Ništa se nije promijenilo po pitanju zvuka ni prije dvije godine kada su Talijani dvocilindrični V motor zamijenili četverocilindričnim iste konfiguracije i suvereno zasjeli na tron ekstremnih nakeda. Tuono V4 R u 2014. ulazi s vrlo zanimljivim paketom nadogradnje koji osim što unaprjeđuje performanse, gromoviti motor čini pogodnijim i za svakodnevnu upotrebu.
Osim udobnijeg sjedala, za 1,5 litara povećan je kapacitet spremnika goriva (sada 18,5 l) koji je ujedno i bolje profiliran u zoni kontakta s nogama. Novost je i prednja Sachsova vilica s odvojenim regulacijama predopterećenja i kompresije, pogodnija za cestovnu upotrebu. No, sve te intervencije nisu nimalo ublažile sportski karakter motora.
Zahvaljujući dužim usisnim lijevcima, doradama na distribuciji, povećanjem inercije zamašnjaka i skraćivanjem prva tri stupnja prijenosa, V4 motor postao je darežljiviji na nižim okretajima, ali istodobno povećana je i ukupna snaga. Sada razvija 3 konja više, ukupno okruglih 170 na 11.500 okretaja, dok se 111,5 Nm okretnog momenta javlja na 9500 “điri”.
![]() |
Vozač može birati između tri stupnja intervencije elektronike koja djeluje na kočioni sustav obogaćen novim monoblok radijalnim kliještima s potpisom Bremba. Uz poneke sitne dorade na ciklistici, ali i na pozicija za upravljačem, Tuono je postao još ugodniji i poslušniji, ali čim to vozač poželi, i ekstremniji. Voznim osobinama i performansama dostojan je suparnik čistokrvnih oklopljenih sportiva. Cijena ovog modela je 122.353 kune.
Tehnički podaciMotor: V4 s kutom od 65 stupnjeva između cilindara, 4 ventila po cilindruObujam: 999 ccm Snaga: 170 KS pri 11.500 o/min Okretni moment: 111,5 Nm pri 9500 o/min Mjenjač: šest brzina Gume: sprijeda 120/70 ZR 17, straga 190/55 ZR 17 Kočnice: sprijeda dvostruki diskovi promjera 320 mm i monoblok radijalna kliješta s 4 klipa, straga disk promjera 220 mm i čeljust s dva klipa, ABS, kontrola proklizavanja i dizanja Međuosovinski razmak: 1445 mm Spremnik goriva: 18,5 l Cijena: 122.353 kn |
Sigurniji i bržiProdaja novog Tuona počela je i u Hrvatskoj, a u ponudi je samo jedna verzija serijski opremljena kompletnim elektroničkim paketom. Za iznos od 122.353 kune kupcima je ponuđena tek mogućnost izbora između crne ili bijele izvedbe. Elektronika u izvedbi Aprilije pruža još više zabave i bolje performanse na stazi, dok je istodobno postao udobniji i sigurniji za svakodnevnu upotrebu na cesti. |