StoryEditorOCM
Promo arhiv7. GOSPODARSKI FORUM

Hrana - ključ privlačenja turista

17. svibnja 2018. - 11:20

Kaštela su jučer bila domaćin sedmog Gospodarskog foruma Splitsko-dalmatinske županije, a glavna teme bile su kreativne i kulturne industrije, ekonomija doživljaja te turizam posebnih interesa.
– Turizam je doživljaj i emocija, a ljudi se na svojim putovanjima vežu uz osnovne emocije i zato ne trebamo biti prekomplicirani, težiti nekim složenim stvarima. Samo trebamo našu baštinu i bogatstvo prezentirati na najbolji mogući, gostu razumljiv način – kazao je Tonći Glavina, državni tajnik u Ministarstvu turizma.
U ime organizatora, Jozo Sarač, v.d. direktora županijske Javne ustanove "Rera SD", poručio je kako kreativne industrije u Hrvatskoj čine četiri posto BDP-a, zapošljavaju 124.000 ljudi i ostvaruju 6,3 milijarde kuna prihoda.
– Tim brojkama možemo biti zadovoljni, ali ne možemo biti zadovoljni time što se 90 posto toga ostvaruje u Zagrebu i okolici. Smatram da i mi imamo puno toga za ponuditi u tom brzorastućem sektoru, posebno u proizvodnji hrane. Gradonačelnik Kaštela svesrdno nam je pružio ruku u projektu BACAR, koji je donio 134 milijuna eura, a od toga će se više od 300.000 eura uložiti u aktivnosti na našem području, u Kaštelima – izjavio je Sarač.
Kaštelanska gradska uprava je preko projekta BACAR, koji je ostvaren u suradnji s "Rerom SD", dobila novac za Centar za razvoj klastera, koji će biti smješten u prostorijama bivše Kemijske škole.
– Kad se ti prostori opreme, dogodit će se nova zapošljavanja preko programa kreativnih radionica. Nama je cilj što više promovirati i brendirati hvalevrijedne projekte s područja Kaštela, kao što je dugogodišnje brendiranje crljenka kaštelanskog, a sada smo se posebno posvetili priči o Miljenku i Dobrili, koju također predstavljamo kroz kreativne radionice. Kroz ovu priču idu i klasteri, klaster turizma i klaster hrane, preko kojih ćemo također brendirati naše proizvode – naglasio je Denis Ivanović, kaštelanski gradonačelnik.
Državni tajnik Glavina spomenuo je i Hvar, gdje se obilježava 150. godina organiziranog turizma, te je rekao kako se razgovaralo o kaštelanskom crljenku i da informacije turističkih agencija kažu da u Kaštelima nema dovoljno vinarija s obzirom na potrebe tržišta.
– To nam pokazuje da smo na dobrom putu. Zanimljivo je da smo na Hvaru jučer slavili i 150. godišnjicu organiziranog turizma u Hrvatskoj, a te 1868. godine naši tadašnji lideri počeli su s posebnom vrstom turizma, odnosno zdravstvenim turizmom, i to u zimskim mjesecima – rekao je Glavina i dodao kako je Hrvatska, kao relativno nova svjetska destinacija, odlično iskoristila nove i kreativne tehnologije kako bi se predstavila i pozicionirala na tržištu.
– Sustav e-Visitor u svjetskim je razmjerima prepoznat kao izvrsna platforma koju mnogi naši svjetski konkurenti pokušavaju kopirati ili preuzeti na neki drugi način – dodao je Glavina.
Jedna od panelistica bila je i Ljiljana Madjar, direktorica Regionalnog centra kreativne ekonomije Ljubljanske urbane regije, koja je predstavila instituciju kojoj je na čelu.
– To je institucija u našoj Razvojnoj agenciji. Mi prepoznajemo potencijale za razvoj i brinemo se za održivi razvoj cijele ljubljanske regije. Prepoznali smo veliki potencijal kreativnih industrija jer donosi dodanu vrijednost. To radimo gotovo već deset godina i stalno nam stižu nagrade – pohvalila se Madjar.
Na jučerašnjim su predavanjima, uz brojne uzvanike, bili i učenici Poljoprivredne škole iz Kaštel Štafilića – Nehaja te iz splitske Turističko-ugostiteljske škole jer, kako je kazao Srećko Radnić iz "Rere SD", valja učiti od najboljih.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. rujan 2024 02:54