StoryEditor
Stiltest sd

Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet: šminker za manje zahtjevne avanture

Piše PSD.
14. svibnja 2014. - 12:54
Fiat 500L dobio je i svoju terensku verziju u inačici Trekking, koja doduše nije prava off-roaderska jer nema klasičan pogon 4x4. Međutim, izgledom i pogotovo elektronikom koja prebacuje snagu na kotač koji ima bolji kontakt s podlogom, te grubljim profilom guma Trekkingu je udahnut svojevrstan avanturistički imidž. Osim toga podnica je u odnosu na klasičnu varijantu modela 500L udaljena od tla dodatnih 15 milimetara, tako da 145 mm odignuta od tla omogućava povremene terenske izlete bez straha da ćete negdje zapeti.

Nedostatak pogona 4x4 na skliskim i rahlim podlogama kompenzira se sustavom Traction Plus koji se uključuje preko tipke na središnjem grebenu. Radi pri brzinama do 30 km/h, a nakon toga se uključuje automatski. Senzori koče kotač koji slabo ili nikako zahvaća podlogu i svu snagu i okretni moment automatski prebacuje na onaj koji ima bolji kontakt s podlogom, „glumeći“ na taj način blokadu prednjeg diferencijala.

Osim što mu je podnica udaljena od tla 14,5 centimetara, karoseriju Trekkinga krase ispupčeniji branici s metalnom zaštitom u off-road stilu, plastikom zaštićeni lukovi blatobrana i 17-coni aluminijski naplaci tako da njegov izgled nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Uz serijski grublje narezane cjelogodišnje gume M+S Fiatov terenac neće vas ostaviti u blatu. Trekking lakše podnosi vožnju po grbavom blatnjavom, zemljanom ili makadamskom putu od običnog modela 500L, ali mu je ipak najbolje na asfaltu gdje s lakoćom svladava neravnine na cesti.

Dizelaš bolji od benzinca

Testni model bio je opremljen 1.6-litrenim Multijet turbodizelskim agregatom snage 105 KS koju razvija pri 3750 „điri“. Ovaj dizelaš puno je elastičniji s okretnim momentom od 320 Nm pri 1750 „điri“ i bolje vuče od benzinca sa 95 KS, te je odlična mjera za automobil težak 1440 kilograma i visok 166 centimetara. Gotovo pa da impresionira svojom snagom i performansama.

Za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba mu ravnih 12 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 175 km/h. Treba istaknuti lakoću kojom ovaj turbodizelaš vuče Fiatovog terenca pri visokim brzinama, naročito na autocesti. Sve skupa je začinjeno niskom potrošnjom koja može biti i oko pet litara na 100 km.

Lijepo uređeno vozačko okruženje izgleda mladenački, ali u svakom slučaju 500L Trekking je u svemu obiteljski automobil čija je izrada na razini njemačkih automobila. To što se proizvodi u Srbiji ne treba vas nimalo zabrinjavati. Unutrašnjost otkriva visok talijanski smisao za dizajn, ali zadivljuje i praktičnost kroz brojne pretince, klizna stražnja sjedala i prtljažnik.

Stražnja klupa nudi dovoljno prostora čak i za dvometraše. Prednja sjedala, koliko god oku bila ugodna, pomalo su kratka i u zavojima tijelo „curi“ iz njih. Trekking se lijepo vozi, gotovo da se i ne naginje u zavojima ali ipak nije preporučljivo juriti kroz njih.

Model 500L Trekking izgledom je daleko od simpatičnog i karizmatičnog modela 500, a na mali gradski automobil tek donekle podsjeća prednjim dijelom. 500L je u odnosu na obični Fiat 500 ogroman, gotovo velik kao neki kompaktni monovolumen. Cijena Fiata 500L Trekking nije baš ni mala, jer testni model košta 20.865 eura, a uz malo dodatne opreme penje se na 21.085 eura.

Zdravko Juričko
foto: Jadran Babić / Cropix

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V
Obujam: 1598 ccm
Snaga: 105 KS pri 3750/min
Okretni moment: 320 Nm pri 1750/min
Mjenjač: ručni, 6 brzina
Dimenzije: 4150 mm x 1780 mm x 1660 mm
Međuosovinski razmak: 2610 mm
Ubrzanje: 12,0 s
Najveća brzina: 175 km/h
Potrošnja: 6,7 l/100 km
Prtljažnik: 343/400/1310 l
Cijena: 21.090 eura
HVALIMO: robusnost, motor, prostranost, preglednost
KUDIMO: prednja sjedala
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. travanj 2021 21:41