StoryEditor

Citroën C4 1.6 e-HDI Exclusive: kvaliteta s francuskim šarmom

Piše PSD.
18. siječnja 2011. - 12:34

Citroën C4 u svom drugom generacijskom izdanju puno je konzervativniji od prethodnika, ali je zato puno robusniji i čvršći. Pritom se nije puno eksperimentiralo, niti naginjalo sportskim afinitetima, nego su Francuzi promijenili filozofiju i kompaktni model usmjerili na obiteljske potrebe. Kao najbolji primjer te orijentacije je peterovratni model, koji će biti jedina inačica, s obzirom da je trovratna izvedba namijenjena eksluzivnom DS modelu.

Novi C4 napravljen je na platformi Peugeota 308 s tim da mu se karoserija izdužila za pet centimetara u odnosu na stari model, te dva centimetra raširila. S dužinom od 4,33 metra novi C4 postao je jedan od najdužih u segmentu, a profitirao je i prtljažnik čiji je obujam narastao na raskošnih 408 litara. Zahvaljujući povećanju dimenzija i ponuda prostora u unutrašnjosti je izdašnija nego kod prethodnika.

Dizajn karakterizira masivna maska hladnjaka s ‘double chevronom’ i izduženim svjetlima koje ne krase trendovske svjetleće diode. Unutrašnjost je najjači adut novog C4, jer je napravljena vrlo precizno i od kvalitetnih materijala što nismo navikli kod francuskih automobila. Instrument ploča je izuzetno pregledna, dok je veliki broj pretinaca nalik nekom monovolumenu.

Sjajan dojam ostavlja i vrlo kvalitetna armatura, tako da je opći dojam još bolji, pri čemu bi mogli kazati kako se interijer približio prestižnijem i većem modelu C5. Testni model bio je opremljen 1.6-litreni e-HDi turbodizelašem snage 112 KS sa serijski ugrađenim sustavom Start&Stop i automatskim mjenjačem sa šest brzina. Pritom treba naglasiti tromu automatiku koja pri svakoj izmjeni stupnja prijenosa prvo uspori i zategne, a potom katapultira automobil.

Bez Start&Stop sustava C4 s turbodizelašem od 112 KS jeftiniji je barem 3000 eura, a s obzirom na uštedu od tek 0,3 litre na 100 km nije primjereno bacati novac u ‘bunar’. Osim toga Start&Stop sustav je tako napravljen da se motor na semaforu gasi prije nego ste i pomislili da trebate stisnuti kočnicu. Međutim, pali se u djeliću sekunde što je dobra stvar, ali najbolje od svega je što se sustav može isključiti i ne koristiti.

Turbodizelaš od 112 KS s okretnim momentom od 270 Nm pri 1750 ‘điri’ vrlo je štedljiv, ali bez obzira na sve, na testu nismo mogli proći ispod 7 litara na 100 kilometara. S ovim agregatom novi C4 ubrzava do ‘stotke’ za 11,2 sekunde, te postiže maksimalnu brzinu od 190 km/h.

Iako platforma nije promijenjenja novi C4 se sasvim lijepo vozi, te s lakoćom savladava zavoje. Francuzi pri izradi C4 nisu škrtarili s opremom, jer već osnovni paket Attraction nudi sve potrebno za ugodnu vožnju, od klime, daljinskog zaključavanja, električnih podizača stakala...

Međutim, paket Exclusive sadrži čitavo bogatstvo opreme, od automatske klime, niza zračnih jastuka i zavjesa, ABS-a, ESP-a, putnog računala... Tako opremljen s 1.6-litrenim HDi agregatom košta 20.190 eura. Međutim, uz još dosta dodatne opreme (panoramski krov, metalik boja, 17-colni aulu naplaci, paket senzora za mrtvi kut, navigacija...) cijena skače na već visokih 24.150 eura.

zdravko juričko
snimio: joško šupić / cropix

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, common-rail, 16V
Obujam: 1560 ccm
Snaga: 112 KS pri 3600/min
Okretni moment: 270 Nm pri 1750/min
Mjenjač: automatizirani, 6 brzina
Dimenzije: 4329 x 1789 x 1489 mm
Ubrzanje: 11,2 s
Najveća brzina: 190 km/h
Potrošnja: 3,8/4,2/4,7 l/100 km
Prtljažnik: 408/1183 l
Cijena: 24.150 eura

#CITROËNC4

Izdvojeno

02. lipanj 2020 20:41