StoryEditor

Hyundai ix20: bumbarov let

Piše PSD.
19. listopada 2010. - 14:07

Hyundaijev najnoviji automobil s prefiksom “i” zove se ix20, a riječ je o minivanu iz B-segmenta (uglavnom gradskih vozila) koji se svojom napuhanom karoserijom udaljava od slike mini-MPV kockastog izgleda.

Novi korejski monovolumen dizajniran je i razvijen u Hyundaijevu europskom centru u Russelsheimu (Njemačka), tako da je u potpunosti prilagođen ukusu kupaca Starog kontinenta, a proizvodi se također u Europi, točnije u Češkoj, u gradu Nošovice.

U tom duhu u Dubrovniku je održana i međunarodna novinarska prezentacija na kojoj je gotovo 500 novinara moglo upoznati sve kvalitete ovog minivana od kojeg Hyundai očekuju puno, kao nasljednika neuspješnog Matrixa.

Najznačajniji dizajnerski detalj, kojim se potvrđuje pripadnost europskom obiteljskom miljeu, jest šesterokutna prednja rešetka s Hyundaijevim logotipom, učvršćena s dva fara u obliku suze dijamantnog reza. Vozilo dužine 4100 mm dolazi s neuobičajeno velikim međuosovinskim razmakom za svoju klasu od 2615 mm i visinom krova od 1600 mm.

Te dimenzije, uz bolju opremljenost interijera, omogućavaju veću ponudu prostora u unutrašnjosti koja je karakteristična za vozila iz C-segmenta. Osim toga unutrašnjost je tako dizajnirana da pruža dodatni prostor za noge i glavu, veći prtljažni prostor i povećan broj pretinaca za odlaganje.

Novi ix20 na hrvatsko tržište stiže tijekom studenoga, a u ponudi su četiri motora koji ispunjavaju normu Euro 5, po dva benzinska i dizelska motora u rasponu snage od 77 do 125 KS. Svi motori su dostupni i u programu Blue Drive koji uključuje tehnologiju Idle Stop Go (ISG – pokretanje i zaustavljanje u slobodnom hodu).

Dva dizelaša obujma 1.4 litre snage 77, odnosno 90 KS, opremljena su najnovijom generacijom common-raila, čiji je maksimalni okretni moment od 220 Nm dostupan u rasponu od 1750 i 2350 “điri” kod slabijeg, a od 1750 i 2750/min kod motora veće snage. Tehnička unapređenja su omogućila smanjenje potrošnje goriva i emisiju ispušnih plinova na 4,3 l/100 km, odnosno 114 g/km.

Četiri motora

Benzinci su obujma 1.4, odnosno 1.6 litara snage 90, odnosno 125 KS s okretnim momentom od 137 Nm pri 4000 “điri”, odnosno 156 Nm pri 4200/min. Prosječna potrošnja obaju motora kreće se od 6,0 do 6,5 l/100 km uz emisiju ugljikova dioksida od 140 do 154 g/km.

Što se tiče mjenjača, oba dizelaša, kao i 1.6-litreni benzinac, dolaze s ručnim šeststupanjskim “šaltungom”, dok slabiji benzinac ima ručni mjenjač s pet brzina. Jači benzinac dolazi i u kombinaciji s četverostupanjskim automatskim mjenjačem.

Iako već tijekom sljedećeg mjeseca Hyundai ix20 stiže na hrvatsko tržište, cijena mu još nije definirana, ali se nagađa kako osnovni model neće stajati ispod 100.000 kuna.

iz dubrovnika zdravko juričko

Sigurnost

Aktivna i pasivna sigurnost kod modela ix20 je poboljšana tako da se svim putnicima pruža najveća razina zaštite. Svaki ix20 na europskim cestama imat će prednje i bočne zračne jastuke, te zračne zavjese u cijeloj dužini.

Za aktivnu sigurnost Hyundai nudi, uz obvezni ABS s raspodjelom kočione sile, i ESP (elektronički nadzor stabilnosti vozila) koji će, ovisno o tržištu, biti serijski dio opreme, kao i HAC za pomoć pri kretanju na uzbrdici.

Trostruko petogodišnje jamstvo

S modelom ix20 korejski proizvođač prvi put nudi trostruko petogodišnje jamstvo. To jamstvo uključuje petogodišnje jamstvo neograničene kilometraže, petogodišnje mobilno jamstvo i pet godina besplatnih preventivnih pregleda.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. listopad 2021 01:10