoz.

Obistine li se njegove riječi u narednih dvije-tri godine, bit će to uistinu revolucija, jer, koliko je Buriću poznato, jedino je Vilnius (Litva) dosad osigurao svojim građanima takvu povlasticu. Razumljivo, jer preveliki je to financijski zalogaj...

Koliko je najnoviji projekt šibenske vlasti utopijski, a koliko realan, što se poduzima na njegovoj provedbi, koliko će to novca stajati građane, pitali smo Petra Mišuru, pročelnika za gospodarstvo, poduzetništvo i razvoj.

image
Petar Mišura
Niksa Stipanicev/Cropix

- Nije to nikakav utopijski projekt. Ultimativni cilj kojem težimo je da u jednom trenutku imamo besplatan prijevoz za građane Šibenika unutar administrativnih granica Grada - odgovara Mišura i dodaje:

- No, da bi se taj ambiciozni projekt ostvario, najprije morate imati tarifnu politiku kojom ćete stimulirati ljude na veće korištenje gradskog prijevoza, a u šibenskom slučaju znamo da je ono sada nezadovoljavajuće. Glavni cilj projekta Mobilne integracije je povećanje broja korisnika javnog gradskog prijevoza - kaže pročelnik te opisuje itinerar aktivnosti na provedbi projekta.

- Postupak javne nabave je završen u veljači kad smo potpisali ugovor o kupovini autobusa, odnosno kad smo 31. kolovoza potpisali ugovor po kojem je rok isporuke 11 novih niskopodnih vozila, najvišeg standarda, 270 dana. Ti će autobusi biti prilagođeni i osobama smanjene pokretljivosti, a građanima će biti dostupni svakih 15 minuta.

A to je tek prva nabava vozila, jer bit će ih još, iz druge kategorije, među kojima barem 25 posto električnih. Istodobno se rade autobusna stajališta, ali i Studija integriranog javnog gradskog prijevoza kojom će biti definiran novi prometni model i tarifna politika, a Studija će odrediti i opseg djelovanja i kapacitete buduće gradske tvrtke koja će se baviti komunalnim prijevozom. Nova gradska tvrtka trebala bi startati od 1. rujna iduće godine, a besplatan javni gradski prijevoz za Šibenčane očekujem ipak u idućem mandatu gradske vlasti. Do tada, čeka nas opsežna priprema, ali svakako će prijevoz za građane biti i sada jeftiniji od dosadašanjeg.

image
 Željko Burić
Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix

No, gradonačelnik Burić s Mišurinom se procjenom ne slaže.

- Nisam tako mlad poput kolege, meni se žuri, i sve ću učiniti da ovaj grad dobije besplatan prijevoz još za ovoga moga, trećeg mandata. Studija će odrediti datum stupanja na snagu besplatnog prijevoza, a naša je ambicija da ga osiguramo za cijelo administrativno područje grada, jer i to je jedan od bitnih faktora koji grad čini prihvatljivijim za mlade ljude i utječe na njihov ostanak ovdje - ističe prvi čovjek Šibenika, napominjući kako i Split subvencionira autobusni prijevoz, Zagreb također (tramvajski), a ma koliko Šibenik nije usporediv s njima, može i hoće omogućiti svojim građanima ne subvencionirani prijevoz, kakav su imali dosad, nego potpuno besplatan.

Koliko će novca stajati ovaj veliki projekt, to Burić ne može reći. Kaže, odgovor će i na to pitanje dati Studija.

- Ali, sve što bude oko 15-20 milijuna kuna, uključit ćemo u proračun. Jer, besplatan gradski prijevoz je urbani standard koji građani zaslužuju. Šibenik u mome trećem mandatu ulazi u treći ciklus razvoja i bit će među prvim gradovima s besplatnim prijevozom, od te priče nećemo odustati - poručuje gradonačelnik.

27. travanj 2024 16:24