Kako sačuvati od zaborava bogatu baštinu te je ostaviti u naslijeđe novim generacijama - jedan je od ciljeva projekta REVIVAL, kojeg provodi Javna ustanova RERA Splitsko-dalmatinske županije.
Radi se o prekograničnoj suradnji gdje Hrvati zajedno sa Talijanima, pronalaze rješenja koja će pridonijeti valorizaciji izgubljenog nasljeđa 20. stoljeća.
- Aktivnostima projekta REVIVAL nastojimo skrenuti pažnju lokalne zajednice te potencijalnih investitora na izgubljeno naslijeđe i traženje kreativnih rješenja za njihovu revitalizaciju. U talijanskim i hrvatskih gradovima uključenima u projekt REVIVAL, postoje mnoga napuštena područja, kao i zgrade od ljetnih kampova, škola, baraka, vojnih utvrda, te industrijskih kompleksa koji predstavljaju gotovo potpuno zaboravljeno nasljeđe, a koje želimo nanovo otkriti, revitalizirati i iskoristiti - doznajemo iz RERA-e, kao i prve akcije, odnosno što se do sada napravilo:
- U sklopu projekta, prema smjernicama Sveučilišta u Zadru izrađen je „Digitalni dokumentacijski centar izgubljene baštine”, a u planu je i organizacija događanja na području zapuštene baštine i promocija storytelling koncepta. Sve u cilju skretanja pozornosti lokalnih vlasti, kreativnih pojedinaca i privatnih investitora na potencijal zapuštene baštine te na činjenicu da se revitalizacijom zapuštenih područja te uvođenjem novih oblika turističke ponude kroz digitalizaciju i storytelling koncept može doprinijeti održivom i uravnoteženom razvoju turizma i gospodarstva u cjelini.
Kazuju nam sugovornici kako će se projektnim aktivnostima ukazati na digitalizaciju i storytelling koncept kao izvrsne alate za razvijanje dodatne vrijednosti turističke ponude. Također, unutar projekta se razvija nova turistička ponuda i to kroz razvoj jedinstvene prekogranična rute izgubljene baštine svih projektnih partnera.
Pa su već i mnogi turistički vodiči „prigrlili” ovaj način prezentacija naše povijesti, prošli edukaciju stručnih „naratora”, te sada svoje ture s gostima provode u „pričanju priča” o našoj bogatoj povijesti, i sami kroz ulogu povijesnog lika kojeg predstavljaju, stvaraju dodatni, novi sadržaj.
- JU RERA SD je kroz projektne aktivnosti napravila popis od deset područja kao primjera zapuštene baštine koje su uvrštene u digitalni dokumentacijski centar što je vidljivo i na linku https://www.projectrevival.eu/en. Kao pilot područje na kojem se provode prethodno navedene aktivnosti i koje će biti dijelom prekogranične rute, su Kaštela i „Poljoprivredna Zadruga Kaštela COOP” – kazuju nam dalje iz projektnog tima, pa ističu:
- Naime, upravo se ovdje može izvrsno primijeniti storytelling koncept, odnosno „Priča o Junaku - Kaštelanskom Crljenku”. Svi znamo kako je prije puna dva desetljeća utvrđeno kako je autohtona loza kaštelanski Crljenak predak kalifornijski svjetski poznatom Zinfandelu, pa se zdušno radi na promociji te nevjerojatne priče. U planu su razne aktivnosti koje će promovirati Crljenak kao vrijedan i zasigurno nedovoljno iskorišten resurs našeg područja.
A djelić tih aktivnosti, gdje bi Crljenak postao pravi kaštelanski brand, vinova loza i vino koje je othranilo generacije i generacije Kaštelana su: održavanje Sajma, pa organizacija kulturnih događanja, izrade brošura, snimanje kratkih promotivnih video zapisa, promotivne aktivnosti na društvenim mrežama i slično... kao i formiranje Kreativne ulice kaštelanskog Crljenka.
- Nažalost, godina pandemije pomrsila nam je neke planove, pa smo veći dio aktivnosti prebacili u on-line format zbog epidemiološke situacije. Održan je webinar i panel rasprava između predstavnika znanstveno-obrazovnog, javnog te privatnog turističkog sektora na kojem se došlo do zaključka kako su digitalizacija i storytelling koncept prepoznati kao potencijali za razvoj baštine – rezimiraju nam iz RERA-e, zadovoljni što su i ovim projektom uspjeli u realizaciji očuvanja naše baštine, našeg bogastva!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....