ReflektorVrijeme za obrok

Događa nam se svaki dan, a zdravlje ne ‘prašta‘: ako se žalite na probavu, bol u stomaku i lako debljanje, možda biste trebali prestati raditi ovu grešku

Piše J. V.
10. siječanj 2020. - 16:52
Shutterstock

Ljudsko tijelo pravilno je tempiran i uštiman stroj. Treba mu gorivo (hrana) i dovoljna količina sna, ali pod jednim uvjetom. Koliko puta ste čitali o poremećajima u bioritmu koji nastaju uslijed "nepoštivanja" potrebne količine sna i vremena lijeganja i ustajanja?

Isto kao što to rezultira umorom, tijelo se može pobuniti i zbog preskakanja obroka.

Što se uopće događa u tijelu kad se to dogodi? Mnogima i na dnevnoj bazi, budući da nas poslovi i zadaci koje trebamo izvršiti tijekom dana mogu do te mjere zaokupiti da zaboravimo na prijeko potrebni zalogaj. Preskakanje obroka realnost je ne samo zaposlenih, već i onih koji jednostavno o prehrani ne razmišljaju ili su se odlučili na najpopularniju "dijetu" od svih - izgladnjivanje.

Preskakanje doručka također je moderno među spavalicama, unatoč svim upozorenjima nutrucionista kako se radi o najvažnijem obroku u danu. No za većinu ljudi, preskakanje obroka apsolutno može imati negativne posljedice na mozaik i tijelo, piše Self.

Ne samo da može utjecati na oscilacije u težini, može potencijalno izazvati probleme sa srcem i uzrokovati dijabetes. Naravno, ako se radi o uobičajenoj praksi.

Pada šećer, pada energija

Stručnjaci su gotovo jednoglasni u stavu da preskakanje obroka ne bi preporučili pacijentima. 

"Redovito konzumiranje hrane tijekom dana može spriječiti pad energije i držati vas budnima i fokusiranima", tumači dijetetičarka Brigitte Zeitlin. Naravno da se "sistem" neće ugasiti ako to ne napravite, ali vaše će tijelo definitivno reagirati na nedostatak hrane, dodaje.

Najprije, osjetit ćete to u padu šećera.

"Glavno gorivo koje mozak koristi je šećer glukoza, koju dobivamo iz hrane bogate ugljikohidratima", kaže profesorica na odsjeku za nutricionizam na Harvardu, Rachele Pojednic. Složeni ugljikohidrati, poput voća, povrća i cjelovitih žitarica najbolji su odabir jer održavaju razinu šećera u krvi stabilnom.

Kad preskočite obrok, tijelu nedostaje glukoze - pada razina šećera u krvi. Zbog toga se možete osjećati tromo i teško, a mnogi imaju problema i s koncentracijom. Još neki od simptoma su tremor, znojenje, napetost.

Osjećaj gladi može vas kompletno obuzeti.

"Potreba za hranom u tim trenucima postaje najvažnija. Tijelo vam šalje signale da je vrijeme za obrok koje ne možete izignorirati", kaže nutricionistkinja Lauren Harris-Pincus. Dok tijelo vapi za energijom, nemoguće je biti produktivan na poslu, socijalizirati se i pravilno funkcionirati u društvu.

Pogrešni izbori su izgledniji

Ako određeni period dana niste konzumirali baš ništa, preskočili ste, primjerice, ručak, to bi moglo utjecati i na odluke koje ćete kasnije donijeti. Umjesto zdravog, isplaniranog obroka, mogli biste posegnuti za brzom hranom i - prejesti se.

"Kad su ljudi jako gladni, traže ugljikohidrate i slatkiše jer je upravo to hrana koja brzinski podiže razinu energije", kaže Harris Pincus.

problem je što je ta "injekcija" tek privremena, a jako brzo dolazi i do ponovnog pada. Začarani je to i opasan krug izgladnjivanja i prejedanja, a ne pati samo probavni sustav, već i cijelo tijelo. Isto tako, ovi kontrasti mogli bi utjecati i na kilažu, mogli biste se početi i debljati. Pa čak i dok gladujete.

#PRESKAKANJE OBROKA#PAD šEćERA