StoryEditor

Toyota Yaris III: mali genijalac

Piše PSD.
13. rujna 2011. - 13:39

Treća generacija Toyote Yaris, koju smo vozili po gradskim ulicama danskog Kopenhagena i njegovoj okolici, tehnološki je puno naprednija, kvalitetnija i prostranija od prethodnog modela. Potpuno novi Yaris nakrcan mnogobrojnim tehnološkim novitetima, od sigurnosnih elemenata pa do multimedijalnog sustava, produžen je za 10 centimetara te je sada dugačak 388,5 centimetara.

Time je i dalje ostao na pola puta između automobila iz A segmenta (Aygo, Twingo, Picanto...) i B klase (Polo, Corsa, Clio...) koji su rastegnuti na četiri metra pak čak i više.  Yaris treće generacije izgledom je potpuno novi automobil koji je izvana ostao malen, dok je iznutra izuzetno prostran i velik.

Osim što se izdužio, povećan mu je i međuosovinski razmak s 2460 na 2510 mm, širina je ostala na 1695 mm, dok je snižen za 20 milimetara i sada je visok 1510 mm. Novi Yaris je “smršavio”, te premda je nakrcan tehnologijom, lakši je od prethodnika 20 kilograma. Peglanjem i snižavanjem karoserije smanjen je otpor zraka na 0,287 dok je u unutrašnjosti još više prostrora nego prije.

Profitirao je prtljažnik koji je narastao za 25 posto i sada iznosi pristojnih 286 litara, a preklapanjem stražnje klupe koja se uklapa u ravnu podnicu taj se prostor povećava na 768 litara. Osim vanjskog izgleda izmijenjena je i unutrašnjost koja je postala puno kvalitetnija s još više pretinaca. Instrument ploča s brzinomjerom u središtu napokon se vratila u vozačev vidokrug i postavljena je ispod kola upravljača, te je na taj način napušten stari dizajn s displejom na vrhu središnje armature.

S obzirom na riznicu tehnoloških noviteta, nova Toyota s razlogom može ponijeti epitet maloga genijalca s poboljšanim voznim svojstvima. Yaris treće generacije u ponudi je zadržao dva benzinska i jedan dizelski agregat, a riječ je o 1.0-litrenom 3-cilindarskom motoru snage 69 KS i 1.33-litrenom benzincu od 99 KS. Jedini dizelaš je 1.4-litreni D-4D agregat snage 90 KS. Sva tri motora zadovoljavaju norme Euro 5, a s minimalnim poboljšanjima smanjena im je i emisija C02 koja ipak nije pala ispod 100 g/km.

Naime, slabiji benzinac emitira 110 g/km, snažniji 119 g/km, dok dizelaš ima emisiju od 103 g/km. Trocilindarski benzinac dolazi u kombinaciji s ručnim petstupanjskim mjenjačem uz prosječnu potrošnju od 4,8 l/100 km. Benzinac obujma 1329 ccm, za kojeg se pretpostavlja da će predstavljati 80 posto prodaje na hrvatskom tržištu, ima okretni moment od 125 Nm pri 4000 “điri” pri čemu mu je prosječna potrošnja 5,1 l/100 km.

Ovaj motor uparen je s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa ili sa sedmerostupanjskim MultiDrive S mjenjačem. Riječ je CVT, bezstupanjskom mjenjaču, kod kojeg se prijenos može mijenjati automatski ili ručno. Upravo s tim mjenjačem vozili smo novog Yarisa i došli do zaključka kako je više nego dobar, brz i pouzdan.

Dizelaš stiže s ručnim mjenjačem sa šest brzina, ali i šesterostupanjskim Multimode mjenjačem (MM) koji ima prave stupnjeve prijenosa. Šaltanje se može prepustiti automatici ili prebaciti na ručni režim izmjena brzina. Snažniji benzinac i dizelaš dolaze sa sustavom Stop&Start koji sam gasi i pali motor na semaforu ili prilikom stajanja u gužvi.

Novi Yaris s troja vrata koštat će malo više od starog, točnije 87.800 kuna u osnovnom paketu opreme Luna i s 1.0-litrenim benzincem od 69 KS. U taj paket ulaze četiri zračna jastuka, klima, radio, ABS...

I dalje će biti četiri paketa opreme (Luna, Sol, Sport i Style), ali za razliku od dosadašnje prakse za VSC (kontrola stabilnosti vozila) s TRC-om (sustav protiv proklizavanja pogonskih kotača), kao i za još pet zračnih jastuka, do maksimalnih devet, moći će se doplaćivati pojedinačno bez potrebe za kupovinom boljeg, ali skupljeg paketa opreme.

Još jedan plus malog genijalca je petogodišnje jamstvo bez ograničenja kilometraže. Prodaja novog Yarisa počinje u listopadu, dok se dolazak hibridne verzije očekuje u travnju 2012. godine.

iz kopenhagena zdravko juričko

Tehničke karakteristike 1.33

Motor: 4-cilindarski, benzinski, 16V
Obujam: 1329 ccm
Snaga: 99 KS pri 6000/min
Okretni moment: 125 Nm pri 4000/min
Mjenjač: ručni, 6 brzina
Pogon: prednji
Dimenzije: 3885 x 1695 x 1510 mm
Ubrzanje: 11,7
Najveća brzina: 175 km/h
Potrošnja 4,5/5,4/6,8 l/100 km
Prtljažnik: 286/768 l
Cijena: 97.800 kuna

Cijena od 87.800 kuna

Početna cijena novog Yarisa iznosi 87.800 kuna što znači da je automobil opremljen 1.0-litrenim trocilindarskim benzincem od 69 KS, četiri zračna jastuka, ručnom klimom, radijom, ABS-om.

S 1.33-litrenim motorom i paketom opreme Sol Touch trovratni Yaris će koštati 97.800 kuna, a tu već dolazi automatska klima, stražnja kamera. Početna cijena 1.4-litrenog D-4D dizelaša s opremom Luna je 111.000 kuna.

Multimedijalni Toyota Touch

Jedna od glavnih značajki Yarisa treće generacije je multimedijalni sustav Toyota Touch koji dolazi s paketom opreme Sol. Na 6.1-inčnom zaslonu dostupne su osnovne informacije, slika sa stražnje parkirne kamere, spajanje preko USB-a, podaci s mobitela...

Toyota Touch&Go ima i satelitsku navigaciju s praćenjem i upozorenjima na prometne gužve, radove na cesti, ograničenja brzine... Preko Touch&Goa moguće je spajanje na internet (naravno preko mobitela), primanje SMS poruka, pristup Faceboku i ostalim aplikacijama.

Izdvojeno

05. kolovoz 2020 03:56