Dobro poznata VIATOR d.o.o. tvrtka je sa sjedištem u Splitu i posluje od 2006. godine, dakle već preko 16 godina. Tvrtka raspolaže s velikom i raznovrsnom flotom novih vozila renomiranih proizvođača te svojom ponudom zadovoljava veliku većinu upita od strane domaćih fizičkih i pravnih osoba, ali i turista te poslovnih ljudi iz inozemstva. Trenutno tvrtka zapošljava preko 75 stalno zaposlenih te u sezoni značajan broj sezonskih djelatnika (većinom studenata).
-Vizija naše tvrtke je razvijati konkurentske prednosti i biti vodeće društvo u području najma i prodaje vozila te prepoznat i pouzdan partner u Hrvatskoj i inozemstvu, koristeći znanje, iskustvo djelatnika i kontinuirane inovacije. Jedna od temeljnih vrijednosti tvrtke su djelatnici te nastojimo ostvariti zadovoljstvo zaposlenika kroz pružanje ugodnog radnog okruženja, jednakih kriterija i mogućnosti usavršavanja te napredovanja. Potiče se kvaliteta i poslovna izvrsnost te prati usredotočenost na zajedničko ostvarivanje ciljeva.Istodobno, dosta ulažemo u stalno učenje, edukacije i inovacije kako bi ostvarili komparativnu prednost.Sve je više zaposlenih koji su s nama proslavili više od 10 godina svog rada, a isto tako kontinuirano zapošljavamo i nove kolege,sukladno rastu i razvoju poslovanja – priča nam Damir Didić, direktor Nabave i kvalitete.
Nova organizacijska struktura
-U proteklom razdoblju proveli smo restrukturiranje unutar tvrtke na način da je definirana nova organizacijska struktura te kreirani novi sektori odnosno službe. Na čela tih jedinica su postavljeni iskusni djelatnici specijalizirani za određena područja. Oni su odgovorni za svoj djelokrug poslova te sinergijski rade na postizanju budućih razvojnih ciljeva. Naravno da su poticaj za to stalne promjene na tržištu i naša stalna ambicija biti u vrhu branše po tržišnom udjelu i,što je još bitnije, po profitabilnosti, gdje smo već godinama tržišni predvodnik.
-Inovativna rješenja i kontinuirane prilagodbe procesa svjetskim inovacijama u našoj industriji, vodilja su nam kod razvoja novih proizvoda i poslovnih rješenja. Kreirali smo odjel za razvojne projekte, kojim nastojimo olakšati i ubrzati određene procese, evidencije te kreirati izvještaje koji će biti podloga za brže donošenje pravih poslovnih odluka.
-Brzina reakcije i anticipiranje promjena je u suvremenom tržišnom natjecanju od presudne važnosti. Čestim kontaktom s inozemnim partnerima nastojimo pratiti kretanja na automobilskom tržištu te u turističkoj industriji općenito – kazao nam je Didić te nastavlja.
-Kao primjer jednog našeg in house rješenja možemo navesti našu tehničku službu, kojom klijentima pružamo uslugu 24 sata kroz kontakt centar. Klijentima je vrlo bitno znati da nikada nisu ostavljeni bez podrške tijekom korištenja vozila, odnosno tijekom svog putovanja. Nositelj smo ISO certifikata 9001:2015, kojim potvrđujemo djelotvoran sustav upravljanja kvalitetom tvrtke. Kao novost i kao predvodnik u branši uveli smo i Kodeks poslovnog ponašanja tvrtke - krovni dokument o usklađenosti poslovanja. Taj kodeks definira načela i pravila etičnoga ponašanja i dobrih poslovnih običaja i standarda ponašanja, koji su obvezujući za sve zaposlenike tvrtke te s njim trebaju biti upoznati i svi dobavljači i drugi poslovni partneri tvrtke – ističe Didić.
Last minute najam vozila
Last minute rent a car već je dobro poznat brand koji svojim imenom jamči kvalitetu, pouzdanost i savršen omjer cijene i kvalitete. Poslovanje se odvija tokom cijele godine, a značajno povećanje se ipak očituje u ljetnim mjesecima za trajanja turističke sezone. Viator je vlasnik franšize Last minute rent a car pod kojim se nudi kratkoročni najam vozila. Ukupno je 11 Last minute poslovnica raspoređenih u Dubrovniku, Splitu, Zadru, Rijeci, Krku, Puli i Zagrebu.
-Naša zadaća je da klijent bezbrižno uživa u vožnji, vozeći se sigurnim i pouzdanim vozilom te znajući da u svakom trenutku uz njega i za njega stoji cijeli naš tim. Kako bismo još bolje doznali potrebe naših klijenta, poslije svakog najma automatski se šalje anketni listić o zadovoljstvu korisnika našom uslugom. Trenutna ocjena iznosi visokih 9,2 i trend pokazuje konstantni rast što nas svakako veseli, jer nam pokazuje da je smjer i način kako poslujemo izvrstan i kao takav prepoznat od strane klijenata – ističe Igor Barbarić, direktor Rent a car-a.
-Možemo se pohvaliti flotom koja sadrži preko 2300 vozila. U floti za najam vozila imamo preko 20 marki vozila i preko 100 različitih modela vozila. Last minute rent a car je prepoznat te u velikoj mjeri korišten i od strane pravnih osoba. Svaka tvrtka koje želi pouzdanog partnera zna da će ga pronaći u Last minute rent a car-u. Dostupnost vozila, fleksibilnost, lakoća cijelog procesa najma te naša podrška čine jednu cjelinu koja omogućava našim poslovnim klijentima da obavljaju svoju djelatnost efikasnije i produktivnije. Svake godine smo prisutni na vodećim svjetskim turističkim sajmovima WTM u Londonu i ITB u Berlinu gdje pratimo sve nove trendove u rent a car industriji te ih primjenjujemo u našem poslovanju. Nakon brojnih izazova kojima smo bili izloženi proteklih godina obilježenih pandemijskom krizom, tekuća godina je ispunila sva naša poslovna očekivanja, a u novoj godini planiramo naše usluge i poslovanje dodatno unaprijediti te također očekujemo odlične poslovne rezultate – kazao nam je Igor Barbarić.
Viator drive
-U “Viatoru” osim kratkoročnog najma vozila, rent-a-car-a, nudimo i uslugu višemjesečnog najma vozila. Mjesečni najam pod brandom Viator drive, namijenjen je fizičkim ili pravnim osobama te se u potpunosti prilagođava korisniku, rekli bismo da se kroji po korisnikovim potrebama i preferencijama. Od izbora modela iz jedne od najvećih flota na tržištu, samog trajanja najma, očekivane kilometraže, razine uključenih dodatnih usluga - svi su parametri podložni dogovoru. Postoji mogućnost naknadne promjene vozila za drugu kategoriju ili model. Sva vozila naše flote su nova s prosječnom starosti od 6 mjeseci što je dodatno jamstvo sigurnosti – ističe Anita Harambašić Matas, direktorica Dugoročnog najma i razvojnih projekata. Usluge višemjesečnog najma vozila tvrtke “Viator” danas koriste brojne srednje i male tvrtke, neki od najvećih poslovnih subjekata na hrvatskom tržištu ali i međunarodni klijenti. Također, ovu su uslugu sve više prepoznali i privatni korisnici - fizičke osobe koje su prepoznale prednosti najma u odnosu na vlasništvo nad vozilom.
-Stoga smo ovaj segment usluge odlučili dodatno unaprijediti novim povezanim uslugama i još većom posvećenosti korisniku višemjesečnog najma i to kroz razvoj vlastitog softverskog rješenja. Na taj način ćemo osigurati efikasnije poslovanje koje će omogućiti brže ostvarenje naših kratkoročnih i dugoročnih ciljeva. Izrada softvera samo za vlastite potrebe je investicija za dobrobit cijelog poslovanja i budući rast. Smatramo da je upravljanje zadovoljstvom korisnika te kvalitetno savjetovanje ključ koji otvara vrata dugoročnog i uspješnog partnerstva. Viator drive je jedinstveno rješenje za mobilnost s prilagođenim paketima usluge i dodatnim pogodnostima - naglašava Harambašić Matas.
Prodaja rabljenih vozila
V.B. Auto kao “Viatorova” sestrinska tvrtka bavi se prodajom kvalitetnih rabljenih vozila, a ujedno je i ovlašteni Opel servis.Uz prodaju, tu su usluge limarije, lakirnice i praonice koje zadovoljavaju sve trenutačno važeće standarde.
-Na tržištu smo od 2016. godine te dobro poznajemo preferencije klijenata i način kako odgovoriti na sve izazovne situacije u čemu ni ova godina nije bila iznimka. Uz sve turbulencije na tržištu auto industrije koje se ogledaju kroz krizu nabave/isporuke vozila,servisiranja...uspijevamo ne samo održati uspješno poslovanje već ga i unaprijediti. Ostvarujemo kontinuirani rast, a ove godine bilježimo značajno povećanje prometa u odnosu na prethodnu godinu. To potvrđuje činjenicu da su klijenti u nama prepoznali pouzdanog i kvalitetnog partnera – ističe Ante Grubišić, direktor V.B.Auta.
Prodajna flota V.B. Auto obuhvaća automobile svih kategorija te raznih marki i modela, od malih gradskih vozila, preko poslovnih limuzina, SUV-ova svih dimenzija, do putničkih kombi vozila i teretnih kategorija. Raspolažemo i jednom od najvećih flota u luksuznom segmentu. Uglavnom je riječ o novijim rabljenim vozilima starosti već od godine dana s relativno niskim kilometražama. Najzastupljenije marke uključuju premium vozila iz Mercedes-Benz i Audi game, zatim niz modela iz palete VW, Opel, Peugeot, Renault, Suzuki, Toyota, Kia te ostalih marki. Cilj nam je biti lider u prodaji rabljenih vozila ne samo na području Dalmacije već i u cijeloj Hrvatskoj - kazao je Grubišić ističući dalje važnost svojih djelatnika. Kontinuirano ulaganje u obrazovanje djelatnika jedan je od glavnih stavki našeg uspješnog poslovanja. Redovito unaprjeđujemo znanje i kompetencije posebice prodajnog osoblja koje pružanjem iznimne stručne podrške klijentima predstavlja važnu ulogu prije, tijekom i nakon procesa kupnje. Ove godine smo zbog povećanja obima posla išli u proširenje kadra, a sljedeću godinu planiramo nastaviti u istom pravcu.
Marketing i brand strategija
Ove godine nam je u fokusu bila i revizija marketing i brand strategije naših brandova: Viator, Last minute rent a car i V.B. Auto, kako bismo adekvatno odgovorili na potrebe vjernih i potencijalno novih klijenata. Klijent je u centru svega što radimo. Pomno pratimo njihovo putovanje s našim brandom; od razvijanja svijesti o samom brandu konceptualnim ponudama, preko procesa razmatranja, odluke o kupnji usluge do zadržavanja klijenata kvalitetnom korisničkom podrškom. Cilj nam je stvarati besprijekorno korisničko iskustvo, kao suputnik koji istinski razumije njihove navike i potrebe – naglašava Tea Gotovac, kordinatorica marketinga. Srž našeg poslovanja jest ponuditi rješenje na sve-mijenjajuće potrebe, što se ogleda kroz inovativne koncepte planirane kroz sljedeću godinu, stvarajući nove vrste usluga i standarde rent a car industrije. Naša misija nije samo pružiti mobilno sredstvo – pričamo o maksimalnoj dostupnosti kroz pokriće svih potreba za kratkoročnom i dugoročnom mobilnošću. Cilj nam je uvijek držati korak ispred konkurencije, a korak uz svoje klijente.
Društveno odgovorno poslovanje
Kompanija smo koja shvaća ozbiljnost svoje uloge u zajednici kroz odgovorno poslovanje i podržavanje rada neprofitnih organizacija, u vidu donacija i sponzorstva. Kroz sponzorstva pružamo podršku sportskoj zajednici od kojih možemo izdvojiti Barbaru Matić, dvostruku svjetsku prvakinju u judu, hrvatsku vaterpolo reprezentaciju, kao ovogodišnje europske prvake, Košarkaški Klub Split i nekolicinu drugih. U industriji smo u kojoj nam je jasna i naša odgovornost put okoliša. Sve više se okrećemo planiranju održivih rješenja kroz ulaganja u hibridna i električna vozila.Naša vizija je jasna- želimo biti prvi izbor. Sukladno tome aspiracija je zauzeti i poziciju inovacijskog lidera postavljanjem novih trendova i standarda– kazala nam je Tea Gotovac. U “Viatoru” ne mogu dovoljno naglasiti važnost svih djelatnika koji su stup cijelog poslovanja i ključna okosnica krajnjeg uspjeha. Slijedom toga izvrsno je razvijen sustav praćenja kompetencija djelatnika uz definirane parametre napredovanja. Proces se svodi na stimuliranje djelatnika kroz nekoliko elemenata: vrednovanje radnog staža u društvu, vrednovanje stručne spreme te samog funkcijskog napredovanja. Na kraju svake godine pa tako i ove, koja je za Viator bila iznimno uspješna, nagrađuju trud svih djelatnika kroz prigodne nagrade od 5.000 kn po djelatniku te dar u naravi u visini od 1.000 kn.