ReflektorPet ideja

Sezona im je prošla, ali i sušene će poslužiti: obogatite prehranu malim plodovima koje ćete naći u svakoj trgovini, donosimo prijedloge jela s kojima se ‘ljube‘

Piše J. V.
10. siječanj 2020. - 23:59
Shutterstock
rgx time: 1.6927719116211E-5

Fast food nije ono što vas čini tromima i boležljivima, krivac nije ni čokoladica koju ste pojeli u autu na putu na posao. Sendviči i premalo hrane "na žlicu", jabuka na dan kao pokušaj donošenja zdravijih odluka kad je u pitanju prehrana, svaki dan isto. U tome se, vjerovali ili ne, kriju prave zamke. 

Jednolična prehrana s uvijek istim namirnicama ono je što bi moglo narušavati ljudsko zdravlje u puno većoj mjeri od ponekog "izleta" u restoran brze hrane ili uživanja u slatkom obroku. 

A ako se i vaši odlasci u kupovinu svode na to da se kući vratite s uvijek istim namirnicama, a obroke planirate po sistemu ponedjeljkom varivo, utorkom piletina i krumpir, možda je vrijeme da uvedete u prehranu i neke nove namirnice.

Uostalom, na početku smo godine. Neka 2020. bude ona u kojoj ćete jesti kvalitetnije i raznovrsnije.

Trgovine vrve raznim vrstama suhoga voća, među kojima možda najveće boljitke na zdravlje donose brusnice. Iako im je sezona prošla, naći ćete ih u suhom obliku, a odličan su izvor vitamina C i D, piše BBC Good Food.

Osim toga, svojim se specifičnim okusom odlično slažu i sa slatkim i slanim jelima, dobar su prilog salatama i zobenim pahuljicama.

1. Zalogaji s jabukom

Jabuku izrežite na ploške i premažite slojem maslaca od kikirikija ili nekog drugog oraščića, pospite brusnicama. Ovaj brzi obrok odlična je kombinacija proteina i ugljikohidrata, pa će vas dulje držati sitima nego što biste bili u slučaju da pojedete "samo" jabuku. K tome je i raznovrsno, u 2020. težite obogatiti vaš tanjur sa što više svježih namirnica u raznim bojama.

2. Keksići od zobenih pahuljica

Vrlo su brzo gotovi i praktični za ponijeti na posao. Izmiješajte sitne zobene pahuljice, jednu zgnječenu bananu, šaku orašastih plodova i brusnica s malo mlijeka i praška za pecivo - pecite desetak minuta i pustite da se ohlade. Čuvajte ih u staklenim posudama.

3. Pečenje

Brusnice se slažu čak i s pečenom piletinom. Recept za ovu mediteransku poslasticu s ružmarinom pronađite ovdje, a ne mora nužno u pitanju biti piletina.

4. Quinoa s dodacima

Slatke brusnice mogu "podignuti" okus najzdravije (pseudo)žitarice koja postoji. Quinou mnogi smatraju gorkom ili pak nedovoljno ukusnom, no uz dodatak piletine, brusnica i oraha, dobit ćete nutritivno bogatu energetsku bombu. Možete s dodacima eksperimentirati, a evo i jedan savjet za one koji nisu najveći ljubitelji - quinou (kvinoju) kuhajte u temeljcu.

5. Salata

I ovdje možete eksperimentirati po želji. Za bazu odaberite zelenu salatu, matovilac ili rikolu, začinite zelenilo jabučnim octom i maslinovim uljem. Dodajte šaku brusnica i oraha, malo naribane mrkve ili komadiće jabuke. Na kraju narežite feta sir i poslužite.

#BRUSNICE#SUšENE BRUSNICE