stdClass Object ( [id] => 138028 [title] => TEST SD Ford Focus Sedan 2.0 TDCi Titanium: Mondeo u malom [alias] => test-sd-ford-focus-sedan-2-0-tdci-titanium-mondeo-u-malom [catid] => 296 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Treća generacija Fordova kompakta Focusa trebala bi u prodajnom smislu nastaviti tamo gdje su stali njegovi prethodnici, budući da je ovaj automobil od pojavljivanja 1998. godine prodan u čak 10 milijuna primjeraka. Novi Focus stigao je na tržište u tri karoserijske verzije, s četiri i pet vrata, te u karavanskoj inačici uz napomenu kako je postao prava riznica tehnoloških noviteta, od kojih većina, nažalost, dolazi kao doplata. Naravno, novi Focus je zadržao izvrsna vozna svojstva o kojima već pjevaju i ptice na grani.

U odnosu na prethodnika, novi model s četvorim vratima koji smo imali na testu nije previše povećan. Točnije, duži je samo 53 milimetra, ali uži i niži za 16 milimetara (4534 x 1823 x 1484 mm). Međuosovinski razmak neznatno je povećan, za svega 8 mm, i sada iznosi 2648 milimetara. Stoga se u unutrašnjosti ne treba očekivati čudo od prostora, ali je utješno da straga ima više prostora za koljena. Međutim, danak je platio prtljažnik koji je s 537 litara sveden na 475 litara.

Dizajn novog Focusa svidjet će se mnogima, bez obzira na stražnji dio koji je produžen i pomalo podsjeća na većeg Mondea u smanjenom izdanju. Interijer novog Focusa doživio je najveće promjene. Unutrašnjost predstavlja kombinaciju izvanredne funkcionalnosti i izvrsne kvalitete izrade. Snažna i suvremena grafika u putničkom prostoru, instrument-ploča naglašenih oblika meka na dodir i odabir vrhunskih materijala za unutarnje obloge daju putnicima osjećaj kao da se voze u automobilu više klase.

Testni model pokretao je poznati četverocilindarski 2.0-litreni TDCi turbodizelaš s common-rail sustavom izravnog ubrizgavanja druge generacije snage 140 KS koji je pojačan za četiri “konja”, dok je visoki okretni moment od 320 Nm ostao isti. Maksimalni okretni moment dostupan je već pri 1750 “điri”, tako da se motor odlikuje visokom elastičnošću i odličnim međuubrzanjima. Karoserija teška 1430 kilograma nije nikakav problem za ovaj uglađeni i štedljivi turbodizelaš s kojim novi Focus s četvorim vratima ubrzava od 0 do 100 km/h za ravnih 9 sekundi, te postiže najveću brzinu od 209 km/h.

Pritom se potrošnja na testu kretala oko 6,5 litara, što je odličan rezultat s obzirom na čestu vožnju uzbrdo cestom Solin-Klis, te autocestom. Pojačani turbodizelaš koji maksimalnu snagu istiskuje pri 3750 “điri” uparen je s novim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, koji je stigao kao zamjena za stari s pet brzina. O voznim karakteristikama novog Focusa ne treba trošiti previše riječi. Ovaj kompakt je zadržao sve odlike prethodnika kada su u pitanju stabilnost i sigurnost na cesti, naročito u zavojima, tako da novi Focus s dizelašem od 140 KS pruža i dozu sportskog doživljaja.

Taj dojam u testnom modelu s opremom Titanium pojačavaju i prednja, odlično profilirana, sportska sjedala. U kombinaciji s 2.0-litrenim turbodizelašem, ručnim mjenjačem sa šest brzina i vrlo bogatim paketom opreme Titanium, novi Focus košta 25.250 eura, a s obzirom na dodatnu opremu (17-colni alu naplatci, xenoni, zatamnjena stakla, stražnji parkirni senzori...) cijena mu skače na 27.575 eura.

Zdravko Juričko
Snimio Joško Šupić/Cropix

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, common-rail, 16V;
Obujam: 1997 ccm;
Snaga: 140 KS pri 3750/min;
Okretni moment: 320 Nm pri 1750-2750/min;
Mjenjač: ručni, 6 brzina;
Pogon: prednji;
Dimenzije: 4534 x 1823 x 1484 mm;
Ubrzanje: 9,0 s;
Najveća brzina: 209 km/h;
Potrošnja: 4,2/5,0/6,3 l/100 km;
Prtljažnik: 475 l;
Cijena: 27.575 eura


HVALIMO: motor, ovjes, udobnost, mjenjač
KUDIMO: preglednost straga, dvogodišnje jamstvo


Paket Titanium

Paket opreme Titanium od sigurnosnih elemenata i onih za udobnost sadrži šest zračnih jastuka, ABS, EBA (pomoć pri naglom kočenju), ESP, Hill Launch Assist (pomoć pri kretanju na uzbrdici), dvozonski klima-uređaj, tempomat s limitatorom brzine, paljenje motora preko prekidača, svjetla s odgodom gašenja (Follow me home), automatsko podešavanje visine snopa svjetla...


[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Limuzinska verzija Fordova kompakta zadržala je sjajna vozna svojstva, a u kombinaciji sa snažnim 2.0-litrenim turbodizelašem od 140 KS i ručnim mjenjačem sa šest brzina pruža još više užitka u vožnji [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2011-07-18 12:14:24 [created_by] => 22323 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2011-07-18 12:46:18 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2011-07-19 12:30:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 4178 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 296 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Specijalni prilog Slobodne Dalmacije o modi i ljepoti. [menu-meta_keywords] => specijalni prilog, zanimljivosti, stil, moda, ljepota [secure] => 0 [page_title] => Stil [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2011/07/19/Auto-moto/FORD00.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "350x250" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 296 [name] => Stil [alias] => stil [description] => [parent] => 260 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 2 [params] => {"inheritFrom":"260","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 14972223 Threads: 2 Questions: 3147800698 Slow queries: 7022567 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 234915356 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 33 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /sd-plus/stil ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 376 [name] => Arhiva [alias] => arhiva [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /arhiva ) [1] => stdClass Object ( [id] => 299 [name] => Auto moto [alias] => auto-moto [parent] => 260 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /auto-moto ) ) [link] => /sd-plus/stil/test-sd-ford-focus-sedan-2-0-tdci-titanium-mondeo-u-malom-138028 [printLink] => /sd-plus/stil/test-sd-ford-focus-sedan-2-0-tdci-titanium-mondeo-u-malom-138028?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Limuzinska verzija Fordova kompakta zadržala je sjajna vozna svojstva, a u kombinaciji sa snažnim 2.0-litrenim turbodizelašem od 140 KS i ručnim mjenjačem sa šest brzina pruža još više užitka u vožnji [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => TEST SD Ford Focus Sedan 2.0 TDCi Titanium: Mondeo u malom [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-12-16-07-59-22323 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2011/07/19/Auto-moto/FORD00.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2011/07/19/Auto-moto/FORD00.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Treća generacija Fordova kompakta Focusa trebala bi u prodajnom smislu nastaviti tamo gdje su stali njegovi prethodnici, budući da je ovaj automobil od pojavljivanja 1998. godine prodan u čak 10 milijuna primjeraka. Novi Focus stigao je na tržište u tri karoserijske verzije, s četiri i pet vrata, te u karavanskoj inačici uz napomenu kako je postao prava riznica tehnoloških noviteta, od kojih većina, nažalost, dolazi kao doplata. Naravno, novi Focus je zadržao izvrsna vozna svojstva o kojima već pjevaju i ptice na grani.

U odnosu na prethodnika, novi model s četvorim vratima koji smo imali na testu nije previše povećan. Točnije, duži je samo 53 milimetra, ali uži i niži za 16 milimetara (4534 x 1823 x 1484 mm). Međuosovinski razmak neznatno je povećan, za svega 8 mm, i sada iznosi 2648 milimetara. Stoga se u unutrašnjosti ne treba očekivati čudo od prostora, ali je utješno da straga ima više prostora za koljena. Međutim, danak je platio prtljažnik koji je s 537 litara sveden na 475 litara.

Dizajn novog Focusa svidjet će se mnogima, bez obzira na stražnji dio koji je produžen i pomalo podsjeća na većeg Mondea u smanjenom izdanju. Interijer novog Focusa doživio je najveće promjene. Unutrašnjost predstavlja kombinaciju izvanredne funkcionalnosti i izvrsne kvalitete izrade. Snažna i suvremena grafika u putničkom prostoru, instrument-ploča naglašenih oblika meka na dodir i odabir vrhunskih materijala za unutarnje obloge daju putnicima osjećaj kao da se voze u automobilu više klase.

Testni model pokretao je poznati četverocilindarski 2.0-litreni TDCi turbodizelaš s common-rail sustavom izravnog ubrizgavanja druge generacije snage 140 KS koji je pojačan za četiri “konja”, dok je visoki okretni moment od 320 Nm ostao isti. Maksimalni okretni moment dostupan je već pri 1750 “điri”, tako da se motor odlikuje visokom elastičnošću i odličnim međuubrzanjima. Karoserija teška 1430 kilograma nije nikakav problem za ovaj uglađeni i štedljivi turbodizelaš s kojim novi Focus s četvorim vratima ubrzava od 0 do 100 km/h za ravnih 9 sekundi, te postiže najveću brzinu od 209 km/h.

Pritom se potrošnja na testu kretala oko 6,5 litara, što je odličan rezultat s obzirom na čestu vožnju uzbrdo cestom Solin-Klis, te autocestom. Pojačani turbodizelaš koji maksimalnu snagu istiskuje pri 3750 “điri” uparen je s novim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, koji je stigao kao zamjena za stari s pet brzina. O voznim karakteristikama novog Focusa ne treba trošiti previše riječi. Ovaj kompakt je zadržao sve odlike prethodnika kada su u pitanju stabilnost i sigurnost na cesti, naročito u zavojima, tako da novi Focus s dizelašem od 140 KS pruža i dozu sportskog doživljaja.

Taj dojam u testnom modelu s opremom Titanium pojačavaju i prednja, odlično profilirana, sportska sjedala. U kombinaciji s 2.0-litrenim turbodizelašem, ručnim mjenjačem sa šest brzina i vrlo bogatim paketom opreme Titanium, novi Focus košta 25.250 eura, a s obzirom na dodatnu opremu (17-colni alu naplatci, xenoni, zatamnjena stakla, stražnji parkirni senzori...) cijena mu skače na 27.575 eura.

Zdravko Juričko
Snimio Joško Šupić/Cropix

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, common-rail, 16V;
Obujam: 1997 ccm;
Snaga: 140 KS pri 3750/min;
Okretni moment: 320 Nm pri 1750-2750/min;
Mjenjač: ručni, 6 brzina;
Pogon: prednji;
Dimenzije: 4534 x 1823 x 1484 mm;
Ubrzanje: 9,0 s;
Najveća brzina: 209 km/h;
Potrošnja: 4,2/5,0/6,3 l/100 km;
Prtljažnik: 475 l;
Cijena: 27.575 eura


HVALIMO: motor, ovjes, udobnost, mjenjač
KUDIMO: preglednost straga, dvogodišnje jamstvo


Paket Titanium

Paket opreme Titanium od sigurnosnih elemenata i onih za udobnost sadrži šest zračnih jastuka, ABS, EBA (pomoć pri naglom kočenju), ESP, Hill Launch Assist (pomoć pri kretanju na uzbrdici), dvozonski klima-uređaj, tempomat s limitatorom brzine, paljenje motora preko prekidača, svjetla s odgodom gašenja (Follow me home), automatsko podešavanje visine snopa svjetla...


[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/sd-plus/stil/test-sd-ford-focus-sedan-2-0-tdci-titanium-mondeo-u-malom-138028 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=230ea4517dfad0f3bf7192e44fdb3c87e7157229 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=TEST+SD+Ford+Focus+Sedan+2.0+TDCi+Titanium%3A+Mondeo+u+malom&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Fstil%2Ftest-sd-ford-focus-sedan-2-0-tdci-titanium-mondeo-u-malom-138028 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Fstil%2Ftest-sd-ford-focus-sedan-2-0-tdci-titanium-mondeo-u-malom-138028 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Limuzinska verzija Fordova kompakta zadržala je sjajna vozna svojstva, a u kombinaciji sa snažnim 2.0-litrenim turbodizelašem od 140 KS i ručnim mjenjačem sa šest brzina pruža još više užitka u vožnji [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM

TEST SD Ford Focus Sedan 2.0 TDCi Titanium: Mondeo u malom

Piše PSD.
19. srpnja 2011. - 14:30
Treća generacija Fordova kompakta Focusa trebala bi u prodajnom smislu nastaviti tamo gdje su stali njegovi prethodnici, budući da je ovaj automobil od pojavljivanja 1998. godine prodan u čak 10 milijuna primjeraka. Novi Focus stigao je na tržište u tri karoserijske verzije, s četiri i pet vrata, te u karavanskoj inačici uz napomenu kako je postao prava riznica tehnoloških noviteta, od kojih većina, nažalost, dolazi kao doplata. Naravno, novi Focus je zadržao izvrsna vozna svojstva o kojima već pjevaju i ptice na grani.

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, common-rail, 16V;
Obujam: 1997 ccm;
Snaga: 140 KS pri 3750/min;
Okretni moment: 320 Nm pri 1750-2750/min;
...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. svibanj 2024 18:07