Ticker 1

Prijelomna vijest

Ticker 2

StoryEditor

Renault Megane CC: Lijepi kupe, ljepši kabriolet

Piše PSD.
9. veljače 2010. - 16:17

Tvrdi krov, koji se električnim mehanizmom sklapa i nestaje iza leđa u prtljažniku nije više novost ni na našem tržištu. Jedan od zanimljivijih primjeraka je Renault Megane CC. Stigao je na ljeto 2003. te je nakon tri godine skladno redizajniran. Došlo je vrijeme i za potpuno novi model, na temeljima Meganea treće generacije.

Nakon osnovne verzije s trojim vratima (coupe), kombi-limuzinske s peterim, monovolumena Scenic, produženog monovolumena Grand Scenic i nedavno predstavljene limuzine Fluence, ovo je šesta izvedba francuskog kompakta. Dužina je povećana sa 429,5 na 448,5 centimetara, što osigurava elegantniju i aerodinamičniju formu u obje verzije (kupe i kabriolet).

Novi je model podjednako atraktivan i funkcionalan. Unutrašnjost je luksuznije i bogatije opremljena te pruža potpun komfor za četiri osobe, na odvojenim i profiliranim sjedalima. Kad je krov iznad glave, u prtljažniku ima 417 litara korisnog obujma, a kad elektrohidraulički mehanizam u dvadesetak sekundi krov spremi u prtljažnik, straga ostaje još 211 litara.

Kako bi se nadoknadila izgubljena čvrstoća zbog odsijecanja krova, donji je dio automobila temeljito ojačan, što osigurava visoku sigurnost i dinamičku stabilnost. Konstrukcija prednjeg vjetrobrana, u kombinaciji sa staklenim štitnikom iza stražnjih naslona, omogućava uživanje u vožnji s otvorenim krovom, bez vrtloženja zraka oko glave.

Tvrdi pokretni krov

Ovaj je model jedinstven i po staklenoj plohi u tvrdom krovu, površine 0,47 metara četvornih, koja osigurava panoramski pogled iz unutrašnjosti. Sve je prilagođeno užitku u vožnji, koji je podjednako naglašen solidnom izvedbom, uvjerljivim performansama i atraktivnim izgledom.

Mora se priznati da se, u usporedbi s prilično neinventivnim dizajnom osnovnog modela s peterim vratima, ružno pače pretvorilo u labuda. Kupcima će na raspolaganju biti šest poznatih pogonskih izvedbi, tri benzinske i tri dizelske. U benzinskoj su ponudi 1.6 16V sa 110 KS, 1.4 TCe sa 130 KS (turbo) i 2.0 16V sa 140 KS. Provjereni common-rail agregati s filtrom čađe su u izvedbama 1.5 dCi sa 110 KS te 1.9 dCi sa 130 i 160 KS.

Svi su motori dostupni s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva. Osnovni će dizelaš biti tržišno najzanimljiviji, pa ga prikazujemo kroz tehničke podatke. Najsnažniji će se benzinac opremati i kontinuiranim automatskim mjenjačem (CVT), a uz osnovni dizelaš moći će se naručiti i slijedni automatizirani mjenjač s dvostrukom spojkom i šest stupnjeva EDC (Efficient Dual Clutch).

Prvi se primjerci na našem tržištu očekuju u lipnju. Iako koncepcijski zadire u sferu visoke mode, Megane CC cijenom i izvedbom ostaje auto za svakodnevnu upotrebu. Kriza ima i dobrih strana, pa novi model, usprkos brojnim poboljšanjima, neće biti skuplji od još uvijek aktualnog.

željko marušić

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski turbodizelski, 16V (zupčasti remen), izravno ubrizgavanje common-rail
Obujam: 1461 ccm
Snaga: 110 KS pri 4000/min
Moment: 240 Nm pri 1750/min
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Pogon: prednji
Karoserija: 448,5x181x141 cm
Prtljažnik: 417 l (podignut krov), 211 l (krov u prtljažniku)
Gume: 205/55 R16
Masa/nosivost: 1405/395 kg
Brzina: 190 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 11,1 s
Potrošnja: 4,0/5,9/4,7 l/100 km
Početak prodaje: lipanj 2010.

Četiri jaka konkurenta

Potpuno automatizirani elektro-hidraulički mehanizam na pritisak gumba, u 21 sekundu, Megane CC iz forme elegantnog kupea pretvara u privlačan kabriolet, i obrnuto.

Prvi je takav automobil bio Mercedes SLK, predstavljen u travnju 1996., a trenutačno je na tržištu desetak sličnih modela. Izravni su konkurenti VW Eos (CC verzija Golfa), Peugeot 308 CC te Focus CC i Opel Astra TwinTop. Posljednja dva modela će u sljedeće dvije godine dobiti nasljednike.

#RENAULTMEGANECC

Izdvojeno