Do rujna, kompaktni automobili su zauzimali 19,3 posto tržišnog udjela, što je nešto niže od rezultata iz 1993. godine, kada je taj postotak iznosio 20,5 posto, odnosno nešto više od petine. Tradicionalno, kompaktne automobile su kupovali oni kupci koji sebi nisu mogli priuštiti neki veći automobil. Međutim, to sada nije slučaj. Danas ih ljudi kupuju jer im se čine prikladnijim trenutnim uvjetima.
Sami proizvođači automobila su se prebacili na proizvodnju manjih luksuznijih automobila u kojima se nudi sve što se nudi i u znatno većim modelima, a što je do prije koju godinu bilo nezamislivo. Naravno, dio općeg trenda kupnjee ovakvih automobila je njihova očito bolja ekonomičnost, koju sve više cijene naftnih derivata dodatno populariziraju.
Cijene derivata u maloprodajama su za 10 posto više nego prije godinu dana, u pojedinim državama i više, poput Kalifornije. Stoga ne iznenađuje podatak da je upravo u ovoj najbogatijoj državi popularnost kompaktnih automobila i najveća.
(R.R.)