StoryEditor
Stil‘DANI TEHNIČKE ISPRAVNOSTI VOZILA’

Automobili su tehnički sve neispravniji i stariji

Piše PSD.
24. veljače 2015. - 12:30
Od 13.668 osobnih automobila čiji su vlasnici sudjelovali u akciji “Dani tehničke ispravnosti vozila 2014.”, kod njih 5283 utvrđena je tehnička neispravnost, odnosno 38,2 posto vozila nije bilo tehnički ispravno. To je rezultat tradicionalne besplatne, edukativne i sigurnosno-preventivne akcije koju je objavio Hrvatski autoklub, u čijoj su provedbi, uz HAK, još sudjelovali Centar za vozila Hrvatske i stanice za tehnički pregled vozila, a pod pokroviteljstvom Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa.

Preventivno-sigurnosni karakter akcije

Akcija je provedena od 24. do 29. studenog 2014. godine u svih 159 stanica za redovni tehnički pregled vozila na cijelom teritoriju Republike Hrvatske, isključivo s preventivno-sigurnosnim karakterom, te je bila dragovoljna i besplatna za vozače. Raduje činjenica da je ovoj edukativnoj i sigurnosno-preventivnoj akciji temeljenoj na poticanju vozača na sudjelovanje u prometu s tehnički ispravnim vozilima, odnosno izbjegavanju prometnih nesreća uvjetovanih tehničkom neispravnošću automobila, sudjelovalo 19,9 posto više vlasnika vozila nego 2013. godine. U Hrvatskom autoklubu utvrdili su kako su rezultati posljednje akcije o tehničkoj ispravnosti vozila slični akcijama održanim prošlih godina, te je i dalje zamjetno da stanje tehničke ispravnosti voznog parka u Hrvatskoj nije na osobito visokoj razini.

Velika razlika u prosječnom postotnom iznosu tehnički neispravnih vozila utvrđenih na redovitim tehničkim pregledima od 21,6% (koliko ih je bilo u prvih 10 mjeseci 2014.), u odnosu na 38,2% utvrđenih tijekom besplatne akcije, proizlazi iz starosne strukture pretežno starijih vozila koja su većinom pristupila akciji.

Najstarije auto iz 1959.

No, ovo je sasvim jasno i dovoljno upozorenje da na našim cestama ima mnogo automobila koja imaju problema s tehničkom ispravnošću. U Hrvatskom autoklubu vjeruju kako su vlasnici vozila koji su iskoristili mogućnost besplatnog tehničkog pregleda u sklopu akcije poduzeli i aktivnosti za uklanjanje utvrđene tehničke neispravnosti, što je izravan doprinos povećanju sigurnosti prometa na našim cestama.

U Hrvatskom autoklubu ističu kako su akciji pristupala i vozila proizvedena 2014., njih ukupno 33, dok je najstarije vozilo koje je sudjelovalo u akciji iz 1959. godine. Kao i prethodnih godina, najviše je vozila s utvrđenom tehničkom neispravnošću u akciji bilo staro između 12 i 14 godina, što znači da im je godina proizvodnje između 2000. i 2002. Kod većine vozila koja su sudjelovala u akciji, a starija su od pet godina te im je istekao garantni rok, utvrđeno je više različitih grešaka.

Prosječna starost voznog parka naše zemlje za osobne se automobile povećava i iznosi više od 12 godina, a prosječna je starost svih vozila veća od 13 godina. Također, u Hrvatskoj raste uvoz upravo automobila tih godišta, te su rezultati ove akcije jasan signal vlasnicima da nije dovoljno samo posjedovati automobil, nego ga treba redovito održavati u servisima.

zdravko juričko

Pružanje savjeta vozačima

Težište u akciji bilo je na pružanju savjeta vozačima glede uklanjanja eventualno utvrđenih nedostataka na vozilu, a provodila se kao i tijekom proteklih godina, u razdoblju koje prethodi zimskim uvjetima na cesti. I ovaj je put za prvih 10.000 vozača koji su sudjelovali u akciji osiguran dar – trolitarsko pakiranje tekućine za pranje vjetrobranskog stakla vozila prilagođeno uporabi u zimskim uvjetima te strugač za led, čime se potiče veća sigurnost cestovnog prometa. U sklopu akcije preko stanica za tehnički pregled vozila, autoklubova te policijskih uprava i postaja podijeljeno je 25.000 informativnih brošura o akciji, a vozače su na sudjelovanje pozivali i plakati kojima je akcija najavljena.


Greške na kočnicama i svjetlima

U sklopu M1 kategorije vozila, odnosno kod osobnih vozila, dominantne skupine grešaka ili tehničke neispravnosti bile su one uređaja za kočenje (2177 vozila), uređaja za osvjetljavanje (1920 vozila), ovjesa i kotača (1206 auta), motora (856 vozila), uređaja za upravljanje (709 vozila) i ispušnog sustava (EKO test) na 559 vozila. Sve ove dominantne kategorije grešaka zabrinjavaju jer su to sklopovi koji su ključni za sigurnost vozila, odnosno vozača, putnika, ali i ostalih sudionika u prometu koji bi mogli biti kolateralne žrtve manjkavog održavanja automobila.


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. listopad 2022 05:30