StoryEditor
ReflektorOD 11. DO 22. SVIBNJA NA AZURNOJ OBALI ODRŽAVA SE 64. IZDANJE NAJVEĆEG FILMSKOG FESTIVALA NA SVIJETU

ZVJEZDANA CROISETTA Cannes All Stars

Piše PSD.
28. travnja 2011. - 14:01

Ovogodišnji plakat festivala krasi glumica Faye Dunaway
snimljena 1970. godine
Selektori nadolazećega, 64. po redu canneskog festivala morali su pogledati čak 1715 prijavljenih filmova da bi se odlučili za njih 38, po 19 u glavnoj konkurenciji i programu “Izvjestan pogled“. Impresivna brojka, veća i od one iz 2010. godine (1665 prijavljenih naslova), nanovo potvrđuje veličinu Cannesa u odnosu na ostale jake filmske festivale A kategorije.

Autori teške kategorije

U tom kontekstu nije neobično što je Terrence Malick za premijeru dugo očekivanog “Drva života“ s Bradom Pittom odabrao upravo Cannes, iako su ga priželjkivali i Mostra i Berlin. A kad smo kod brojki, spomenimo još jedan rekord u povijesti festivala: četiri redateljice našle su se u glavnoj konkurenciji.

Emily “Baby Doll uzvraća udarac“ Browning zvijezda je trilerizirane inačice “Uspavane ljepotice“ u režiji Julije Leigh. Lynne Ramsey prikazat će dramu “We Need To Talk About Kevin“, s temom srednjoškolskog masakra, u kojoj je okupila Tildu Swinton i Johna C. Reillyja. Francuska glumica Maiwenn Le Besco, poznata po ulozi u hororu “Krvava romansa“, stala je iza kamere filma “Polisse“, a Japanka Naomi Kawase, u Cannesu 2007. hvaljena na račun “Ožalošćene šume“, predstavlja “Hanezu no tsuki“. Iz Japana dolazi i Takashi Miike koji se u “Hara-Kiri: Smrt samuraja“ ponovno bavi samurajskim temama nakon “13 ubojica“, no ovaj će put mačevi raditi o glavama publike u 3D-u.

Brad Pitt u dogoočekivanom filmu ‘Drvo života’ T. Malicka
Dva talijanska autora također predstavljaju recentna ostvarenja. Paolo Sorrentino u prvom američkom filmu “This Must Be the Place“ režira sveprisutna Seana Penna (glumi i u “Drvu života“) u ulozi transvestitskog rokera koji kreće u potragu za odbjeglim nacističkim zločincem krivim za smrt njegova oca, a canneski miljenik Nanni Moretti, osvajač Zlatne palme za “Sinovu sobu“, donosi satiru “Imamo Papu“ o odnosu netom izabrana Svetog Oca i njegova terapeuta. Religijom se bavi i “Pater“ Allaina Cavalera, dok je osvetom gonjen i plastični kirurg Antonio Banderas koji traži odgovorne za silovanje kćerke u filmu “Koža u kojoj živim“, njegovoj novoj suradnji s Pedrom Almodovarom nakon preduge 20-godišnje pauze (“Veži me“, 1991.). Almodovar predvodi špalir redateljskih teškokategornika, inače canneskih “kućnih autora“, koji će opet (pro)šetati sunčanom Croisettom.

Glamur najvišeg reda

Nakon što je sablaznio Cannes 2009. s “Antikristom“, Lars von Trier spreman je na nove šokove: misterioznu “Melankoliju“ opisuje kao “prelijepi film o smaku svijeta“ u kojem glume Kirsten Dunst i Charlotte Gainsbourg. Jean-Pierre i Luc Dardenne (“Dijete“) vraćaju se, pak, klasičnoj temi roditeljstva u drami “Dječak s biciklom“ sa Cecile de France.

U konkurenciji su se našli i novi filmovi Finca Akija Kaurismakija (“Le Havre“), Danca Nicolasa Winding Refna (“Drive“), Turčina Nurija Bilgea Ceylana (“Bilo jednom u Anatoliji“), Rumunja Radua Mihaleanua (“La source des femmes“)... Zapravo, konkurencija je (i) ove godine toliko zvučna da su se pobočnim programom “Un Certain Regard“ morali zadovoljiti takve face i canneski favoriti kao što su Gus van Sant (“Restless“), Kim Ki-duk (“Ariang“), Bruno Dumont (“Hors Satan“), Gerard Naranja (“Miss Bala“) ili Eric Khoo (“Tatsumi“). A čak ni tu nije uspio uletjeti jedan Woody Allen. S plejadom zvijezda, uključujući Carlu Bruni, Woodyjev film “Ponoć u Parizu“ svečano će otvoriti festival, uzbuditi paparazze i najaviti 12 dana celuloidnog Mediterana koji će umjetnički vrijedne filmove stopiti s glamurom najvišeg reda i “vice versa“.

Kirste Dunst u ‘Melancholiji’
Tako Cannes funkcionira. Ilustrira to “Drvo života“, spoj art drame čuvenog sineasta s hollywoodskom megazvijezdom, odnosno ovogodišnji plakat festivala kojeg krasi Faye Dunaway. Izvrsna fotografija Jerryja Schatzberga snimljena 1970. godine evocira kinematografiju u klasičnom c/b smislu, a glumičine savršene noge tu su da najave paradu suknjica. Ako su “ženske noge kompasi koji okružuju svijet nudeći mu ravnotežu i harmoniju“ (Truffaut), planet Cannes bit će savršeno “izbalansiran“ kad na crveni tepih zakorače nogice Pittove pratnje Angeline Jolie ili članice žirija Ume Thurman.

MARKO NJEGIĆ

Gibson, Sarkozy i Depp

Osim “Midnight in Paris“, izvan konkurencije bit će prikazan novi projekt redateljice Jodie Foster s Melom Gibsonom ispred kamere, komedija “Beaver“, potencijalno kontroverzni biografski film o Sarkozyju “The Conquest“ i četvrti “Pirati s Kariba“.

Raznolikost festivala

Iako u natjecateljskom dijelu nema Južne Amerike, glavni tajnik festivala Thierry Fremaux ističe “veliku zemljopisnu, generacijsku, stilsku i produkcijsku raznolikost festivala”.

Zvjezdani žiri

Čast da predsjednikuje canneskim žirijem ove godine dopala je Roberta de Nira. Dvostrukom oskarovcu asistirat će, pak, Jude Law, Uma Thurman, Olivier Assayas, Johnny To...

Film iznenađenja

Šuška se da bi kao “film iznenađenja“ u konkurenciju mogao uletjeti barem jedan od ova tri naslova: “Elena“ Andreija Zvyagintseva, “Alps“ Yorgosa Lanthimosa ili “Prey“ Brillantea Mendoze koji je nešto slično nedavno postigao s “Lolom“.

Izdvojeno

29. svibanj 2020 19:34