StoryEditor
StilMOTOSVIJET

Aprilia Tuono V4 R ABS: gromoviti ekstremni naked

Piše PSD.
8. siječnja 2014. - 20:29
Nomen est omen”, rekli bi stari Latini. Uzrečica koja posebice vrijedi kada je u pitanju Tuono (na Talijanskom grom) jer moćan zvuk njegovih ispušnih cijevi urezuje se u pamćenje i neodoljivo podsjeća upravo na tutnjavu gromova.

Ništa se nije promijenilo po pitanju zvuka ni prije dvije godine kada su Talijani dvocilindrični V motor zamijenili četverocilindričnim iste konfiguracije i suvereno zasjeli na tron ekstremnih nakeda. Tuono V4 R u 2014. ulazi s vrlo zanimljivim paketom nadogradnje koji osim što unaprjeđuje performanse, gromoviti motor čini pogodnijim i za svakodnevnu upotrebu.

Osim udobnijeg sjedala, za 1,5 litara povećan je kapacitet spremnika goriva (sada 18,5 l) koji je ujedno i bolje profiliran u zoni kontakta s nogama. Novost je i prednja Sachsova vilica s odvojenim regulacijama predopterećenja i kompresije, pogodnija za cestovnu upotrebu. No, sve te intervencije nisu nimalo ublažile sportski karakter motora.

Zahvaljujući dužim usisnim lijevcima, doradama na distribuciji, povećanjem inercije zamašnjaka i skraćivanjem prva tri stupnja prijenosa, V4 motor postao je darežljiviji na nižim okretajima, ali istodobno povećana je i ukupna snaga. Sada razvija 3 konja više, ukupno okruglih 170 na 11.500 okretaja, dok se 111,5 Nm okretnog momenta javlja na 9500 “điri”.
Kontrola nad silnom konjicom povjerena je elektronici. Posljednja evolucija APRC (Aprilia Performance Ride Control) već predstavljena na supersportskom RSV4, danas je najbolje što se nudi na dva kotača. Cijeli paket ujedno je prilagođen specifičnostima Tuona s novom logikom rada za sustav kontrole proklizavanja i podizanja na stražnji kotač. Novost je i posljednja generacija ABS sustava koji je ujedno postao i serijska oprema.

Vozač može birati između tri stupnja intervencije elektronike koja djeluje na kočioni sustav obogaćen novim monoblok radijalnim kliještima s potpisom Bremba. Uz poneke sitne dorade na ciklistici, ali i na pozicija za upravljačem, Tuono je postao još ugodniji i poslušniji, ali čim to vozač poželi, i ekstremniji. Voznim osobinama i performansama dostojan je suparnik čistokrvnih oklopljenih sportiva. Cijena ovog modela je 122.353 kune.

Marijan Projić

Tehnički podaci

Motor: V4 s kutom od 65 stupnjeva između cilindara, 4 ventila po cilindru
Obujam: 999 ccm
Snaga: 170 KS pri 11.500 o/min
Okretni moment: 111,5 Nm pri 9500 o/min
Mjenjač: šest brzina
Gume: sprijeda 120/70 ZR 17, straga 190/55 ZR 17
Kočnice: sprijeda dvostruki diskovi promjera 320 mm i monoblok radijalna kliješta s 4 klipa, straga disk promjera 220 mm i čeljust s dva klipa, ABS, kontrola proklizavanja i dizanja
Međuosovinski razmak: 1445 mm
Spremnik goriva: 18,5 l
Cijena: 122.353 kn

Sigurniji i brži

Prodaja novog Tuona počela je i u Hrvatskoj, a u ponudi je samo jedna verzija serijski opremljena kompletnim elektroničkim paketom. Za iznos od 122.353 kune kupcima je ponuđena tek mogućnost izbora između crne ili bijele izvedbe. Elektronika u izvedbi Aprilije pruža još više zabave i bolje performanse na stazi, dok je istodobno postao udobniji i sigurniji za svakodnevnu upotrebu na cesti.
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. kolovoz 2022 13:10