Splitska tvrtka Piel d.o.o. osnovana je 1990. godine i od tada bilježi konstantan rast poslovanja. Posluje po cijeloj Hrvatskoj, u servisnom portfelju drži više od 1500 dizala, a njihov tim čini 40 stručno osposobljenih djelatnika.
Što ih to ističe na tržištu, ali i s kojim se sve izazovima susreću, otkrio nam je direktor tvrtke Matko Marijanović.
– Ostali smo jedina velika privatna tvrtka u domaćem vlasništvu, dok je naša konkurencija prešla pod strana vlasništva i postala jedna od podružnica svjetskih multi-brendova. Mi smo puno jednostavniji, imamo najbolji rok isporuke, fleksibilni smo oko uvjeta plaćanja, nudimo kompletnu uslugu: sve od projekta do ugradnje i servisa svih vrsta dizala. Imamo razgranatu servisnu mrežu, pogotovo u Dalmaciji, pa se neće dogoditi da usred sezone, kad vam stane dizalo, čekate tri dana na servisera – dolazimo isti dan! Imamo veliko skladište rezervnih dijelova, što nam skraćuje vrijeme uklanjanja kvarova. Zbog svega toga naša je krilatica “Više od dizala”. Obiteljska smo tvrtka, orijentirana na klijente i dugoročnu suradnju. Održali smo se na tržištu već 35 godina. Prošli smo i izazove i turbulencije na tržištu. Znate kako je bilo 90-ih imati tvrtku, pa kriza u sektoru građevinarstva, problemi s COVID-om... No sve smo to mi prebrodili i pozicionirali sebe na poziciju regionalnog lidera – rekao je.
Direktor nam je otkrio i kako od 2010. godine ugrađuju osobna i teretna dizala španjolskog proizvođača “Orona”.
– Zastupamo veliki brend koji je broj četiri u Europi, a to je “Orona”, koja godišnje proizvodi oko 20 tisuća dizala i jedina je od velikih tvrtki koja sve dijelove proizvodi u Europi, uz što u održavanju imaju više od 300 tisuća dizala. Od 2010. godine njihov smo generalni zastupnik za Hrvatsku, ugradili smo tisuću njihovih dizala.
Među vodećim smo tvrtkama u Hrvatskoj prema broju ugrađenih dizala, godišnje ugrađujemo više od 150 novih dizala po cijeloj Hrvatskoj, što je značajna brojka. Dio uspjeha leži u povjerenju koje gradimo s klijentima, cilj nam je na optimalan način zadovoljiti njihove potrebe. Nama tvornica daje garanciju od osamnaest mjeseci, a mi svojim kupcima garanciju od četiri godine – sigurni smo u kvalitetu, pa neka i kupac bude miran – poručio je.
– Sada su u aktualne ugradnje lifta u postojeće zgrade bez dizala, pa smo svoj fokus s nove stanogradnje djelomično prebacili tamo. U tim zgradama organiziramo sve potrebne radove i radimo po principu “ključ u ruke”. To znači da netko treba iskopati jamu za okno dizala, netko napraviti čeličnu konstrukciju, netko treba ugraditi dizalo, a netko na kraju treba zatvoriti knauf. Još je tu mnogo sitnih radova koje treba posložiti, sve smo objedinili da stanari nemaju brige s 10 različitih izvođača. Imamo uigranu ekipu i to nas ističe u odnosu na konkurenciju – istaknuo je.
Bitna je vijest, kako je naveo direktor, da bi uskoro trebao biti izglasan Zakon o upravljanju i održavanju zgrada, koji će donijeti brojne novosti, a jedna je od njih da će ugradnju dizala u postojeće zgrade sufinancirati i država, zbog čega se očekuje ogromna potražnja na tržištu.
– Sad čekamo da taj zakon bude izglasan, a trebao bi tijekom prosinca. U njemu je predviđeno da će Vlada u roku od 180 dana od njegova stupanja na snagu donijeti program ugradnje dizala, i čim ga donesu, kreće se u objavljivanje javnog poziva. Jedan je od uvjeta koje će trebati ispuniti suglasnost 50 posto suvlasnika. To je veliko poboljšanje i novitet jer je prije taj Pravilnik bio nedorečen. Također, trebaju biti osigurana sredstva za 67 posto vrijednosti projekta, a država će subvencionirati 33 posto. Znači, zgrada mora dokazati da iz vlastitih sredstava može pokriti taj dio, a tu se ostavlja prostor i ako će lokalna vlast pomoći s nekakvom subvencijom, kad što je Grad Split do sada. To ulazi u ovih 67 posto, dok je državna trećina uvijek državna trećina. Naravno, tu bi zgrade trebale prvo riješiti dokumentaciju jer država neće nikome samo tako dati novac. I bez ovog zakona interes naših sugrađana za ugradnju u postojeće stambene zgrade bez dizala je ogroman, u posljednjih pet godina ugradili smo više od 150 dizala u takve zgrade u Dalmaciji – kaže nam.
Zanima nas koje su cijene takve ugradnje.
– Ako u stubištu ima mjesta, barem 120 x 180 centimetara tlocrtno, ovisno o broju katova, jami, nadvišenju, okvirna je cijena od 40 do 60 tisuća eura s PDV-om, uključujući sve radove. To je nešto povoljnija varijanta, vanjska ugradnja na fasadu je otprilike 20 posto skuplja – kaže.
S obzirom na to da tvrtka Piel sljedeće godine slavi 35 godina postojanja, pitali smo direktora da nam otkrije kako su se sve mijenjali trendovi na tržištu.
– Moj je otac osnivač tvrtke. Kad je on prodavao dizala 90-ih, vrijednost im je bila poput trosobnog stana. U to vrijeme dizalo je predstavljalo luksuznu investiciju, a sad je njegova vrijednost otprilike kao garažno mjesto. Rekao bih da je danas ugraditi dizalo došlo kao imati bazen u kući za odmor ili automatski mjenjač u automobilu. Nekad je bio luksuz, a sada je standard. No ono što je veliki problem jest nedostatak školovanih servisera. Mislim da je digitalizacija donijela puno dobroga, ali je i otuđila ljude od poslova ovog tipa. Pojedina će zanimanja sigurno izumrijeti, ali potreba na tržištu dizala i elektroinstalacija takva je da bi se moglo zaposliti zasigurno pet generacija, ako bi postojalo srednjoškolsko obrazovanje za servisera na potezu od Dubrovnika do Zadra – veli.
Na samom kraju razgovora direktor Marijanović upoznao nas je s time da je tvrtka Piel pokrenula novu aplikaciju, kojoj je svrha najbrže uklanjanje novonastalog kvara na dizalu.
– Ukupna je vrijednost projekta 114 tisuća eura, a softver je napravljen tako da se optimiziramo i maksimalno skratimo vrijeme odgovora na prijavu kvara. Ideja nam je da izbacimo suvišnu komunikaciju i osiguramo najbržu reakciju. Aplikacija radi u stvarnom vremenu i pomoću nje znamo gdje je serviser, na kojoj je zgradi, sam serviser vidi povijest radova na dizalu, što treba raditi dalje, a najvažnije je od svega da sve ostaje zabilježeno na jednome mjestu. S korištenjem aplikacije počinjemo u 2025. godini, što će znatno olakšati procese unutar cijele tvrtke i donijeti značajan novitet, a to je početak procesa digitalizacije kako bismo bili još bolji, učinkovitiji i konkurentniji – zaključio je direktor Marijanović.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....